چگونه CX، Lenovo Style را انجام ندهیم [Opinion]


گاهی اوقات دنیای نوآوری های فناوری هوشمند با سیاره خدمات احمقانه خدمات به مشتریان برخورد می کند. این برخورد معمولاً برای مشتری نوید خوبی ندارد.

در مورد من، آن سناریو به ویژه درست است. من Chromebook Duet 5 لنوو را با قیمتی جذاب از یک فروشگاه بزرگ ملی الکترونیک خریدم. در گذشته، این خریدی بود که کاش می توانستم آن را لغو کنم.

Duet 5 در بررسی های قابل اعتماد متعدد به عنوان بهترین تبلت/کامپیوتر قابل جدا شدن ChromeOS در سال جاری در نظر گرفته شده است. صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و صفحه‌کلید با اندازه کامل قابل جدا شدن باعث می‌شود یک تبلت قابل استفاده و سرگرم‌کننده با دستگاه‌های Android خالص در دسترس نباشد.

برای من، این افتخار برای رسیدن به آن نقطه بسیار فاصله دارد. در واقع، اگر نیاز اصلی شما به Chromebook اجرای برنامه‌های لینوکس است، دوباره به این فکر کنید که Lenovo’s Duet 5 را نخرید. ممکن است واحدی مانند من داشته باشید که لینوکس کار نمی‌کند، حتی اگر قرار است کار کند. این شکست تحت ضمانت Lenovo یک ادعای معتبر در نظر گرفته نمی شود.

من کاملاً عاشق کروم بوک شده ام. دستگاه‌های ChromeOS مکمل کادر اداری خانگی من از رایانه‌های لینوکس هستند. آنها به تلفن اندروید من و برنامه های آن لینک می دهند. من می توانم همان برنامه های بهره وری را اجرا کنم و مستقیماً در Chromebook به داده های آنها دسترسی داشته باشم.

چیزی که جذابیت من را به Duet 5 جلب کرد، پیگیری منطقی آن به Duet اصلی بسیار محبوب 10.1 اینچی است که چند سال پیش خریدم. خط Duet دارای صفحه کلید جداشدنی است و یک تبلت ChromeOS مستقل است.

با کنار گذاشتن نیاز در مقابل نیاز، من در مورد چشم انداز بهره وری و راحتی بیشتر با صفحه نمایش بزرگتر 400 نیت، صفحه کلید بزرگتر و 8 گیگابایت رم بحث کردم. من سازنده و فروشگاه خرده فروشی و همچنین خط تولید را می شناختم. یا اینطور فکر می کردم.

چه چیزی می تواند اشتباه باشد؟ سه چیز: محصول ناموفق، بدون پشتیبانی، و گارانتی که همچنین کار نکرد!

شاید یکی خیلی زیاد

آخرین چیزی که باید بخرم کروم بوک دیگری بود. در چند سال گذشته، من از چهار یا پنج مدل از HP، Lenovo و Asus استفاده کرده ام.

به نظر می‌رسید که Duet 5 همه کادرها را علامت زده است. همانطور که مشخص شد، علامت چک برای پشتیبانی فنی و خدمات مشتری قابل اعتماد از جعبه خارج شد.

نه، من نتوانستم کامپیوتر را برگردانم. زمانی که متوجه ماهیت معیوب آن شدم، پنجره لغو بسته شده بود.

فکر می‌کنم این حادثه مرا وادار کند تا ضمانت‌های فروشگاهی گران قیمت را برای دستگاه‌های الکترونیکی ارزان‌تر خریداری کنم. پشتیبانی فنی لنوو با اضافه کردن توهین به آسیب، گفت که این نقص “فراتر از محدوده گارانتی یک ساله سازنده است.”

مکاتبه نهایی از پشتیبانی فنی Lenovo به من گفت که اگر دستگاه را به مرکز تعمیر آن ارسال کنم، تکنسین ها تنها کاری که انجام می دهند این است که دستگاه را به وضعیت سیستم عامل اصلی خود بازنشانی کرده و لینوکس را حذف کنند.

هک، من قبلاً همین کار را دو بار انجام داده بودم.

خریداران لنوو مراقب باشند

این حساب برای بررسی محصول در نظر گرفته نشده است. بلکه می گوید چه اتفاقی می افتد زمانی که غرور شرکتی تجربه مشتری را از بین می برد.

من معمولاً در مورد مسائل مربوط به فناوری کسب و کار و تحولات منبع باز که بر سیستم عامل لینوکس تأثیر می گذارد می نویسم. ضربان گزارش من با مسائل تجارت الکترونیک و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) همپوشانی دارد.

من به عنوان یک نویسنده فناوری و بازبینی محصول، عادت دارم که تولیدکنندگان محصولات برتر خود را برای من ارسال کنند تا بهترین محصولات خود را به نمایش بگذارند. معجزه های بازاریابی اغلب پیکربندی های سطح بالایی را برای جلب توجه مصرف کنندگان ارائه می دهند. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا مطمئن شوند که داور کاملاً راضی است.

حیف است که ذهنیت همیشه وجود نداشته باشد، زمانی که مصرف کنندگان حقیر در سمت دریافت هستند. اما من از واحد قرضه‌ای استفاده نمی‌کردم که به هر حال آن را پس می‌فرستم، چه راضی یا نه. من این مدل را خریدم بدون اینکه قصد بررسی آن را داشته باشم. من فقط می خواستم از آن استفاده کنم.

