چین اولین سیستم کامپیوتری کوانتومی عملی خود را ارائه می دهد

فناوری کوانتومی اولویت بالایی برای امنیت ملی در چین دارد. وایفنگ ژونگ، محقق ارشد مرکز مرکاتوس دانشگاه جورج میسون در فیرفکس، ویرجینیا، توضیح داد: اگر این چیز بسیار مهمی بود، من شک دارم که به این شکل شفاف توسط مقامات چینی افشا شود.

وزارت علوم چین روز دوشنبه اعلام کرد که اولین کامپیوتر کوانتومی عملی این کشور یک سال پیش به کاربری تحویل داده شد که آژانس آن را شناسایی نکرد.

وست گفت: «سوال میلیون دلاری این است که چه فناوری در مسابقه کامپیوتر کوانتومی مقاوم به خطا پیروز خواهد شد. ممکن است یک برنده وجود نداشته باشد. ممکن است یک سیستم وجود نداشته باشد که در صدر باشد. ممکن است انواع خاصی از سیستم ها در حل انواع خاصی از مشکلات بهتر از سایرین باشند.

نمای طولانی

علیرغم پیشرفت هایی مانند سیستم Wuyan در چین، به نظر می رسد سال ها با ورود یک کامپیوتر کوانتومی که می تواند مشکلاتی فراتر از ظرفیت کامپیوترهای سیلیکونی را حل کند، فاصله داشته باشد.

با نصب سیستم Wuyan در محل، چین پس از کانادا و ایالات متحده سومین کشوری شد که یک سیستم کامپیوتری کوانتومی کامل را به مشتری تحویل داد.

Sanzeri گفت: “در حال حاضر، هیچ کس نمی داند کدام فناوری برنده خواهد بود یا ترکیبی از فناوری ها وجود خواهد داشت که برای کاربردهای کوانتومی موثر ترکیب شوند.”

وی ادامه داد: دوم، از آنجایی که آماده سازی مدارهای ابررسانا بر اساس روش موجود برای ساخت تراشه های نیمه هادی است، توسعه دستگاه های با کیفیت بالا می تواند از فناوری های پیشرفته ساخت تراشه استفاده کند که برای تولید و مقیاس پذیری خوب است.

محدودیت‌های فیزیکی زیادی در محاسبات کوانتومی وجود دارد که به دقت در طول مسیرها – که ما در حال صحبت با میکرون هستیم – و مقاومت در برابر نیروها نیاز دارد – قدم‌ها می‌توانند با آن تداخل داشته باشند. استینون به TechNewsWorld گفت: تراشه‌های فوق‌خنک به پیچیدگی اضافه می‌کنند.

برخی از بدبینان زمان اعلام را زیر سوال بردند.

وست گفت: «آنچه که کامپیوترهای کوانتومی برای آن بهترین خواهند بود، حل مسائل پیچیده و غیرقابل حل فراتر از محدوده فناوری محاسباتی کلاسیک است. این مشکلات سال ها تا حل یک کامپیوتر کوانتومی فاصله دارند.




منبع

عمر گفت: “غلبه بر چالش های فنی در مسیر کامپیوترهای کوانتومی در مقیاس بزرگ به توانایی مقیاس کردن تعداد کیوبیت ها در سیستم های کوانتومی بستگی دارد، درست مانند کامپیوترهای کلاسیک مدرن که به رشد تعداد ترانزیستورها در تراشه های ابررسانا بستگی دارد.” TechNewsWorld.

با این حال، هودان عمر، تحلیلگر ارشد سیاست هوش مصنوعی در مرکز نوآوری داده، یک اندیشکده که تلاقی داده ها، فناوری و سیاست عمومی را مطالعه می کند، در واشنگتن دی سی، اظهار داشت که این اعلامیه نشان می دهد که چین گام مهمی در این زمینه برداشته است. توسعه کوانتومی

او ادامه داد: “برای رسیدن به آن، حداقل به یک میلیون کیوبیت نیاز داریم.” این کار برای مقیاس‌بندی و تثبیت کیوبیت‌ها به کار زیادی نیاز دارد. کیوبیت ها به نویزهای بیرونی بسیار حساس هستند. در نتیجه، نرخ خطا در فناوری ما بالاست.»

