گزارش: تایگر گلوبال، اکسل مالینگ، فروش 1.5 میلیارد دلاری سهام Flipkart به والمارت

والمارت در سال 2018 اکثریت سهام Flipkart را به قیمت حدود 16 میلیارد دلار (تقریبا 130000 روپیه) به دست آورد – بزرگترین معامله آن تا به حال – و در اواخر همان سال اعلام کرد که می تواند طی چهار سال این شرکت را سهامی عام کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

والمارت در سال 2018 سهام کنترلی در غول تجارت الکترونیک هند Flipkart را خریداری کرد و مالکیت PhonePe را به آن بخشید. این شرکت ماه گذشته اعلام کرد که جداسازی PhonePe از Flipkart را تکمیل کرده است و افزود که سهامدار اکثریت در هر دو شرکت باقی خواهد ماند.

طبق این گزارش، Accel اندکی بیش از 1 درصد از Flipkart را در اختیار دارد، در حالی که Tiger Global حدود 4 درصد از این شرکت را در اختیار دارد.

به گزارش اکونومیک تایمز، شرکت‌های سهام خصوصی Accel و Tiger Global، دو حامی اولیه شرکت تجارت الکترونیک هندی Flipkart، در حال مذاکره برای فروش باقی مانده سهام خود در شرکت به والمارت مادر به قیمت حدود 1.5 میلیارد دلار (تقریبا 12235 کرور روپیه) هستند. پنج شنبه.

این روزنامه به نقل از افراد آشنا گزارش داد که این سهام که مجموعاً حدود 5 درصد است، مالکیت والمارت را در غول تجارت الکترونیک افزایش می دهد.

یک فرد آشنا به ET گفت: “آنها (Accel و Tiger) می خواهند اکنون به طور کامل بفروشند و خارج شوند. بحث ها در حال انجام است و معامله در زمان مقرر بسته خواهد شد.”

در آوریل سال گذشته، رویترز گزارش داد که Flipkart در داخل هدف ارزش گذاری IPO خود را حدود یک سوم به 60 میلیارد دلار (تقریباً 490000 کرور) – 70 میلیارد دلار (تقریباً 570000 روپیه) افزایش داده است. فهرست ایالات متحده در سال 2023.

در اوایل این ماه، والمارت تأیید کرد که پس از اینکه شرکت پرداخت دیجیتال PhonePe، که خرده فروش آمریکایی از طریق Flipkart مالک آن است، دفتر مرکزی خود را از سنگاپور به این کشور منتقل کرد، قبلاً بیش از یک میلیارد دلار (تقریباً 8300 کرور) مالیات بدهی به دولت هند پرداخت کرده است. هندوستان

فلیپ کارت، والمارت، و تایگر گلوبال بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند. Accel فوراً برای اظهار نظر در دسترس نیست.