کسپرسکی: بیت کوین احتمالاً به زودی ارزش خود را به عنوان ابزار پرداخت برای مجرمان سایبری از دست خواهد داد

گزارش اخیر بانکلس تایمز ادعا کرده است که سرمایه‌گذاران کریپتو آمریکایی در مجموع بیش از 1 میلیارد دلار (تقریباً 8000 کرور) به کلاهبرداران ضرر کرده‌اند.

در این گزارش آمده است: «با ادامه صدور تحریم‌ها، تنظیم‌تر شدن بازارها و بهبود فناوری‌ها در ردیابی جریان و منابع بیت‌کوین، کلاهبرداران سایبری از این ارز دیجیتال به سایر اشکال انتقال ارزش دور می‌شوند.»

در گزارش اخیر Chainalysis ادعا کرد که ماه اکتبر بدترین ماه از نظر جرایم مرتبط با رمزنگاری در سال جاری بوده است. بخش کریپتو بیش از 718 میلیون دلار (تقریباً 5890 کرور) به دلیل چنین جنایاتی ضرر کرد.

استفاده نادرست از ارزهای دیجیتال در پولشویی غیرقانونی پول، مدتی است که برای هند و بسیاری از کشورها نگران کننده بوده است.

این گزارش می افزاید، با این حال، این امر اجتناب ناپذیر است که مردم در برابر ترفندهای احتمالی کلاهبرداری آگاه تر شوند و از خود در برابر خطرات مالی محافظت کنند.

قوانین و مقررات آتی در مورد تراکنش های رمزنگاری در سراسر جهان باعث می شود بیت کوین برای مجرمان به عنوان درگاه پرداخت کمتر فریبنده باشد. طبق گزارش جدید شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، بیت کوین ارزش خود را به عنوان یک دارایی دیجیتال برای مذاکرات و پرداخت‌های باج‌افزار از دست می‌دهد، زیرا مقررات در سراسر بخش کریپتو در سراسر جهان افزایش می‌یابد. طبق گزارش‌ها، پرداخت‌های باج‌افزار مبتنی بر رمزارز در سال 2021 به بالای 600 میلیون دلار (تقریباً 13330 کرور) افزایش یافت. در واقع، BTC به عنوان باج در برخی از بزرگترین سرقت‌ها، مانند حمله استعماری Pipeline، درخواست شد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در حالی که احتمالاً بیت کوین و سایر ارزهای رمزپایه برای تراکنش های مجرمانه با تشدید قوانین مربوط به این بخش استفاده نمی شوند، همچنان انتظار می رود که کلاهبرداران به هجوم به بخش کریپتو ادامه دهند.

کلاهبرداری های رمزنگاری، در زمان های اخیر، دست به دست هم در پذیرش دارایی های دیجیتال افزایش یافته است.

در این شرایط، تمرکز بر اتخاذ قوانین جهانی علیه قوانین پولشویی مرتبط با رمزارز به اولویت اصلی گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تبدیل شده است. ناظر مالی جهانی مستقر در پاریس، به نوعی، کشورها را به طور غیررسمی موظف کرده است که از مقررات ضد پولشویی (AML) خود پیروی کنند تا از «فهرست خاکستری» جلوگیری کنند.

موارد سرقت رمزارز و حملات فیشینگ نیز امسال افزایش یافت زیرا مجرمان سایبری بیشتری شروع به تزریق بدافزار به سیستمی برای سرقت یا استخراج دارایی های دیجیتال کردند.

گزارش کسپرسکی اشاره کرد که پیش بینی می شود مجرمان سایبری به شکار قربانیان از طریق پیشنهادات اولیه جعلی (ITOs)، NFT ها و بهره برداری های قرارداد هوشمند ادامه دهند.