کلاهبرداری نتفلیکس: مرد سالخورده بمبئی که در حال تلاش برای تمدید اشتراک بود فریب خورده است. 1.22 لک

در این مورد، قربانی متوجه نشد که از او کلاهبرداری شده است تا اینکه یک تماس بانکی خودکار از او خواست تا تأیید و تأیید کند که آیا تراکنش توسط او انجام شده است یا خیر.

به منظور محافظت از هندی‌ها در برابر خطرات مالی مرتبط با بخش کریپتو، ED همچنین حلقه‌های عملیات صرافی‌های کریپتو را که در کشور کار می‌کنند، محکم کرده است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

پس از یورش به چندین تأسیسات، ED وجوهی به ارزش 5.85 کرور روپیه را ضبط کرده بود.

در ماه اکتبر، اداره اجرایی تحقیقاتی را در مورد پولشویی در مورد یک برنامه تلفن همراه به نام Keepsharer که توسط برخی از افراد چینی اداره می شد، راه اندازی کرد.

با توجه به افزایش جرایم سایبری، مقامات هندی اقدامات فعالی را برای سرکوب چنین مواردی انجام داده اند.

نتفلیکس، یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌های OTT، اخیراً برای فریب دادن یک مرد مسن در ماهاراشترا مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از ساکنان بمبئی اخیراً یک میلیون روپیه از دست داده است. 1.22 لک در یک حادثه کلاهبرداری در حالی که او تلاش می کرد اشتراک نتفلیکس خود را تمدید کند. این حادثه توسط قربانی 73 ساله در ایستگاه پلیس جوهو بمبئی گزارش شد. طبق سوابق پلیس، مرد ایمیلی دریافت کرد که به نظر می رسید توسط نتفلیکس به صورت خودکار تولید شده است و به کاربر یادآوری می کند که اشتراک استریم را با قیمت ماهانه روپیه روپیه تمدید کند. 499. این باعث شد که او روی پیوندی که در نامه پیوست شده بود کلیک کند.

این پیوند از قربانی ناشناس می‌خواست که اطلاعات کارت اعتباری خود را برای تسهیل تراکنش و تمدید حساب نتفلیکس خود که بلافاصله ارائه کرده بود، تکمیل کند.

پورتال ملی گزارش جرایم سایبری هند شاهد افزایش 15.3 درصدی شکایات گزارش شده در سه ماهه دوم سال 2022 نسبت به سه ماهه اول 2022 بود. این یافته ها توسط وزارت امور داخله در اکتبر سال جاری منتشر شد.

«یک رمز عبور یکبار مصرف (OTP) برای پرداخت 1.22 لک روی تلفن همراه او ایجاد شد. او بدون توجه به مبلغ وارد OTP شد و بلافاصله پس از آن، مبلغ از حسابش برداشت شد.

بارها و بارها، کارشناسان امنیت سایبری، بانک‌ها و همچنین سازمان‌های مجری قانون به مردم هشدار داده‌اند که OTPهای مربوط به حساب خود را در تماس با افراد غریبه به اشتراک بگذارند.