کسب و کار آتی خودروسازی کوالکام با شاسی دیجیتال اسنپدراگون به 30 میلیارد دلار افزایش می‌یابد: جزئیات

اوایل این هفته، تراشه‌ساز انویدیا از یک کامپیوتر مرکزی جدید خودرو به نام DRIVE Thor رونمایی کرد تا رانندگی خودکار و کمکی و همچنین سرگرمی‌ها و خدمات دیجیتال داخل خودرو را ارائه دهد.

کوالکام همچنین مشتریان زیادی در زمینه خودرو در چین دارد. کریستیانو آمون، مدیرعامل این شرکت، در پاسخ به سوالی درباره تاثیر مقررات صادرات گسترده‌تر ایالات متحده، گفت: “شرکت‌های قوی برد-برد بین شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های چینی همیشه نیروی ثبات خواهد بود.”

کوالکام همچنین همکاری گسترده ای با مرسدس بنز گروه AG اعلام کرد که از سال 2023 از کابین خلبان اسنپدراگون برای سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو استفاده خواهد کرد.

با خودروهای الکتریکی و افزایش ویژگی‌های خودران در خودروها، تعداد تراشه‌های مورد استفاده خودروسازان در حال افزایش است و بازار خودرو یکی از حوزه‌های رشد کلیدی برای سازندگان تراشه بوده است.

کوالکام در روز سرمایه گذار خودرو خود گفت: جهش در تجارت آینده به لطف محصول شاسی دیجیتال اسنپدراگون است که توسط خودروسازان و تامین کنندگان آنها استفاده می شود. شاسی دیجیتال اسنپدراگون می تواند فناوری رانندگی خودکار و کمکی و همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی داخل خودرو و اتصال ابری را ارائه دهد.

© تامسون رویترز 2022


امروزه خرید یک گوشی هوشمند 5G مقرون به صرفه معمولاً به این معنی است که در نهایت “مالیات 5G” پرداخت می کنید. این برای کسانی که به دنبال دسترسی به شبکه های 5G به محض راه اندازی هستند چه معنایی دارد؟ در قسمت این هفته بدانید. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.



منبع

در ادامه، این ترکیب به سمت سطح بالایی تغییر خواهد کرد، بنابراین این فرصت همچنان در حال گسترش خواهد بود.

کوالکام گفت که اندازه بازار خودرو که مورد نظرش است می تواند تا سال 2030 به 100 میلیارد دلار (تقریباً 8,09,500 کرور) برسد.

طراح تراشه آمریکایی Qualcomm Inc روز پنجشنبه گفت که “خط لوله” تجارت خودروی آن به 30 میلیارد دلار (تقریبا 242770 کرور روپیه) افزایش یافته است که از زمان اعلام نتایج سه ماهه سوم در اواخر جولای بیش از 10 میلیارد دلار (تقریبا 81000 کرور) افزایش یافته است. .

در سال مالی 2022، تخمین می زند که درآمد کسب و کار خودروسازی آن از 975 میلیون دلار (تقریبا 7900 کرور روپیه) در سال گذشته، حدود 1.3 میلیارد دلار (تقریباً 10520 کرور روپیه) باشد. تا سال مالی 2026، تخمین می‌زند که به بیش از 4 میلیارد دلار (تقریباً 32400 کرور) و در سال مالی 2031 به بیش از 9 میلیارد دلار (تقریباً 72850 کرور) افزایش یابد.

وی افزود: «اما خواهیم دید که در آینده چه خواهد شد.

آکاش پالخیوالا، مدیر مالی کوالکام، گفت: «وقتی به یک خودروی سطح پایین‌تر فکر می‌کنید، ما یک فرصت تقریباً 200 دلاری داریم که تا 3000 دلار (تقریباً 2.4 میلیون روپیه) در رده‌های بالا افزایش می‌یابد.