پیش از معرفی سری 13 شیائومی، MIUI 14 Changelog فاش شد. عملکرد بهتر، کنترل های حریم خصوصی را وعده می دهد

هنوز خبری در مورد اعلام رسمی سری 13 شیائومی و MIUI 14 پس از به تعویق افتادن رویداد معرفی در روز پنجشنبه وجود ندارد. غول تولیدی چینی در ابتدا یک برنامه دسترسی زودهنگام را برای کاربران چینی اعلام کرده بود تا پیش از عرضه رسمی، سیستم عامل را برای آزمایش آزمایشی انجام دهند. همچنین شایان ذکر است که برخی از این ویژگی‌ها ممکن است برای کاربران خارج از چین در دسترس نباشند، زمانی که سیستم‌عامل در نهایت برای کاربران سراسر جهان عرضه می‌شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.





منبع نویسنده MIUI Polska Kacper Skrzypek توییت کرد تغییرات MIUI 14 که جزئیات تغییرات پوسته آینده شیائومی را نشان می دهد. با توجه به اسکرین شات‌های تغییرات، MIUI 14 فضای ذخیره‌سازی کمتری را اشغال می‌کند و از معماری سیستم بهبود یافته بهره می‌برد و در نتیجه عملکرد بهتر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی کارآمدتر و افزایش تجربه بازی را به همراه خواهد داشت. تغییرات همچنین ادعا می‌کند که سیستم‌عامل بر امنیت تمرکز خواهد کرد و پشتیبانی بیشتری از ویژگی‌های حریم خصوصی انتها به انتها ارائه می‌کند.

MIUI 14، به‌روزرسانی سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید 13 شیائومی برای گوشی‌های هوشمند واجد شرایط، ظاهراً قبل از اعلام رسمی در توییتر فاش شده است. قرار بود این سیستم عامل در کنار سری گوشی های هوشمند شیائومی 13 در تاریخ 1 دسامبر رونمایی شود. با این حال، این شرکت اخیراً فاش کرد که رویداد معرفی را به تعویق انداخته است و هنوز تاریخ جدیدی اعلام نشده است. به‌روزرسانی MIUI 14 مبتنی بر اندروید 13 خواهد بود، اما برخی از تلفن‌های هوشمند قدیمی شیائومی نیز می‌توانند بر اساس نسخه‌های قبلی MIUI شیائومی در طول سال‌ها، این به‌روزرسانی را بر اساس اندروید 12 دریافت کنند.

طبق اسکرین شات لو رفته، کاربران همچنین می‌توانند منتظر افزایش شخصی‌سازی باشند، با ترکیب‌های بیشتر ویجت‌ها، نمادهای فوق‌العاده برای صفحه اصلی بازطراحی‌شده و پوشه‌هایی که برنامه‌ها را برای دسترسی با یک ضربه برجسته می‌کنند. ویژگی های هوشمند مانند تشخیص متن در تصاویر گالری نیز ظاهراً در راه است و هشت زبان پشتیبانی می شود.

همچنین گفته می شود که این به روز رسانی تمرکز بیشتری بر روی اکوسیستم دستگاه شیائومی نیز خواهد داشت. تغییرات ذکر شده است: «هر زمان که وارد کردن متن در تلویزیون شما مورد نیاز است، می‌توانید یک پاپ آپ راحت در تلفن خود دریافت کنید و متن را در آنجا وارد کنید». تماس های تلفنی ورودی را می توان به سرعت به تبلت نیز منتقل کرد.

با توجه به اسکرین شات‌های تغییرات به‌روزرسانی MIUI 14، اشتراک‌گذاری خانوادگی به سبک iOS نیز در راه است و آلبوم‌های عکس قابل اشتراک‌گذاری برای یک گروه حداکثر هشت نفره در دسترس است. همچنین قابلیت‌هایی به دستیار صوتی Mi AI اضافه شده است که اکنون می‌تواند به عنوان یک اسکنر، مترجم و یک دستیار تماس که تماس‌های هرزنامه را فیلتر می‌کند، عمل کند. پیشرفت‌های جزئی دیگری نیز وجود دارد، از جمله قابلیت‌های جستجوی پیشرفته و کنترل‌های عمیق‌تر والدین.

تغییرات لاگ دارای یک بخش اختصاصی در ارتباط با یکدیگر است که ادعا می کند “تجدید قابل توجهی” برای Mi Smart Hub که بسیار سریعتر کار می کند و از دستگاه های بیشتری پشتیبانی می کند. انتظار می‌رود اتصال بین دستگاهی با تخصیص پهنای باند بیشتر که کشف، اتصال و انتقال اقلام بین تلفن، تبلت، هدفون و تلویزیون را افزایش می‌دهد، تقویت شود.