کارت گرافیک ASRock Intel Arc A380 بدون هیچ گونه راه اندازی رسمی در خرده فروشی هند ظاهر شد

پس از مدت‌ها انتظار اینتل به سمت گرافیک‌های گسسته، بارها به تعویق افتاد، زیرا این شرکت برای اولین بار قصد خود را با استخدام راجا کدوری، رئیس سابق گرافیک AMD در اواخر سال 2017 اعلام کرد، و سپس برنامه‌هایی را برای معماری Xe خود ارائه کرد تا از دستگاه‌های با محدودیت انرژی استفاده کند. به ابر رایانه ها این شرکت که در ابتدا برای سال 2020 وعده داده شده بود، با مجموعه ای از رویدادهای اطلاع رسانی طرفداران به نام Intel Odyssey شروع به ایجاد تبلیغات کرد. در اکتبر 2021، این شرکت برنامه‌های خود را برای ایجاد یک اکوسیستم شریک سخت‌افزاری و اینکه چگونه عرضه کافی برای بازار پرتقاضا خواهد داشت، صحبت کرد.

اولین کارت گرافیک با پردازنده گرافیکی Intel Arc مجزا در خرده فروشی هند بدون اطلاعیه رسمی یا کمپین تبلیغاتی ظاهر شد. چندین وب‌سایت سخت‌افزاری هندی شروع به فهرست کردن ASRock Intel Arc A380 Challenger ITX 6GB OC کرده‌اند که قیمت‌های آن از روپیه است. 20600 تا Rs. 22999. این تقریباً دو برابر قیمت فروش فعلی آن 139.99 دلار (تقریباً 11100 روپیه) در ایالات متحده است. با این قیمت، با کارت‌های مبتنی بر قدرتمندتر AMD Radeon RX 6500 XT و Nvidia GeForce GTX 1650 رقابت می‌کند که نسبتا قدیمی است اما در حال حاضر به دلیل کمبود پردازنده‌های گرافیکی در چند سال گذشته قیمت بالایی دارد.

با این حال، این شرکت راه اندازی نسبتاً پایینی داشت و تنها مدل رده پایین Arc A380 آماده بود و در ابتدا در دسترس بودن به چین محدود شد. انتظار می‌رود پردازنده‌های گرافیکی قدرتمندتر سری 5 و سری 7 Arc در اواخر سال 2022 یا حتی در سال 2023 عرضه شوند. نسخه‌های موبایلی این پردازنده‌های گرافیکی نیز آنطور که انتظار می‌رفت در لپ‌تاپ‌ها ظاهر نشده‌اند.

گجت 360 از اینتل پرسیده است که آیا واحدهای موجود در هند به طور رسمی وارد شده اند و آیا قیمت گذاری با MSRP مورد نظر مطابقت دارد یا خیر. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اعلام رسمی راه اندازی قریب الوقوع است یا خیر. و اینکه آیا برندهای دیگر کارت گرافیک Arc A380 خود را در اینجا معرفی خواهند کرد یا خیر.



منبع

ASRock Intel Arc A380 Challenger ITX 6GB OC یک کارت نسبتا کوچک با یک فن محوری است. دارای اورکلاک ملایم با فرکانس 2250 مگاهرتز است و به یک کانکتور برق 8 پین نیاز دارد. این شرکت دارای عملکرد خنک و بی صدا و مدارهای برق برتر است. برای فروش در PrimeABGB و PCStudio، در میان سایر خرده فروشان هندی فهرست شده است. به نظر می رسد سهام محدود است، اما هر دو قول می دهند به زودی سفارشات را ارسال کنند.

از نظر عملکرد، خریداران می‌توانند انتظار داشته باشند که Arc A380 عملکرد کمی بدتر از GeForce GTX 1650 از سال 2019 و حتی پایین‌تر Radeon RX 6400 AMD داشته باشد. بنچمارک‌های رسمی خود اینتل که بر روی کارت مرجع سهام انجام شده است، اولین عملکرد GPU گسسته خود را نشان می‌دهد. در بازی هایی مانند Control، F1 2021، Battlefield V، PUBG، Hitman 3، The Witcher 3، Age of Empires 4، Apex Legends و GTA V به طور متوسط ​​15 درصد کندتر از این رقبا است. با استفاده از تنظیمات کیفیت متوسط

Arc A380 اینتل، بخشی از نسلی با نام رمز «کیمیاگر»، دارای هشت هسته گرافیکی Xe و هشت واحد ردیابی اشعه است. سرعت کلاک GPU موجود 2 گیگاهرتز است و قدرت برد 75 وات است که به این معنی است که اتصال برق PCIe لازم نیست. این دستگاه با 6 گیگابایت رم GDDR6 در رابط 96 بیتی مطابقت دارد. حداکثر چهار نمایشگر به طور همزمان از طریق HDMI 2.1 یا DisplayPort 2.0 قابل پشتیبانی است. رمزگذاری/رمزگشایی AV1 همراه با کد/رمزگشایی سخت افزاری H.265 یک نکته برجسته است. GPU توسط TSMC بر روی فرآیند 6 نانومتری ساخته شده است. اینتل همچنین وعده ادغام بین پردازنده‌های گرافیکی Arc و پردازنده‌های Core را داده است. فناوری ارتقاء تصویر XeSS این شرکت قرار است در آینده نزدیک عرضه شود.