پگاترون در حال مذاکره برای افتتاح دومین کارخانه برای مونتاژ جدیدترین آیفون‌ها در تامیل نادو است.

اپل از زمانی که مونتاژ آیفون در این کشور را در سال 2017 از طریق Wistron و بعداً فاکسکان آغاز کرد، در راستای فشار دولت هند برای تولید محلی، روی کشور جنوب آسیا شرط‌بندی کرده است.

منابعی که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که پگاترون قصد دارد تأسیسات دوم را در نزدیکی شهر جنوبی چنای در ایالت تامیل نادو، تنها شش ماه پس از افتتاح اولین با سرمایه گذاری 150 میلیون دلاری (تقریباً 1236 کرور) اضافه کند. خصوصی.

پگاترون از اظهار نظر خودداری کرد اما گفت: “هر گونه کسب دارایی بر اساس مقررات افشا خواهد شد.”

اپل به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

هفته گذشته رویترز گزارش داد که فاکسکان قصد دارد یک کارخانه 200 میلیون دلاری (تقریبا 1648 کرور روپیه) در هند بسازد تا پس از برنده شدن یک قرارداد، هدفون های بی سیم را برای اپل تولید کند. این شرکت در حال حاضر برخی از مدل های آیفون را در کارخانه خود واقع در تامیل نادو مونتاژ می کند.

هند به عنوان مرز رشد بعدی اپل در نظر گرفته می شود. طبق گزارش انجمن تلفن همراه و الکترونیک هند، حدود 9 میلیارد دلار (تقریبا 78303 کرور) گوشی های هوشمند از هند بین آوریل 2022 تا فوریه امسال صادر شده است و آیفون ها بیش از 50 درصد از آن را تشکیل می دهند.

هزینه سرمایه گذاری برنامه ریزی شده Pegatron برای توسعه فوراً مشخص نیست. منبع اول اما گفت که کارخانه جدید کوچکتر از کارخانه اول خواهد بود.

شرکت تحقیقاتی Counterpoint گفت که Pegatron در حال حاضر 10 درصد از تولید آیفون اپل در هند را به صورت سالانه به خود اختصاص داده است.

ایالت کارناتاکا هند این هفته اعلام کرد که با سرمایه گذاری 968 میلیون دلاری (تقریبا 7978 کرور روپیه) توسط فاکسکان موافقت کرده است که منجر به ایجاد 50000 شغل می شود.

دو منبع با آگاهی مستقیم از این موضوع گفتند که پگاترون، تامین کننده تایوانی اپل در حال مذاکره برای افتتاح کارخانه دوم در هند است، زیرا شرکای غول فناوری ایالات متحده به تنوع بخشیدن به تولیدات خود از چین ادامه می دهند.

اولین منبع گفت که کارخانه جدید “مونتاژ جدیدترین آیفون ها” است.

هند دومین بازار بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است، جایی که اپل همچنین قصد دارد تبلت های آی پد و ایرپاد را مونتاژ کند.

© تامسون رویترز 2023


اپل این هفته آی‌پد پرو (2022) و آی‌پد (2022) را در کنار تلویزیون اپل جدید عرضه کرد. ما آخرین محصولات این شرکت را به همراه بررسی آیفون 14 پرو در Orbital، پادکست Gadgets 360 مورد بحث قرار می دهیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

اپل و تامین کنندگان کلیدی آن تولید خود را از چین دور کرده اند زیرا آنها به دنبال جلوگیری از آسیب احتمالی تجارت از افزایش اصطکاک تجاری چین و آمریکا هستند. در سال های اخیر، پگاترون به دنبال گسترش ردپای خود در آسیای جنوب شرقی و آمریکای شمالی بوده است.

مذاکرات برای راه اندازی دومین تاسیسات پگاترون به صورت اجاره ادامه دارد و در داخل شهر جهانی ماهیندرا در نزدیکی چنای، درست در اطراف جایی که شرکت اولین کارخانه را در سپتامبر 2022 افتتاح کرد، قرار خواهد گرفت.