کراکن تحت تحقیقات وزارت خزانه داری آمریکا به دلیل نقض تحریم ها علیه ایران: گزارش

همانطور که نیویورک تایمز گزارش داد، کراکن به کاربران ایران، سوریه و کوبا اجازه داد تا حساب باز کنند و دارایی های رمزنگاری شده را در پلتفرم خود تجارت کنند، بدون توجه به ممنوعیت های دولتی برای تجارت با این سه کشور. این گزارش ادعا می‌کند که جسی پاول، مدیر عامل کراکن، صفحه‌گسترده‌ای را از طریق Slack این شرکت در ماه ژوئن به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد به 1522 مشتری مستقر در ایران، 149 در سوریه و 83 مشتری در کوبا خدمات ارائه می‌دهد.

طبق گزارش ها، صرافی کریپتو مستقر در ایالات متحده، کراکن، به اتهام نقض تحریم های اقتصادی علیه ایران، توسط دفتر کنترل خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده تحت تحقیق است. طبق یک گزارش رسانه ای که به نقل از پنج نفر مطلع از این موضوع که به دلیل ترس از تلافی، خواستند ناشناس بمانند، Kraken ظاهراً به کاربران در ایران و جاهای دیگر اجازه خرید و فروش توکن های دیجیتال را داده است. در این گزارش آمده است که وزارت خزانه داری ایالات متحده از سال 2019 در حال بررسی این مبادله بوده و انتظار می رود جریمه ای را اعمال کند.

آمریکا در سال 1979 تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد که صادرات کالا یا خدمات به افراد یا نهادهای داخل کشور را ممنوع می کند.

سانتوری افزود: “Kraken تدابیر انطباق قوی دارد و به رشد تیم انطباق خود ادامه می دهد تا با رشد تجاری خود مطابقت داشته باشد. Kraken به دقت رعایت قوانین تحریم را زیر نظر دارد و به عنوان یک موضوع کلی، حتی مسائل احتمالی را به تنظیم کننده ها گزارش می دهد.”

این گزارش ادعا می‌کند که پاول قبلاً به همکارانش گفته بود که شرکت باید ارزیابی کند که آیا “ارزش ریسک عدم پیروی از الزامات قانونی را دارد” و اینکه نقض قانون “همیشه باید به عنوان یک گزینه در نظر گرفته شود” بدون توضیح بیشتر در مورد آن. آیا او به موقعیت خاصی اشاره می کند.

اوایل این ماه، رویترز گزارش داد که بایننس، یکی دیگر از بازارهای بزرگ ارزهای دیجیتال، تراکنش‌های مشتریان در ایران را پردازش می‌کند و ممنوعیت ایالات متحده را نقض می‌کند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

تحقیقات گزارش شده از تراکنش های کراکن در خارج از کشور، نگرانی های فزاینده ای را در مورد نقض قوانین و تحریم های ایالات متحده علیه کشورهایی مانند ایران، کره شمالی و روسیه توسط شرکت های رمزنگاری برجسته می کند.

در پاسخ به این گزارش، کراکن بیانیه‌ای را با CoinDesk به اشتراک گذاشت که توسط مدیر ارشد حقوقی مارکو سانتوری بیان شده بود و مشخص کرد که صرافی «در مورد بحث‌های خاص با تنظیم‌کننده‌ها» اظهار نظر نخواهد کرد.

اگر ادعاهای مطرح شده علیه این صرافی صحت داشته باشد، کراکن را به بزرگترین شرکت ارزهای دیجیتال تبدیل می کند که با اقدامات اجرایی از سوی دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) برای نقض تحریم های مربوط به ایران مواجه خواهد شد.