کلاهبرداران کریپتو اکانت توییتر مدیر ارشد فناوری OpenAI را هک می کنند و ایردراپ جعلی را تبلیغ می کنند: جزئیات

معمولاً هنگامی که چنین پیوندهای کلاهبرداری از طریق حساب های تأیید شده هک شده شخصیت های عمومی ارسال می شود، اعضای آگاه جامعه هشدار می دهند که دیگران را از درگیر شدن با این پست ها از طریق بخش نظرات هشدار دهند.

کلاهبرداران کریپتو در توییتر بدنام هستند و همیشه به دنبال قربانیان ناآگاه و اهداف برجسته هستند. در جدیدترین پیشرفت، کلاهبرداران رمزارز حساب توییتر مدیر ارشد فناوری OpenAI، میرا موراتی را هک کردند. بلافاصله پس از اینکه هکرها به حساب ماروتی دسترسی پیدا کردند، توییت‌های تبلیغاتی پیرامون یک ایردراپ کریپتو جعلی از طریق آن حساب در ساعات اولیه روز جمعه، 2 ژوئن منتشر شد. این توییت‌های کلاهبرداری جعلی تمام بیش از 126000 دنبال کننده موراتی را در پلتفرم میکروبلاگینگ افشا کردند. یک ریسک مالی

پیش از این، حساب‌های توییتر نخست‌وزیر نارندرا مودی، انجمن پزشکی هند (IMA) و شورای امور جهانی هند (ICWA) قبلاً توسط کلاهبرداران رمزارز برای تبلیغ کلاهبرداری‌ها نقض شده بود.

در حالی که این پست‌ها دیگر در حساب توییتر موراتی قابل مشاهده نیستند، اسکرین شات‌هایی از توییت‌های مشکوک در پلتفرم میکروبلاگینگ در حال انجام است.

تا کنون، نه OpenAI و نه موراتی در هیچ پلتفرم عمومی به این حادثه نپرداخته اند.

در اوایل ماه مارس، حساب توییتر News24 هند توسط هکرهای کریپتو به خطر افتاد تا یک ایردراپ کریپتو جعلی را تبلیغ کند. در همان ماه، حساب توییتر راج باوان، فرماندار ایالت مادیا پرادش، توسط کلاهبرداران کریپتو نقض شد و یک ایردراپ جعلی ریپل تبلیغ شد.

قابل توجه است که کلاهبرداران رمزارز در زمانی که پلتفرم ChatGPT OpenAI در سراسر جهان از خشم خود لذت می برد، یک کلاهبرداری رمزنگاری را از طریق حساب توییتر موراتی تبلیغ کنند. پلتفرم هوش مصنوعی مولد، محتوای تصویر یا متن را بر اساس کلمات کلیدی که کاربران از آن تغذیه می کنند، ایجاد می کند.

ما با افتخار $OPENAI را ارائه می کنیم، یک توکن پیشگامانه که توسط مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی هدایت می شود. از chaingpt.build دیدن کنید تا ببینید آیا واجد شرایط ایردراپ مستقیم به آدرس‌های $ETH خود هستید یا خیر.

در این مورد، هکرها بخش نظرات را محدود کردند تا هیچ کس نتواند هیچ هشداری برای افراد ناآگاه در زیر پست ارسال کند.

کارشناسان صنعت بارها و بارها به اعضای جامعه Web3 نسبت به بازدید از سایت‌های مشکوک یا کلیک کردن روی پیوندهای تصادفی مرتبط با رمزنگاری هشدار داده‌اند.


کنفرانس سالانه توسعه دهندگان اپل در نزدیکی است. از اولین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت گرفته تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید، همه چیزهایی را که منتظر دیدن آن در WWDC 2023 در Orbital، پادکست Gadgets 360 هستیم، بحث می‌کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

علاوه بر این، آنها همچنین از طراحی و چشم انداز یک پروژه واقعی به نام ChainGPT کپی کردند تا سایت آلوده خود را بسازند، که می توانست بازدیدکنندگان را با فریب دادن آنها برای امضای درخواست دسترسی به کیف پول های رمزنگاری خود، از نظر مالی فریب دهد.

این توییت‌ها حدود یک ساعت در صفحه توئیتر موراتی زنده بودند و طبق گزارش‌ها 79600 بازدید و همچنین 83 توییت مجدد به دست آوردند.