کاهش “عظیم” درآمد توییتر بر بدهی سنگین شرکت پس از تصاحب ایلان ماسک افزوده است.

مشکلات توییتر همچنین برای بانک هایی که از خرید ماسک حمایت کردند، مشکل ساز است، حتی اگر شرکت به تعهدات بدهی خود ادامه دهد، زیرا آنها باید بدهی خود را از حساب خود بریزند و آن را به سرمایه گذاران بفروشند. آنها تا کنون آن را حفظ کرده‌اند، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت آن را برای سرمایه‌گذاران کمتر کرده است و آنها باید آن را با تخفیف بفروشند. وخامت کسب و کار توییتر این پتانسیل را دارد که آنچه را که در حال حاضر صدها میلیون دلار ضرر برای بانک ها به همراه دارد به میلیاردها دلار تبدیل کند.

کارشناسان اعتباری می گویند افشای ایلان ماسک مبنی بر اینکه توییتر از زمانی که 10 روز پیش مدیریت را به دست گرفت، با کاهش درآمد “هیجانی” مواجه شده است، ماهیت مخاطره آمیز مالی این شرکت رسانه های اجتماعی را نشان می دهد، پس از اینکه او با 13 میلیارد دلار بدهی (تقریبا 105 کرور روپیه) به آن پرداخته است. .

در یادداشت خود، تحلیلگران S&P همچنین گفتند که رکود اقتصادی مورد انتظار بر درآمد تبلیغاتی توییتر در سال آینده تأثیر خواهد گذاشت. ماسک هفته گذشته گفت که توییتر نسبت به سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی در برابر کاهش تبلیغات آسیب‌پذیرتر است، زیرا بیشتر آن از تبلیغات برندها ناشی می‌شود، نه تبلیغات پاسخ مستقیم که شامل تعامل با مصرف‌کنندگان است. تبلیغ‌کنندگان ابتدا تبلیغات برند را در زمان‌های ضعیف کاهش می‌دهند.

بر اساس افشای مالی که توییتر قبل از اینکه ماسک در 27 اکتبر خصوصی کرد، این پرداخت ها از آخرین جریان نقدی افشا شده توییتر فراتر رفت که تا پایان ژوئن به 1.1 میلیارد دلار (تقریبا 9010 کرور) رسید.

سرمایه گذاران و تحلیلگران بدهی می گویند که ماسک باید اطمینان حاصل کند که شرکت به اندازه کافی سودآور است تا بتواند پرداخت بدهی خود را انجام دهد وگرنه نیاز به تزریق نقدی دارد.

با این حال، حتی قبل از این تحول، ماسک خریدی را طراحی کرده بود که امور مالی شرکت مستقر در سانفرانسیسکو را به سمت لبه سوق داد.

تبلیغات برند

تحلیلگران S&P Global در یادداشت تحقیقاتی اعتباری نوشتند: اهرم می تواند دو رقمی شود، مگر اینکه آقای ماسک به میزان قابل توجهی بیش از آنچه قبلاً تصور می شد به سهام خود کمک کند یا به طور قابل توجهی سودآوری را بهبود بخشد. آنها به این شرکت امتیاز B-minus “آشغال” داده اند.

توییتر با پرداخت سودی نزدیک به 1.2 میلیارد دلار (تقریباً 9830 کرور روپیه) در 12 ماه آینده به دلیل بدهی‌هایی که ماسک روی آن انباشته کرده است، پس از یک رشته افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، تحلیلی از شرایط تامین مالی فاش شده در پرونده های نظارتی نشان می دهد.

ماسک همچنین برنامه‌هایی را برای یک سرویس اشتراک جدید ارائه کرده است که شامل تأیید صحت کاربران توییتر می‌شود و ماهانه 8 دلار (تقریباً 655 روپیه) هزینه دارد. تحلیلگران اعتباری می گویند که اگر او بتواند درآمد کافی برای تنوع بخشیدن به سود توییتر ایجاد کند بدون اینکه کاربران را از خود دور کند، این یک موهبت خواهد بود.

ماسک شروع به کاهش چشمگیر هزینه ها کرده و نیمی از 7400 کارمند شرکت را رها کرده است. به طور کلی، او تلاش می کند تا 1 میلیارد دلار (تقریباً 8190 کرور) در هزینه های زیرساختی سالانه صرفه جویی کند، از جمله از سرورها و خدمات ابری. در سال 2021، کل هزینه ها و هزینه های توییتر 5.6 میلیارد دلار (تقریباً 4590 کرور) بود.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

نمایندگان توییتر و ماسک به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

روبرتا گاس، مدیر ارشد شرکت Pretium Partners که در بدهی شرکت ها سرمایه گذاری می کند، گفت: «فروش این بدهی سخت خواهد بود زیرا انتظار می رود کسب و کار در سال آینده کاهش یابد.

برخی از جنبه های سلامت مالی فعلی توییتر نامشخص است، زیرا این شرکت به اندازه کافی افشا نکرده است. مشخص نیست که چه مقدار از بدهی 5.29 میلیارد دلاری (تقریباً 43330 کرور روپیه) توییتر قبل از تملک مجدد یا در اختیار شرکت باقی مانده بود. همچنین مشخص نیست که چه مقدار از 2.7 میلیارد دلار (تقریباً 22120 کرور روپیه) نقدی که توییتر تا پایان ژوئن در اختیار داشت، پس از خصوصی شدن چقدر باقی مانده است.

ماسک روز جمعه توییت کرد که توییتر بیش از 4 میلیون دلار (تقریبا 33 کرور روپیه) در روز ضرر می کند، عمدتاً به این دلیل که تبلیغ کنندگان پس از تصاحب او شروع به فرار کردند. او فعالان حقوق مدنی را مقصر تحت فشار قرار دادن آگهی‌دهندگان دانسته است، اگرچه بسیاری در صنعت تبلیغات می‌گویند توئیت‌های او در گسترش تئوری‌های توطئه نقش داشته است.

ماسک و سرمایه گذاران مشترکش به طور جمعی چک بیش از 30 میلیارد دلار (تقریباً 24580 کرور) از پول خود را برای معامله توییتر قطع کردند. اگر توییتر نیاز به تغییر ساختار بدهی داشته باشد، این پول در خطر خواهد بود.