چگونه اوکراین ما را امن تر می کند

ThinkBook Plus Gen 3 نه تنها یک صفحه نمایش بزرگ دارد، بلکه یک صفحه نمایش یدکی نیز دارد که در کنار صفحه کلید قرار می گیرد و می توانید فید رسانه های اجتماعی خود را در آن قرار دهید، راحت تر از ورودی قلم استفاده کنید یا کاری را که در صفحه اصلی انجام می دهید گسترش دهید. عمر باتری، مانند همه لپ‌تاپ‌های صفحه‌نمایش بزرگ، محدود است، اما این محصول ایستگاه به ایستگاه است و من اینگونه کار می‌کنم. من به ندرت در جایی کار می کنم که پریز باشد، اما در ازای صفحه نمایش بزرگتر، عمر باتری کمتری مصرف می کنم.

ارتش بریتانیا بر مهار هزینه ها تمرکز کرده بود. برای دریافت مهمات باید درخواست تایید شده را تکمیل و ارسال می کردید. افسر مسئول مهمات مجبور شد برای تهیه مهمات یک قلع (بسیار شبیه ظرف ساردین) را با یک کلید مخصوص باز کند و با هزاران جنگجوی زولو که به سمت شما می دویدند، این روند کل ارتش را کشت (به من گفتند که یکی از اولین تلفات، افسران مسئول گلوله ها بودند که توسط افراد خودی مورد اصابت گلوله قرار گرفتند تا مهمات را سریعتر به دست آورند).

یکی از موضوعات رایج این است که مزیت فعلی ایالات متحده در هر درگیری، تجربه واقعی جنگ است. ما با بسیاری از آنها جنگیده ایم و در نتیجه افراد بیشتری داریم که مهارت های مرتبط را توسعه داده اند. شبیه سازی و تمرینات آموزشی خوب هستند، اما همانطور که روسیه در حال کشف است، نحوه رفتار ارتش ها هنگام شلیک گلوله های واقعی می تواند به طور قابل توجهی متفاوت از نحوه رفتار آنها در درگیری های مصنوعی باشد.

سلاح‌های سایبری تمایل بدی برای فراتر رفتن از درگیری و آلوده کردن دولت‌ها و شرکت‌ها در سایر نقاط جهان دارند. بنابراین، این همکاری بی‌سابقه در دفاع، حفاظت بسیار قوی‌تری نسبت به موارد دیگر ایجاد می‌کند.

این فقط در مورد مردم صادق نیست. سیستم‌های دفاعی که برای یک نوع درگیری ایجاد می‌شوند، مانند تانک‌ها و هواپیماهای جنگنده، ممکن است زمانی که پیشرفت‌های فناوری یا میدان‌های جنگ با آنچه این سیستم‌ها برای انجام آن طراحی شده‌اند متفاوت باشد، اصلاً عملکرد خوبی نداشته باشند. حتی زمانی که طرح‌ها درست باشند، فرآیندهای اطراف آن‌ها ممکن است برای پشتیبانی از این سیستم‌ها یک بار در تضاد کافی نباشد.

بیایید این پویایی امنیتی منحصر به فرد بین اوکراین و بلک بری را در این هفته بررسی کنیم، زیرا باید BlackBerry را به عنوان شرکت پیشرو برای امنیت سایبری تأیید کند. سپس با محصول هفته خود، لپ‌تاپ مورد علاقه جدیدم، لپ‌تاپ فوق‌العاده منحصربه‌فرد Lenovo ThinkBook Plus Gen 3 دو صفحه‌نمایش پایان می‌دهیم.

تست میدان جنگ

چیزی که آن را بسیار جالب کرد این بود که اوکراین به دلیل درگیری تاسف بار خود با روسیه، به یک بدافزار و مغناطیس تحلیلگر امنیتی تبدیل شده است. نه تنها برخی از تهاجمی‌ترین محصولات بدافزار توسط روسیه در آنجا مستقر شده‌اند، بلکه برخی از بهترین تحلیل‌گران امنیت سایبری نیز هستند. هزار نفر از بلک بری برای کاهش این حملات تلاش می کنند و این دانش را در سرتاسر جهان گسترش می دهند تا کشورهای دیگر بتوانند از آن بهره ببرند و دلیل قابل توجهی را برای حمایت از اوکراین ارائه می دهند، اما عمدتاً در مورد آن صحبتی نشده است.

مشکل من با لپ تاپ که الان دارم روی آن تایپ می کنم این است که فضای کافی برای صفحه نمایش ندارم. مانیتور اصلی من در دفتر خانه ام یک هیولای 49 اینچی از دل است. بدیهی است که من با مشکلات جدی در کاهش حتی یک لپ تاپ 15 اینچی مواجه هستم.

تحلیلگر دیگری اشاره کرد که اگر دیگر جلسه را تماشا نمی‌کنید، می‌تواند جلسه تیم‌های خود را روی صفحه نمایش کوچک‌تر بگذارد و بازی‌ها را روی صفحه بزرگ بدون اعلان انجام دهد که معمولاً به سایر شرکت‌کنندگان می‌رسد (این برای من شگفت‌زده است که چقدر تعداد کمی از مردم متوجه می‌شوند که ما چه چیزی را می‌دانیم. آنها با یک لپ تاپ یا رایانه رومیزی سنتی تر کار می کنند).

