کمیته رسیدگی به شکایات رسانه های اجتماعی گفته است که شامل یک نامزد دولتی است: گزارش

در ماه ژوئن، دولت پیش نویس قوانین اصلاح شده IT را برای تشکیل کمیته رسیدگی به شکایات منتشر کرده بود که بعداً پس گرفته شد. هفته‌ها بعد، شورای بازرگانی ایالات متحده و هند، بخشی از اتاق بازرگانی ایالات متحده، و مجمع مشارکت استراتژیک ایالات متحده و هند، نگرانی‌های خود را در مورد استقلال این کمیته ابراز کردند، اگر دولت در تشکیل آن نقش داشته باشد.




منبع

کمیته رسیدگی به شکایات، که انتظار می‌رود ظرف 30 روز به درخواست‌های تجدیدنظر رسیدگی کند، طراحی شده است تا به کاربران رسانه‌های اجتماعی امکان دسترسی به مکانیزمی برای حل و فصل شکایات خود را بدهد که گفته می‌شود علیرغم تغییرات قوانین فناوری اطلاعات در سال گذشته، حل نشده است. شرکت های بزرگ فناوری را ملزم به انتصاب یک مسئول رسیدگی به شکایات در کشور می کند.

بر اساس گزارشی، کمیته رسیدگی به شکایات دولت که برای بررسی درخواست‌های ارسال شده توسط کاربران علیه پیشنهادات شکایت پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تشکیل شده است، ممکن است شامل یک نامزد دولتی باشد. طبق گزارش‌ها، انتظار می‌رود این کمیته از طریق یک اصلاحیه پیشنهادی در قوانین فناوری اطلاعات برای مکانیزم شهروندمحور ایجاد شود که می‌تواند در هفته‌های آینده اطلاع‌رسانی شود. دولت هنوز جزئیات این کمیته را به طور رسمی اعلام نکرده است، که انتظار می رود مکانیزمی برای درخواست تجدید نظر در مورد تصمیمات خودسرانه شرکت های بزرگ فناوری در ارتباط با تعدیل محتوا و حذف حساب ها در اختیار کاربران قرار دهد.

به نقل از یک مقام دولتی آگاه، در این گزارش آمده است که ترکیب کمیته رسیدگی به شکایات آتی برای ایجاد یک مکانیسم شهروند محور به منظور امکان تجدید نظر شهروندان در برابر تصمیمات اتخاذ شده توسط افسران شکایت شرکت های بزرگ فناوری، به عنوان بخشی از قوانین فناوری اطلاعات اطلاع رسانی خواهد شد. تحولات

بر اساس گزارش روز پنجشنبه PTI به نقل از یک منبع ناشناس، کمیته رسیدگی به شکایات برای کاربران رسانه های اجتماعی که انتظار می رود از طریق اصلاحیه ای در قوانین فناوری اطلاعات ایجاد شود، می تواند شامل یکی از اعضای معرفی شده توسط دولت به همراه کارشناسان مستقل نیز باشد. .

طبق این گزارش، تغییر پیشنهادی در قوانینی که تشکیل کمیته را ممکن می‌سازد، احتمالاً در کمتر از یک ماه اعلام می‌شود.