چین حساب‌های خودرسانه‌ای را سرکوب کرد و ۱.۴ میلیون پست رسانه‌های اجتماعی را حذف کرد

حدود 25000 حساب دیگر برای جعل هویت نهادهای عمومی مانند مراکز کنترل بیماری و پیشگیری و موسسات تحقیقاتی دولتی هدف قرار گرفتند.

حدود 45000 حساب به دلیل “موضوعات داغ، تعقیب نفوذ و کسب درآمد غیرقانونی” بسته شدند.

تقریباً 187,000 نفر به دلیل جعل هویت مشاغل رسانه های خبری مجازات شدند، در حالی که گفته می شود بیش از 430,000 مشاوره حرفه ای یا خدمات آموزشی بدون داشتن صلاحیت های حرفه ای مرتبط ارائه کرده اند.

طبق گزارش CAC، از 67000 حسابی که برای همیشه بسته شدند، تقریباً 8000 حساب به دلیل “انتشار اخبار جعلی، شایعات و اطلاعات مضر” حذف شدند.

آخرین سرکوب، حساب‌های برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب چینی از جمله WeChat، Douyin و Weibo را هدف قرار داده است که در دسته «رسانه‌های شخصی» قرار می‌گیرند، اصطلاحی که به طور گسترده به حساب‌هایی اشاره می‌کند که اخبار و اطلاعات منتشر می‌کنند اما دولتی یا دولتی نیستند. تایید شده.

در یک کمپین جداگانه، رگولاتور اخیراً بیش از 100000 حساب کاربری را بسته است که گفته می‌شود مجریان خبری و آژانس‌های رسانه‌ای را نادرست معرفی می‌کردند تا با افزایش پوشش اخبار جعلی آنلاین با کمک فناوری‌های هوش مصنوعی مقابله کند.

© تامسون رویترز 2023


سامسونگ گلکسی A34 5G اخیرا توسط این شرکت در هند در کنار گوشی هوشمند گران قیمت Galaxy A54 5G راه اندازی شد. عملکرد این گوشی در برابر Nothing Phone 1 و iQoo Neo 7 چگونه است؟ ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

رگولاتور فضای سایبری چین گفت که 1.4 میلیون پست رسانه های اجتماعی به دنبال تحقیقات دو ماهه در مورد ادعای اطلاعات نادرست، سودجویی غیرقانونی، و جعل هویت از مقامات دولتی، از جمله دیگر “مشکلات آشکار” حذف شده است.

حدود 930000 اکانت دیگر از حذف همه دنبال کنندگان گرفته تا تعلیق یا لغو امتیازات سودآوری مجازات کمتری دریافت کردند.

CAC روز جمعه اعلام کرد که آخرین کمپین آن تقریباً 13000 حساب نظامی جعلی را با نام‌هایی مانند “فرماندهی ارتش سرخ چین”، “نیروی ضد تروریسم چین” و “نیروی موشکی استراتژیک” هدف قرار داده است.

اداره فضای سایبری چین (CAC) روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که 67000 حساب رسانه های اجتماعی را بسته و صدها هزار پست را بین 10 مارس تا 22 مه به عنوان بخشی از یک کمپین گسترده تر “اصلاح” حذف کرده است.

پکن اغلب شهروندان را به دلیل انتشار یا به اشتراک گذاری اطلاعات واقعی که حساس یا انتقادی نسبت به حزب کمونیست، دولت یا ارتش تلقی می شود، دستگیر می کند و حساب ها را سانسور می کند، به ویژه زمانی که چنین اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر می شود.

این تنظیم کننده گفت که “به طور فعال با امنیت عمومی، نظارت بر بازار و سایر بخش ها هماهنگ شده است تا ضربه ای سنگین وارد کند و “خودرسانه ای” غیرقانونی را اصلاح کند.

در عین حال، (ما) همچنین از اکثریت کاربران اینترنتی می‌خواهیم که فعالانه در نظارت و گزارش‌دهی (“خودرسانه‌ای” غیرقانونی) مشارکت کنند، سرنخ‌هایی را ارائه کنند و به طور مشترک فضای مجازی را تمیز نگه دارند.

از سال 2021، چین میلیاردها حساب رسانه‌های اجتماعی را هدف قرار داده است تا بتواند فضای سایبری خود را «پاکسازی» کند و کنترل آن را برای مقامات آسان‌تر کند.