گزارش: ایلان ماسک در نظر دارد 3 میلیارد دلار برای پرداخت بخشی از بدهی توییتر جمع آوری کند

روزنامه وال استریت ژورنال روز چهارشنبه به نقل از افراد آشنا گزارش داد که تیم ایلان ماسک در حال بررسی استفاده از 3 میلیارد دلار در جمع آوری کمک های مالی جدید برای کمک به بازپرداخت بخشی از 13 میلیارد دلار بدهی وی به توییتر برای خرید شرکت است.

داده‌های اخیر توسط Standard Media Index (SMI) در حالی است که توییتر در حال حرکت برای معکوس کردن خروج تبلیغ‌کنندگان است. مجموعه‌ای از ابتکارات را برای بازگرداندن تبلیغ‌کنندگان، ارائه برخی تبلیغات رایگان، لغو ممنوعیت تبلیغات سیاسی و امکان کنترل بیشتر شرکت‌ها بر موقعیت آگهی‌هایشان، معرفی کرده است.

در همین حال، داده‌های یک شرکت تحقیقاتی تبلیغاتی نشان می‌دهد که هزینه‌های تبلیغات در توییتر در ماه دسامبر 71 درصد کاهش یافته است، زیرا تبلیغ‌کنندگان بزرگ پس از تصاحب ایلان ماسک، هزینه‌های خود را در پلتفرم رسانه‌های اجتماعی کاهش دادند.

توییتر بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد. ماسک در پاسخ به این سوال که آیا گزارش WSJ دقیق است یا خیر، در توییتی گفت: “نه”.

رئیس تسلا 13 میلیارد دلار (تقریباً 24465 کرور) برای بستن خرید توییتر در ماه اکتبر از سندیکای بانک‌هایی از جمله مورگان استنلی و بانک آمریکا وام گرفت.

تیم ماسک به افراد آشنا با امور مالی این شرکت گفته است که افزایش سهام، در صورت موفقیت آمیز بودن، می تواند برای پرداخت بخشی ناامن از بدهی که بالاترین نرخ بهره را در بسته وام 13 میلیارد دلاری توییتر دارد، مورد استفاده قرار گیرد. .

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع بر اساس این گزارش، نمایندگان ماسک در مورد فروش سهام جدید توییتر تا سقف 3 میلیارد دلار (تقریبا 1,06,000 کرور) در ماه دسامبر بحث کردند.

بر اساس داده های SMI، هزینه تبلیغات در توییتر در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته 55 درصد کاهش یافته است، علیرغم اینکه این ماه ها به طور سنتی زمان هزینه های تبلیغاتی بالاتری است زیرا برندها محصولات خود را در فصل تعطیلات تبلیغ می کنند.