بنابراین آزمایش نبرد واقعی زمانی که صحبت از جنگ به میان می آید تبدیل به یک تغییر بازی می شود و جنگ های فعلی به طور فزاینده ای در فضای سایبری درگیر می شوند.

اوکراین و بلک بری

صفحه نمایش اصلی 17.3 اینچی چشمگیر است و صفحه دوم هشت اینچی است که به طور موثر یک تبلت کوچک و جاسازی شده را با یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ ترکیب می کند. برای محصولی به این منحصربفرد، قیمت ورودی بسیار مناسب (تا لحظه نگارش این مقاله) زیر 1400 دلار است.*با توجه به اینکه اکثر محصولات در کلاس صفحه نمایش 17 اینچی می توانند بسیار گران تر باشند، ارزش مناسبی است.

من خیلی بیشتر از آنچه باید در Quora وقت می گذارم، جایی که ما دائماً در مورد جنگ ها و درگیری های احتمالی آینده بحث می کنیم. برخی از بحث های نظامی در آن پلت فرم جذاب هستند.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.



منبع

کار بلک بری در اوکراین وجهه بلک بری را به طور قابل توجهی بالا می برد، زیرا همچنان بر امنیت سایبری و اینترنت اشیا تمرکز می کند تا جایی که به سختی می توان استدلال کرد که تنها شرکتی است که در سطح لازم برای دفاع در برابر تهدیدات دولتی بازی می کند که متأسفانه بخش مهمی از آن هستند. از دنیایی که اکنون در آن زندگی می کنیم

به طور خلاصه، این تلاش عظیم در حال افزایش انعطاف‌پذیری سایبری در اوکراین – و در سطح جهانی – با ایجاد یک شبکه امنیت سایبری بی‌سابقه و سیستم واکنش بسیار پیشرفته‌تر و توانمندتر از زمانی است که این درگیری رخ نمی‌داد.

امنیت سایبری و سیاست

درگیری در اوکراین مثال کاملی از این موضوع است که چرا سازمان‌های دفاعی نه تنها با یکدیگر همکاری و سرمایه‌گذاری کنند، بلکه برای شناسایی تهدیدها و کاهش آن‌ها چابک باشند و مسابقه دهند. همانطور که تونی گونزالس دریافته است، تغییر سیاست هایی که وجود داشته است بسیار دشوار است.

یکی از داستان‌هایی که در جوانی شنیدم، مربوط به قیام زولوها بود و اینکه چگونه یک دسته از بومیان با نیزه‌ها بخش خوبی از ارتش بریتانیا را با سلاح‌های مدرن آن زمان بیرون آوردند، زیرا سیاست‌های ارتش بریتانیا آنها را فلج کرد.

به طور کلی، Lenovo ThinkBook Plus Gen 3 لپ‌تاپ جدیدی است که من به دنبال آن هستم – و محصول هفته من است.


دیدن اینکه چگونه همکاری نزدیک بین بلک بری و اوکراین به طور قابل توجهی به نفع هر دو نهاد بوده و اینکه چگونه این همکاری بسیار فراگیرتر از آن چیزی بود که من تصور می کردم و ارتش جهانی از متخصصان امنیت سایبری داوطلب را پوشش می داد، بسیار جالب بود.

همچنین، جالب بود که این همکاری رفتارها و سیاست‌ها را در سراسر جهان تغییر می‌داد، و به طور بالقوه جهان را در برابر تهدیدات سایبری بسیار ایمن‌تر از آنچه در غیر این صورت بود، می‌کرد و احتمالاً با توجه به مهاجرت روس‌های توانمند از نظر فنی، تهدیدات سایبری در سرتاسر جهان را کاهش می‌داد.

هفته گذشته، من برای دو رویداد در نیویورک بودم: یکی برای شورای مشورتی لنوو، که نمی توانم در مورد آن صحبت کنم، و دیگری برای کنفرانس امنیتی بلک بری، که می توانم و خواهم گفت.

علاوه بر این، کار گروهی بین شرکت‌ها و کشورها به طور بالقوه برای مجریان قانون حرکتی ایجاد می‌کند تا بتوانند بهتر از مرزها عبور کرده و بازیگران متخاصم را پاسخگو بدانند. ناتوانی در یافتن و مسئول نگه داشتن منبع حمله اغلب بزرگترین مشکل در کاهش حملات، به ویژه باج افزارها است. این تا حدودی من را به یاد مشکلات غرب وحشی در ایالات متحده می اندازد که جنایتکاران می توانند به راحتی از مرزها عبور کنند تا از پیگرد قانونی در امان بمانند. مسائل مشابهی در اروپا قبل از تشکیل اتحادیه اروپا وجود داشت.

لپ تاپ 17 اینچی Lenovo ThinkBook Plus Gen3

اوکراینی ها برای جان خود می جنگند. بدیهی است که اگر سیاست هایی وجود داشته باشد که به تلاش آنها لطمه بزند، آن سیاست ها متوقف شده است. این درس جنگ زولو را به کشورهایی که اوکراین نیستند – مانند ایالات متحده و کشورهای اروپایی – ارائه می دهد که باید باعث تغییر سیاست هایی شود که این نوع مشکلات را در مورد امنیت سایبری در سراسر جهان کاهش می دهد.

بسته بندی

لپ تاپ 17 اینچی ThinkBook Plus Gen3 (اعتبار تصویر: Lenovo)