کلمه سال آکسفورد 3 رقیب دارد: اینها چه هستند و چه معنایی دارند


دیکشنری انگلیسی آکسفورد برای اولین بار به مردم این فرصت را می دهد که به کلمه سال رای دهند. با توجه به الف بی بی سی گزارش، تیمی از فرهنگ‌نویسان از انتشارات دانشگاه آکسفورد، فهرست را تنها به سه کلمه محدود کرده‌اند – metaverse، #IStandWith و عبارت goblin mode. کارکنان آکسفورد معتقدند که هر سه گزینه “هر کدام به روشی متفاوت با سال مرتبط هستند”. دوستداران زبان 2 دسامبر برای تصمیم گیری فرصت دارند.

رقیب آکسفورد، کالینز، قبلاً «دوره‌ی بحران» – «دوره‌ی طولانی بی‌ثباتی و ناامنی» را به‌عنوان کلمه سال خود اعلام کرده است، و دیکشنری کمبریج «هومر» را انتخاب کرده است. در سال 2021، آکسفورد “vax” – “واکسن” یا “واکسیناسیون” – را به عنوان کلمه سال خود انتخاب کرد.

در اینجا معنای سه گزینه در دسترس عموم برای رای دادن آمده است:

  • متاورس: این یک دنیای مجازی مفهومی است که در آن افراد می توانند زندگی کنند، غذا بخورند، کار کنند و از طریق آواتارهای خود دوست شوند. فیس‌بوک یکی از پلتفرم‌هایی است که میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند تا به متاورس فشار زیادی بدهد. آکسفورد گفت که استفاده از این کلمه در اکتبر 2022 به دلیل کار از فرهنگ خانه و واقعیت مجازی در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته چهار برابر شد.
  • #ایستاده با: تیم آکسفورد گفت: این هشتگ “فعالیت و دودستگی را که مشخصه امسال بوده است به رسمیت می شناسد.” مردم در سراسر جهان از آن برای ابراز همبستگی با یک هدف یا جنبش استفاده کرده‌اند و اضافه کرده‌اند که در TikTok، این هشتگ 2.8 میلیون بازدید دارد.
  • حالت گابلین: انتشارات دانشگاه آکسفورد گفت: این یک عبارت عامیانه است که به سال های 2009-2010 برمی گردد. هنگامی که جولیا فاکس بازیگر و مدل با عنوانی جعلی با عبارتی در مورد جدایی او از رپر کانیه وست مرتبط شد، مورد توجه قرار گرفت.

کاسپر گراتوول، رئیس زبان آکسفورد گفت: «در طول سال گذشته، جهان دوباره باز شد، و با این روحیه است که ما روند انتخاب واژه سال را برای دوستداران زبان در همه جا باز می کنیم. بی بی سی وقتی از او پرسیده شد که چرا فرهنگ لغت رای را برای عموم باز کرده است.

سایر مدعیان:

  • پلاتی جوبز: اصطلاحی که توسط رسانه های اجتماعی برای جشن پلاتینیوم ملکه رایج شده است
  • ترک بی سر و صدا: این عبارت نیز مورد توجه بود. این به معنای انجام حداقل نیازهای شغلی و صرف زمان، تلاش یا اشتیاق بیش از حد ضروری است.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

با وجود طلسم مثبت اواسط هفته، رکورد بیت کوین و اتر در جمعه سیاه سقوط کرد

ویدیوی برگزیده روز

Asus ROG Phone 6: Unboxing and First Look





منبع