کشورهای آفریقایی دوستدار رمزنگاری توجه صندوق بین المللی پول را در بحبوحه گسترش بخش به خود جلب می کنند


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

طبق گزارش Chainalysis، آفریقا یکی از بازارهای رمزنگاری با سرعت در حال رشد در جهان است. با این حال، این منطقه از نظر مبادلات کمترین میزان معاملات را دارد که در اواسط سال 2021 به 20 میلیارد دلار (تقریبا 1,63,006 کرور) در ماه رسید.

بازار کریپتو در نیجریه، کنیا، تانزانیا و آفریقای جنوبی با هم شاهد رشد 1200 درصدی بوده و در فاصله سال‌های 2020-2021 به ارزش بازار 105.6 میلیارد دلار (تقریباً 775 کرور) رسیده است. مسیر رشد بخش کریپتو در آفریقا توجه صندوق بین المللی پول (IMF) را به خود جلب کرده است. در یک پست وبلاگ اخیر، صندوق بین المللی پول از کشورهای آفریقایی خواسته است تا در اسرع وقت مقررات سخت گیرانه تری را در مورد بخش کریپتو اجرا کنند. صندوق بین المللی پول قصد دارد از سرمایه گذاران در برابر ریسک های مالی محافظت کند.

صرافی ارز دیجیتال Binance همچنین در حال هماهنگی با نیجریه برای ایجاد یک منطقه ویژه اقتصادی است که توسط بخش کریپتو تامین می شود.

اگر دارایی های رمزنگاری شده توسط دولت به عنوان وسیله پرداخت نگهداری شود یا پذیرفته شود، می تواند مالیه عمومی را در معرض خطر قرار دهد. سیاستگذاران همچنین نگران هستند که ارزهای دیجیتال می‌توانند برای انتقال غیرقانونی وجوه به خارج از منطقه و دور زدن قوانین محلی برای جلوگیری از خروج سرمایه استفاده شوند.»

بسیاری از افراد از دارایی‌های رمزنگاری برای پرداخت‌های تجاری استفاده می‌کنند، اما نوسان‌پذیری آن‌ها آن‌ها را به‌عنوان ذخیره‌سازی ارزش نامناسب می‌کند. صندوق بین المللی پول گفت: تنها یک چهارم کشورهای جنوب صحرای آفریقا به طور رسمی رمزارزها را تنظیم می کنند.

برای مثال، جمهوری آفریقای مرکزی از السالوادور پیروی کرد و بیت کوین را در اوایل سال جاری قانونی کرد.

در اوایل سال جاری، نهاد مالی جهانی گفته بود که به دلیل نوسانات بالای قیمت بیت کوین، استفاده از آن خطرات قابل توجهی برای حمایت از مصرف کننده، یکپارچگی مالی و ثبات مالی دارد.

قابل توجه است که گزارش‌های تحقیقاتی اخیر نشان می‌دهند که با شروع قوانین بیشتر کشورها به تنظیم بخش کریپتو، استفاده مجرمان از ارزهای دیجیتال برای پولشویی کاهش می‌یابد.

طبق گزارش‌ها، پرداخت‌های باج‌افزار مبتنی بر رمزارز در سال 2021 به بالای 600 میلیون دلار (تقریبا 13330 کرور روپیه) رسید. با این حال، گزارش کسپرسکی نشان می‌دهد که بیت کوین ارزش خود را به عنوان یک دارایی دیجیتال برای مذاکرات و پرداخت‌های باج‌افزار از دست خواهد داد.

پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان بخشی از سیستم های مالی آن ها حرکتی نیست که توسط صندوق بین المللی پول حمایت یا تشویق شود.

فعالیت‌های رمزنگاری در سایر مناطق آفریقا نیز سرعت گرفته است. به عنوان مثال، کیف پول رمزنگاری شده با پشتوانه Coinbase به نام Mara آماده عرضه در کنیا و نیجریه است.

در حال حاضر، ارزهای دیجیتال در شش کشور آفریقایی – کامرون، اتیوپی، لسوتو، سیرالئون، تانزانیا و جمهوری کنگو ممنوع هستند. در همین حال، زیمبابوه به همه بانک‌ها دستور داده است تا پردازش تراکنش‌ها را متوقف کنند و لیبریا به یک استارت‌آپ رمزنگاری محلی دستور داد تا فعالیت خود را متوقف کند (ممنوعیت ضمنی).

طبق گزارش صندوق بین المللی پول، کنیا، نیجریه و آفریقای جنوبی بیشترین تعداد کاربران رمزارز را در منطقه دارند.

صندوق بین المللی پول در پست خود خاطرنشان کرد که تنظیم یک سیستم بسیار بی ثبات و غیرمتمرکز همچنان یک چالش است.