کامیون نیمه تسلا پس از 3 سال تاخیر به پپسی تحویل شد، ایلان ماسک در مورد قیمت‌گذاری بی‌صدا، در دسترس بودن

Brewer Anheuser-Busch، United Parcel Service Inc و Walmart از دیگر شرکت هایی بودند که Semi را رزرو کرده بودند.

ماسک که در یک رویداد در کارخانه تسلا در نوادا روی صحنه ظاهر شد، گفت این کامیون با باتری و مسافت های طولانی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بزرگراه ها می شود، از نظر قدرت و ایمنی بهتر از مدل های دیزلی موجود عمل می کند و فناوری شارژ سریع تسلا را که تسلا در آن استفاده می کند به کار می گیرد. پیکاپ سایبرتراک آینده

تسلا قیمت Semi را در رویداد پنجشنبه اعلام نکرد، جزئیاتی در مورد انواع کامیونی که در ابتدا پیش بینی کرده بود یا پیش بینی تحویل به PepsiCo یا سایر مشتریان را ارائه نکرد. تسلا گفت که استفاده از Semi را برای ارسال قطعات به کارخانه خود در فرمونت کالیفرنیا آغاز خواهد کرد.

در اسلایدی که به عنوان بخشی از ارائه ماسک نمایش داده شد، تسلا تصویری از یک “روباتاکسی” آینده در حال توسعه را با ماکتی از خودروی آینده که زیر یک برزنت پوشانده شده بود، نشان داد.

ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اولین خودروی نیمه سنگین این شرکت را روز پنجشنبه بدون ارائه پیش‌بینی‌های به‌روز در مورد قیمت‌گذاری یا برنامه‌های تولید کامیون‌های باربری به پپسی کو تحویل داد.

Cybertruck قرار است در سال 2023 تولید شود.

تسلا گفت سایر خودروهای آینده از فناوری پیشرانه توسعه یافته برای Semi بدون ارائه جزئیات استفاده خواهند کرد.

ماسک گفت Semi قادر به شارژ با 1 مگاوات است و دارای فناوری خنک کننده مایع در کابل شارژ در نسخه به روز سوپرشارژر تسلا است که در دسترس Cybertruck قرار خواهد گرفت.

ماسک گفت Semi در حال انجام آزمایشات بین کارخانه تسلا اسپارکس، نوادا و کارخانه آن در فرمونت، کالیفرنیا بوده است. تسلا گفت که با یک بار شارژ 500 مایل رانندگی را با یک Semi به وزن 81000 پوند انجام داده است، بدون اینکه وزن محموله را مشخص کند.

ماسک با اشاره به اینکه پنج سال از زمانی که تسلا اعلام کرده در حال توسعه کامیون تمام الکتریکی است، می‌گوید: «اگر شما یک کامیون‌دار هستید و می‌خواهید بدترین دکل در جاده‌ها را داشته باشید، همین است. با این حال، کارشناسان صنعت همچنان شک دارند که کامیون های برقی با باتری می توانند فشار حمل بارهای سنگین را تا صدها مایل به لحاظ اقتصادی تحمل کنند.

در سال 2017، تسلا گفته بود که نسخه 300 مایلی Semi 150000 دلار (تقریبا 12176500 روپیه) و نسخه 500 مایلی 180000 دلار (تقریبا 14611200 روپیه) قیمت دارد، اما تسلا قیمت خودروهای برقی دارد. از آن زمان به شدت افزایش یافت.

“تاثیرگذار نیست”

اولیور دیکسون، تحلیلگر ارشد در مشاوره Guidehouse گفت: “خیلی چشمگیر نیست – جابجایی محموله چیپس (وزن متوسط ​​هر بسته 52 گرمی) به هیچ وجه نمی تواند اثبات قطعی مفهوم باشد.

ماسک گفت Semi سه برابر هر کامیون دیزلی قدرت دارد و از ترمز احیا کننده برای بهبود کارایی استفاده می کند.

تسلا در ابتدا هدف تولید 2019 را برای Semi تعیین کرده بود که اولین بار در سال 2017 رونمایی شد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

پپسی که اولین بار با این کامیون را تکمیل کرد، در سال 2017 100 کامیون سفارش داده بود.

برخی از ناظران در مورد این ارائه که بدون سوال ماسک به پایان رسید، تردید داشتند.