کارمندان توییتر اعلام کردند که پس از اولتیماتوم ایلان ماسک از شرکت در خروج دسته جمعی خارج می شوند.

یکی از کارمندان فعلی و یک کارمند اخیرا که با همکاران توییتر در ارتباط است، گفت: ماسک با چند کارمند ارشد ملاقات می کرد تا سعی کند آنها را متقاعد کند که بمانند.

اوایل روز چهارشنبه، ماسک به کارمندان توییتر ایمیل زد و گفت: «برای ساختن یک توییتر 2.0 پیشرفت‌کننده و موفقیت در دنیای رقابتی فزاینده، باید به شدت سخت‌گیر باشیم».

یک چهارم گفتند که “با اکراه” ماندن را انتخاب کرده اند و تنها 7 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفتند که “بله را کلیک کردند تا بمانند، من هاردکور هستم.”

تا ساعت 6 بعدازظهر شرقی، بیش از دوجین کارمند توییتر در سراسر ایالات متحده و اروپا در پست‌های عمومی توییتر که توسط رویترز بررسی شده بود، خروج خود را اعلام کردند، اگرچه هر استعفای مستقل قابل تأیید نبود.

قلب‌های آبی و ایموجی‌های سلام توییتر و اتاق‌های گفتگوی داخلی آن در روز پنجشنبه، برای دومین بار در دو هفته گذشته که کارمندان توییتر خداحافظی کردند، هجوم آوردند.

در این ایمیل از کارکنان خواسته شده است که اگر می‌خواهند در این مورد باقی بمانند، روی «بله» کلیک کنند. در این ایمیل آمده است، افرادی که تا ساعت 5 بعدازظهر روز پنجشنبه به وقت شرقی پاسخ نداده اند، در نظر گرفته می شوند که کار را ترک کرده و بسته ای از خدمت دریافت می کنند.

یک نظرسنجی جداگانه در Blind از کارکنان خواسته شد تا تخمین بزنند که چند درصد از مردم بر اساس تصورات خود، توییتر را ترک خواهند کرد. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان تخمین زدند که حداقل 50 درصد از کارمندان را ترک خواهند کرد.

به گفته دو منبع، این شرکت به کارکنان خود اطلاع داده است که دفاتر خود را می بندد و دسترسی به نشان را تا روز دوشنبه قطع می کند. یک منبع گفت که افسران امنیتی عصر پنجشنبه شروع به بیرون انداختن کارمندان از دفتر کرده اند.

در حالی که مشخص نیست چه تعداد کارمند را برای ماندن انتخاب کرده اند، اما این اعداد نشان می دهد که برخی از کارکنان خود تمایلی به ماندن در شرکتی ندارند که ماسک در آن عجله کرده است نیمی از کارکنان خود از جمله مدیریت ارشد را اخراج کند و به طرز بی رحمانه ای فرهنگ را تغییر می دهد تا بر ساعت کاری طولانی مدت تاکید کند. سرعت شدید

یک فرد مطلع از گروه Slack گفت و در یک گروه خصوصی Slack برای کارمندان فعلی و سابق توییتر، حدود 360 نفر به کانال جدیدی با عنوان “اخراج داوطلبانه” پیوستند.

به گفته کارمند سابق، در یک چت خصوصی در سیگنال با حدود 50 کارمند توییتر، نزدیک به 40 نفر گفتند که تصمیم به ترک آن گرفته اند.

با نزدیک شدن به مهلت مقرر، کارمندان به تکاپو افتادند تا بفهمند چه کاری باید انجام دهند.

در واکنشی آشکار به درخواست ماسک از کارمندان برای «سخت‌کور» بودن، بیوگرافی پروفایل توییتر چندین مهندس در حال خروج در روز پنجشنبه خود را «مهندسین نرم‌افزار» یا «مهندس سخت‌دور سابق» توصیف کرد.

تخمین زده می‌شود که صدها کارمند توییتر به دنبال اولتیماتوم مالک جدید الون ماسک مبنی بر اینکه کارکنان برای «ساعت‌های طولانی با شدت بالا» ثبت‌نام می‌کنند، شرکت رسانه‌های اجتماعی تحت محاصره را ترک می‌کنند. در یک نظرسنجی بر روی اپلیکیشن محل کار Blind، که کارمندان را از طریق آدرس ایمیل کاریشان تایید می کند و به آنها اجازه می دهد اطلاعات را به صورت ناشناس به اشتراک بگذارند، 42 درصد از 180 نفر پاسخ “گزینه خروج، من آزاد هستم” را انتخاب کردند.

توییتر که بسیاری از اعضای تیم ارتباطی خود را از دست داده است، به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

یکی از کارمندانی که در حال ترک است به رویترز گفت، یکی از تیم‌های توییتر تصمیم گرفت با هم جهش کند و شرکت را ترک کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع