پلیس راهنمایی و رانندگی بمبئی اعلام کرد که در حال بررسی پیام واتس اپ تهدید کننده حمله تروریستی از نوع 26/11 است.

در 26 نوامبر 2008، 10 تروریست لشکر طیبه از پاکستان از راه دریایی وارد شدند و تیراندازی کردند و صدها نفر از جمله 18 پرسنل امنیتی را کشتند و تعدادی دیگر را در بمبئی زخمی کردند.

در همین حال، آجیت پاوار، رهبر اپوزیسیون حزب کنگره ملی گرا، امروز گفت که دولت ایالتی باید این تهدید را جدی بگیرد و موضوع را بررسی کند.

پلیس بمبئی در حال بررسی پیامی در واتس اپ است که در مورد یک حمله تروریستی “شبیه 26/11” در شهر دریافت شده است، از یک شماره پلیس مستقر در پاکستان روز شنبه اعلام کردند. در این پیام آمده است که شش نفر این حمله را در هند اجرا خواهند کرد. منابع گفتند که پلیس بمبئی تحقیقاتی را بلافاصله آغاز کرده است و افزودند که آژانس های امنیتی به حالت آماده باش درآمده اند.

این تحول پس از یک ترس امنیتی در روز پنجشنبه رخ می دهد که یک قایق حامل AK 47، تفنگ، تفنگ و مهمات در ساحل Harihareshwar در منطقه Raigad ایالت پیدا شد. پس از بازیابی قایق، از پلیس ماهارشترا خواسته شده تا هوشیار باشد.

به گفته دوندرا فادناویس معاون وزیر ماهاراشترا، این قایق متعلق به یک شهروند استرالیایی است. او گفت: “موتور قایق در دریا شکست، مردم توسط یک قایق کره ای نجات یافتند. اکنون به ساحل Harihareshwar رسیده است. با در نظر گرفتن فصل تعطیلات آینده، پلیس و اداره دستور داده شده اند که آماده باشند.”

9 تروریست بعداً توسط نیروهای امنیتی، از جمله NSG، نیروی کماندوی زبده کشور کشته شدند. اجمل کسب تنها تروریستی بود که زنده دستگیر شد. او چهار سال بعد در 21 نوامبر 2012 به دار آویخته شد.




منبع پیام واتس اپ از احیای خاطرات حملات 26 نوامبر 2008 که در آن گروه تروریستی لشکر طیبه پاکستان حملاتی را در سراسر بمبئی انجام داد، صحبت کرد.