کمیسیون اروپا می‌گوید Airbnb، رقبا، داده‌های رزرو را با مقامات طبق قوانین پیشنهادی اتحادیه اروپا به اشتراک می‌گذارند

این پیشنهاد قبل از تبدیل شدن به قانون باید با کشورهای اتحادیه اروپا و قانونگذاران اتحادیه اروپا به توافق برسد.

کمیسیون اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که Airbnb و سایر شرکت‌های اجاره خانه کوتاه‌مدت باید داده‌های مربوط به تعداد افرادی را که از پلتفرم‌هایشان استفاده می‌کنند تحت قوانین پیشنهادی اتحادیه اروپا به اشتراک بگذارند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

پیشنهاد کمیسیون نشان دهنده تلاشی برای مقابله با مجموعه قوانین ملی مختلف در سراسر اتحادیه اروپا است که Airbnb و رقبای آن را تنظیم می کند، در حالی که تلاش می کند منافع شهرها و مناطق روستایی را متعادل کند.

بر اساس قوانین پیشنهادی، Airbnb و همتایان آن باید داده‌های مربوط به تعداد مهمان‌ها و شب‌های اجاره‌ای را با مقامات دولتی، ماهی یک‌بار، به‌صورت خودکار به اشتراک بگذارند.

پیشنهاد کمیسیون مشابه توافقنامه اشتراک گذاری داده است که Airbnb دو سال پیش با اداره آمار اتحادیه اروپا Eurostat منعقد کرد و به مقامات دولتی اجازه داد به داده های منتشر شده فصلی در مورد تعداد افرادی که از پلتفرم آن استفاده می کنند و تعداد شب های رزرو شده دسترسی داشته باشند.

کمیسیون در بیانیه ای گفت: “قوانین پیشنهادی جدید به بهبود شفافیت در شناسایی و فعالیت میزبانان اقامتی کوتاه مدت و قوانینی که آنها باید از آنها پیروی کنند کمک می کند و ثبت میزبانان را تسهیل می کند.”

رویترز در 3 نوامبر به طور انحصاری از پیشنهاد کمیسیون گزارش داد.

مقامات بر طرح های آنها نظارت خواهند کرد و می توانند مجازات هایی را برای عدم رعایت آنها وضع کنند.

اما شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی می‌خواهند گردشگران بیشتری را از طریق پلتفرم‌های اجاره آنلاین جذب کنند، که یک چهارم کل اقامتگاه‌های توریستی در سراسر 27 کشور اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند.

پیشنهاد اجرایی اتحادیه اروپا در حالی مطرح می شود که مقاصد گردشگری محبوب مانند پاریس، ونیز و بارسلون Airbnb را به دلیل تشدید کمبود مسکن با بیرون راندن ساکنان کم درآمد سرزنش می کنند.

آن‌ها همچنین با پراکندگی فعلی در نحوه اشتراک‌گذاری داده‌ها توسط پلتفرم‌های آنلاین مقابله می‌کنند و در نهایت به جلوگیری از فهرست‌بندی غیرقانونی کمک می‌کنند. به طور کلی، این به یک اکوسیستم گردشگری پایدارتر کمک می‌کند و از انتقال دیجیتال آن پشتیبانی می‌کند.