او ادامه داد: «مدیریت الکترون‌های مورد استفاده در رایانه‌های کوانتومی ابررسانا به دلیل زمان‌های انسجام بسیار کوتاه، بسیار سخت است. “به همین دلیل است که آنها باید تا چنین دمای پایینی خنک شوند.”

Sanzeri به TechNewsWorld گفت: «با این وجود، تصحیح خطا و کاهش نویز دو عامل مهم در حصول اطمینان از اینکه یک کامپیوتر کوانتومی می‌تواند داده‌ها را پردازش کند و برنامه‌هایی را ارائه دهد که می‌توانیم به آنها اعتماد کنیم، هستند.» با اعلام اینکه آنها توانسته اند به این سطح برسند نشان می دهد که چین در حال پیشرفت به سمت رایانه های کوانتومی بزرگتر است.

خنثی کردن یک روند

ریچارد استینون، بنیانگذار و تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در IT-Harvest، یک شرکت تحلیلگر صنعت امنیت سایبری در بیرمنگام، میش، افزود: علیرغم شور و نشاطی که بسیاری از آنها به نمایش گذاشته اند، ما هنوز در روزهای اولیه محاسبات کوانتومی هستیم.

اسکیپ سانزری، یکی از بنیانگذاران و مدیر اجرایی QuSecure، سازنده راه حل های امنیتی کوانتومی ایمن در سن متئو، کالیفرنیا، این اعلامیه را “هولناک” خواند، زیرا چین اعلام کرده است که آنها یک کامپیوتر کوانتومی کاملاً کاربردی دارند، هرچند تعداد کیوبیت آن است. کم.

تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

ارائه یک سیستم مستقل مانند Wuyan در واقع روند فعلی بازار را کاهش می دهد.

او افزود، روش‌های دیگر مدیریت زمان‌های انسجام طولانی‌تر و مسیر سریع‌تر برای رسیدن به هدف مورد نظر یعنی 1000 کیوبیت تصحیح شده با خطا است.

داگ فینکه، تحلیلگر Global Quantum Intelligence، یک شرکت اطلاعاتی بازار بین‌المللی، توضیح داد: «اکثر رایانه‌های کوانتومی که امروزه مردم به آنها دسترسی دارند، از طریق ابر قابل دسترسی هستند.

هدر وست، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در IDC، یک شرکت بین المللی تحقیقات بازار، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که سیستم Wuyan با سایر سیستم های موجود در بازار برابری می کند.

عمر پاسخ داد که تراشه‌های ابررسانا نسبت به فناوری‌های رقیب مزایای زیادی دارند.

او گفت: «اول، کیوبیت‌های ابررسانا مدارهای الکتریکی حالت جامد هستند که کنترل آنها آسان‌تر است، زیرا با استفاده از امواج مایکروویو دستکاری می‌شوند. بنابراین دانشمندان می‌توانند از دستگاه‌ها و تجهیزات تجاری مایکروویو با دسترسی آسان در برنامه‌های محاسباتی کوانتومی ابررسانا استفاده کنند.»

تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

سیستم Wuyan با استفاده از فناوری تراشه‌های ابررسانا، یکی از اولین فناوری‌ها برای رایانه‌های کوانتومی ساخته شده است. از زمان معرفی آن، فناوری های دیگری نیز مورد بررسی قرار گرفته است. آنها شامل فوتونیک، یون های به دام افتاده و اتم های خنثی هستند.

تبلیغات

با NICE Enlighten XO سریع خود سرویس هوشمند بسازید

او افزود: «سرمایه‌گذاری در برنامه‌های محاسباتی کوانتومی کوتاه‌مدت به تقویت توسعه موارد استفاده طولانی‌مدت از فناوری کمک می‌کند و در نتیجه به بهبود رقابت کمک می‌کند.