کارگران اپل در استرالیا اعلام کردند که برای اعتصاب بیشتر آماده می شوند زیرا کارمندان قرارداد حقوق و مزایا را رد کردند.

اتحادیه‌ها از اپل می‌خواهند که افزایش دستمزد را تضمین کند که منعکس‌کننده تورم است – که در استرالیا حدود 7 درصد است که بیش از دو برابر محدوده هدف بانک مرکزی است – و تعطیلات آخر هفته دو روز متوالی به جای تقسیم شدن.

جاش کولینان، دبیر RAFFWU تلفنی به رویترز گفت: “کارگران بسیار خوشحال هستند، آنها برای یک توافق عادلانه به مدت سه ماه مبارزه کرده اند. اعضای ما درگیر ممنوعیت های کاری و اعتصاب های بسیار جدی بوده اند.”

© تامسون رویترز 2022

نتایج منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که 68 درصد از کارکنان اپل توافق نامه محل کار پیشنهادی توسط مدیریت را رد کردند و 87 درصد از تقریباً 4000 کارگر استرالیایی اپل در آن شرکت داشتند. اپل از اظهار نظر در مورد نتایج خودداری کرد.

کارگران RAFFWU روز شنبه، در میانه راه رای گیری سه روزه، یک ساعته راهپیمایی کردند. این به دنبال یک اعتصاب یک روزه در اوایل اکتبر بود.

اعضای اتحادیه کارگران خرده فروشی و فست فود (RAFFWU)، یکی از سه شرکت کننده در مذاکرات و نماینده حدود 200 کارگر، دوشنبه شب ملاقات خواهند کرد و نمایندگان اتحادیه می گویند که اعتصابات بیشتر «مطمقاً» مورد بحث قرار خواهد گرفت.

مذاکرات در ماه آگوست زمانی آغاز شد که اپل مجموعه جدیدی از افزایش دستمزدها و شرایطی را پیشنهاد کرد که اتحادیه ها می گویند به معنای کاهش دستمزد واقعی و تعادل ضعیف بین کار و زندگی است.

اپل می گوید حداقل نرخ دستمزدش 17 درصد بالاتر از حداقل صنعت است و کارگران تمام وقت تعطیلات آخر هفته را تضمین می کنند.

صدها کارگر اپل در استرالیا پس از اینکه تقریباً دو سوم کارمندان قرارداد حقوق و مزایا را رد کردند، قرار است دوباره دست به اعتصاب بزنند، که آخرین تشدید درگیری است که هفته‌ها شاهد اعتصاب در فروشگاه‌های سراسر کشور بوده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

“ما انتظار داریم که اعضا بخواهند یک سری توقف کار را تایید کنند.”