گتی ایماژز از هوش مصنوعی پایداری شکایت کرد. متهم به سرقت، سوء استفاده از تصاویر برای آموزش سیستم هوش مصنوعی

گتی گفت که تصاویر آن به دلیل کیفیت تصویر، تنوع موضوع و ابرداده‌های دقیق، برای آموزش هوش مصنوعی ارزشمند هستند.

گتی از دادگاه خواست که به استیبلی دستور دهد تا استفاده از تصاویرش را متوقف کند و درخواست خسارات مالی از جمله سود استیبل از نقض ادعایی کرد.

گتی گفت که مجوز «میلیون‌ها دارایی دیجیتالی مناسب» را به دیگر «نوآوران پیشرو در فناوری» برای اهداف مرتبط با هوش مصنوعی داده است، و Stability حق چاپ آن را نقض می‌کند و با آن رقابت ناعادلانه می‌کند.

گتی از اظهار نظر در مورد شکایت دلاور خودداری کرد. نمایندگان ثبات فوراً به درخواست اظهارنظر در روز دوشنبه پاسخ ندادند. رویترز نیوز با گتی در بازار برای تصاویر برای استفاده سرمقاله رقابت می کند.

ارائه‌دهنده عکس استوک Getty Images از شرکت هوش مصنوعی Stability AI شکایت کرده و آن را در شکایتی که روز دوشنبه علنی شد به سوء استفاده از بیش از 12 میلیون عکس Getty برای آموزش سیستم تولید تصویر با هوش مصنوعی Stable Diffusion متهم کرد.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شکایت که در دادگاه فدرال دلاور تنظیم شده است، به دنبال یک پرونده جداگانه Getty علیه Stability در بریتانیا و یک شکایت دسته جمعی مرتبط توسط هنرمندان در کالیفرنیا علیه Stability و سایر شرکت ها در زمینه رشد سریع هوش مصنوعی مولد است.

© تامسون رویترز 2023

گتی مستقر در سیاتل، Stability را متهم کرد که میلیون‌ها عکس خود را بدون مجوز کپی کرده و از آنها برای آموزش Stable Diffusion برای ایجاد تصاویر دقیق‌تر بر اساس درخواست‌های کاربر استفاده می‌کند.

Stability AI مستقر در لندن، Stable Diffusion را منتشر کرد، یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تولید تصاویر از ورودی‌های متن و تولیدکننده تصویر DreamStudio. این شرکت در ماه اکتبر اعلام کرد که بیش از 100 میلیون دلار (تقریبا 830 کرور) بودجه جمع آوری کرده است و ارزش آن 1 میلیارد دلار (تقریباً 8280 کرور) است.

این شکایت همچنین استیبلی را به نقض علائم تجاری گتی متهم می کند و به تصاویری که توسط سیستم هوش مصنوعی آن با واترمارک گتی تولید می شود اشاره می کند که گتی می گوید می تواند باعث سردرگمی مصرف کننده شود.