چیپست Snapdragon 782G معرفی شد و جایگزین پلتفرم Snapdragon 778G+ خواهد شد: جزئیات

این چیپست همچنین دارای یک سیستم داخلی Qualcomm Snapdragon X53 5G Modem-RF برای اتصال 5G است که ادعا می شود از سرعت دانلود تا 3.7Gpbs همراه با پشتیبانی از اتصال mmWave و زیر 6GHz 5G پشتیبانی می کند.

به گفته این شرکت، Snapdragon 782G SoC از فناوری Qualcomm Quick Charge 4+ برای پشتیبانی از شارژ سریع پشتیبانی می کند.

این چیپست دارای موتور هوش مصنوعی نسل ششم Qualcomm است که با شتاب دهنده تانسور 770 Qualcomm Hexagon برای بهبود عملکرد هوش مصنوعی همراه شده است. به گفته کوالکام، ویژگی‌هایی مانند ردیابی فعالیت مبتنی بر هوش مصنوعی، بهبود صدا، و حذف نویز پس‌زمینه می‌توانند از این موارد اضافه شده بهره ببرند. Snapdragon 6 Gen 1 SoC با استاندارد Wi-Fi 6E سازگار است، از اتصال بلوتوث v5.2 و NFC پشتیبانی می کند و همچنین دارای مجموعه Qualcomm aptX برای صدای بدون افت است.

کوالکام روز چهارشنبه، Snapdragon 782G SoC را به عنوان جانشین Snapdragon 778G+ SoC که سال گذشته معرفی شد، عرضه کرد. این چیپست برای بخش میان رده ممتاز طراحی شده و بر اساس فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده است. دارای هسته Kryo 670 Prime با سرعت کلاک تا 2.7 گیگاهرتز است. برخلاف چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 که اخیرا توسط کوالکام معرفی شد، در حال حاضر هیچ صحبتی در مورد اینکه چه گوشی هایی به چیپست جدید اسنپدراگون 782G مجهز خواهند شد، وجود ندارد.

برای پردازش تصویر، این چیپست دارای Qualcomm Spectra 570L است، یک ISP سه گانه 14 بیتی که قادر به پشتیبانی از عکس برداری با سرعت گیگاپیکسل است.

Snapdragon 782G SoC می تواند از نمایشگرهای فول اچ دی پلاس با نرخ تازه سازی 144 هرتز پشتیبانی کند. حداکثر پشتیبانی از نمایشگر خارجی تا رزولوشن 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه است. این چیپست شامل ISP سه گانه 14 بیتی Qualcomm Spectra است که می تواند با عکس های تک دوربینی تا 200 مگاپیکسل کار کند. قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه را دارد.

تراشه کوالکام اسنپدراگون 782G با استفاده از فرآیند 6 نانومتری TSMC ساخته شده و دارای هسته Kyro 670 Prime با سرعت کلاک تا 2.7 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 670 Gold با سرعت 2.2 گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با هسته های Silver .9GHz است. این پردازنده با پردازنده گرافیکی Adreno 642L همراه شده است که طبق ادعای شرکت تا 10 درصد سریعتر از چیپست قبلی خود یعنی چیپست Snapdragon 778G+ است.

سازنده نیمه هادی مستقر در کالیفرنیا هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی Snapdragon 782G SoC جدید راه خود را به گوشی های هوشمند خواهد داد. این شرکت همچنین اعلام نکرده است که کدام سازنده‌های گوشی‌های هوشمند برای اولین بار از چیپست جدید استفاده می‌کنند، که انتظار می‌رود گوشی‌های هوشمند در بخش متوسط ​​پریمیوم را تامین کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع