ژاپن خواستار کنترل رمزارز به عنوان بانک های سنتی است و خواستار تنظیم جهانی این بخش است

کریپتو اینقدر بزرگ شده است. در گزارش بلومبرگ به نقل از یاناس آمده است: اگر می‌خواهید مقررات مؤثری را اجرا کنید، باید همان کار را انجام دهید که بر موسسات سنتی تنظیم و نظارت می‌کنید.

مقامات ژاپنی به قانون‌گذاران مالی جهانی پیشنهاد کرده‌اند که شرکت‌های رمزنگاری را موظف کنند تا عملکرد داخلی امن را تضمین کنند، حسابرسی منظم ذخایر انجام دهند و فعالیت‌های مشکوک را به مقامات مربوطه افشا کنند.

اعضای G20 – از جمله آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین و فرانسه، در میان دیگران – در حال بررسی پیش نویس یک چارچوب قانونی در مورد بخش کریپتو هستند. پیش از این، مقامات آلمانی همچنین از قوانین جهانی برای شکل دادن به بخش کریپتو خواسته بودند تا از ثبات مالی همه کشورهایی که این بخش را ممنوع نمی‌کنند، اطمینان حاصل شود.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

«این حکمرانی سست، کنترل های داخلی ضعیف و فقدان مقررات و نظارت است. آنچه در مورد آخرین رسوایی به وجود آمده است، خود فناوری رمزنگاری نیست.

تخمین زده می شود که کاربران FTX بیش از یک میلیارد دلار در سقوط چشمگیر صرافی ارز دیجیتال از دست داده اند. به گفته Yanase، فناوری کریپتو به خودی خود مقصر این پیامدهای مالی نیست که هزاران سرمایه گذار در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است.

ژاپن که تلاش می کند رویکردی حساب شده برای تعامل با بخش کریپتو اتخاذ کند، به هند پیوسته است تا یک چشم انداز جمعی جهانی نسبت به صنعت دارایی های دیجیتال داشته باشد. تنظیم‌کننده‌های مالی ژاپن از نهادهای نظارتی جهانی خواسته‌اند تا نهایی کنند که بخش کریپتو باید مانند بانک‌های سنتی در سراسر جهان نظارت شود. اساسا، مقامات ژاپنی تاکید کرده اند که استفاده از ارزهای دیجیتال باید به شدت کنترل شود. ژاپن مدیریت سست بخش را مسئول سقوط پروژه‌های ارزهای دیجیتال امیدوارکننده مانند FTX می‌داند.

در حال حاضر، هند نیز به مدت یک سال ریاست گروه کشورهای G20 را بر عهده دارد. هدف هند تحت رهبری این کشور، تدوین قوانینی پیرامون کریپتو است که در سطح بین‌المللی کار می‌کنند.

Mamoru Yanase، معاون مدیر کل دفتر توسعه استراتژی و مدیریت آژانس خدمات مالی ژاپن، از سایر کشورها خواست تا درباره قوانین فوری برای تنظیم صنعت کریپتو جهانی فکر کنند.

در نیمه دوم سال 2022، بیش از 200 میلیارد دلار (تقریبا 1633290 کرور روپیه) پس از سقوط پروژه‌های امیدوارکننده مانند Terra و FTX به دلیل بحران نقدینگی، از بازار جهانی ارزهای دیجیتال پاک شد.

در جولای 2022، وزیر دارایی هند، نیرمالا سیتارامان، خواستار حمایت جهانی از مقررات ارزهای دیجیتال شد.