تجربه شخصی من عزم من را برای عدم خرید محصول لنوو در آینده سخت تر کرد. نه به دلیل برخورد بد با محصول. Lenovo وفاداری من به مشتری را به دلیل خدمات نامناسب به مشتریان و عدم تعهد به حل مشکل من با کامپیوتری که آنها ساخته بودند از دست داد.

جزئیات گوری

طبق منطق نادرست لنوو، گارانتی کروم‌بوک‌ها شامل تغییرات کاربر نمی‌شود. از آنجایی که من پارتیشن لینوکس را فعال کردم، به مشکل برخوردم، پارتیشن را حذف کردم و برنامه‌های لینوکس را که در آنجا نبودم دوباره نصب کردم، در تغییر دستگاه مقصر بودم.

برای روشن شدن موضوع، همه کروم‌بوک‌ها از کاربر می‌خواهند پارتیشن لینوکس را روشن کند و برنامه‌های لینوکس را نصب کند. این همان فرآیند استفاده از برنامه‌های Android در Chromebook است.

کروم بوک ها برای اجرای ChromeOS و به صورت اختیاری برای اجرا در کانتینرهای داخلی جداگانه نرم افزارهای Android و Linux ساخته شده اند. Google سخت افزار را برای اطمینان از کارکرد نرم افزار تأیید می کند.

ChromeOS به طور مشابه کاربران را قادر می سازد تا به وب سایت ها در یک محیط مرورگر دسترسی داشته باشند. یک گزینه اضافه شده به کاربران امکان می دهد به آن مقاصد وب دسترسی داشته باشند تا خدمات برنامه را در پنجره های مرورگر زبانه دار یا به عنوان برنامه های وب مترقی (PWA) در پنجره های جدا شده خود اجرا کنند.

این همان کاری است که کروم‌بوک‌ها برای انجام آن روی سخت‌افزار هر سازنده‌ای طراحی شده‌اند. روشن/خاموش کردن این ویژگی های داخلی نباید به عنوان «تغییر» دستگاه تلقی شود.

پشتیبانی فنی جهنم

چند هفته پس از دریافت Duet 5، فقط یک مشکل لرزش متناوب صفحه را تجربه کردم. که پس از به روز رسانی سیستم پاک شد. جای نگرانی نیست. بدون نگرانی

در آن مرحله من پارتیشن لینوکس را روشن کردم و همان برنامه های لینوکس را که استفاده می کنم روی پارتیشن دیگرم نصب کردم دارای وقف کمتر کروم بوک ها آن دستگاه ها با همان برنامه های نصب شده به خوبی کار می کردند.

اما Lenovo Duet 5 پس از بارگذاری برنامه‌های لینوکس و اجرا برای چند دقیقه متوقف شد. نصب های با اشکال اتفاق می افتد. بنابراین من عیب یابی استاندارد را انجام دادم. ChromeOS را به وضعیت اصلی خود بازنشانی کردم. سپس پارتیشن لینوکس را راه‌اندازی کردم و اندازه آن را بسیار فراتر از حداقل اندازه توصیه‌شده توسط Google تنظیم کردم.

مشکل حل نشد بنابراین دوباره پارتیشن لینوکس را پاک کردم. این بار، من یک برنامه لینوکس را یکی یکی نصب کردم و به دنبال مقصری می گشتم که دیگران را از کار بیاندازد. هر برنامه لینوکس به صورت مجزا مسدود شد.

پشتیبانی فنی لنوو از بررسی یا آزمایش سخت افزار خودداری کرد. عوامل پیشنهاد یافتن یک مرکز فناوری وابسته را برای پیگیری راه حل دادند.

گیر کرده با هیچ گزینه

من با کمال میل این کار را می کردم. اما نزدیکترین مرکز تعمیر لنوو از طریق خطوط ایالتی حدود 150 مایل دورتر بود.

برای یک راه حل جایگزین با انجمن پشتیبانی Google Chromebook تماس گرفتم. یکی از افراد پشتیبانی در آنجا از من خواست که دستور df را در ترمینال لینوکس اجرا کنم تا سلامت فیزیکی پارتیشن را تعیین کنم.

بازخوانی از آن تشخیص تأیید کرد که دستگاه دارای یک ظرف لینوکس معتبر و فعال است. این تا حدی سوال در مورد سخت افزار را حل کرد. با این حال، مشخص نکرد که چه مشکلات سخت افزاری دیگری ممکن است درگیر باشد.

سپس فناوری انجمن پشتیبانی Google به من پیشنهاد داد که با پیروی از روش ذکر شده در بالا به دنبال یک یا چند بسته dud بگردم. اما، البته، قبلاً چندین بار این کار را انجام دادم.

درس های زشت آموخته شده

اگر قصد خرید Chromebook را دارید تا به برنامه‌های لینوکس منتخب دسترسی داشته باشید، تجربه من را جدی بگیرید. شاید به جای Duet 5 به جای دیگری نگاه کنید. گزینه های متعددی برای Chromebook وجود دارد.

چه کسی می داند؟ شاید برنامه‌های لینوکس در Duet 5 شما به خوبی برای شما کار کنند. همانطور که گفتم، در هیچ محصول Chromebook دیگری که استفاده می‌کنم این وضعیت را نداشته‌ام.

بدون شک تجربه من یک ناهنجاری فاحش بود. قسمت تشدید کننده همه اینها این است که من هرگز علت را نمی دانم.

اما اگر Duet 5 را به‌جای خرید مستقیم از سازنده، از یک فروشگاه خرده‌فروشی خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که چگونه آن فروشگاه گارانتی را رعایت می‌کند. اکنون می دانید که لنوو چگونه گارانتی خود را رعایت می کند.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات شبکه خبری ECT نیست.



منبع