گزارش: سامسونگ نمونه اولیه نمایشگر تاشو 360 درجه “Flex in and Out” را به نمایش می گذارد

این گزارش ادعا می کند که نمایشگر نمایش داده شده از طراحی لولای قطره آب نیز بهره می برد که مکانیسم تاشو به داخل و خارج را ممکن می کند. این لولای جدید که صفحه نمایش را در صورت تا شدن به سمت داخل به شکل قطره اشک نگه می دارد، با لولای فعلی که در مدل های گلکسی فولد سامسونگ استفاده می شود کاملاً متفاوت است. این برند ادعا می‌کند که طراحی لولای جدید، جدای از ایجاد چین و چروک بسیار کمتر، به کاهش فشار روی نمایشگر تاشو نیز کمک می‌کند، که در تئوری به قابلیت اطمینان طولانی‌مدت کمک می‌کند.

همچنین به نظر می‌رسد که نمایشگر «Flex in and out» به یک دستگاه کاربردی با رابط نرم‌افزاری متصل است و از نظر ظاهری شباهت زیادی به مدل‌های فعلی Galaxy Fold دارد. بنابراین، این احتمال وجود دارد که سامسونگ بتواند آن را به مدل آتی گلکسی فولد برساند که طبق سنت باید در آگوست امسال معرفی شود. The Verge اشاره می کند که سامسونگ در رویدادی که قبلا در کره برگزار شد، نمایشگر مشابهی را به نمایش گذاشت، اما با چندین چین خوردگی درونی و بیرونی.

ظاهرا سامسونگ دیسپلی یک نمایشگر چرخشی 360 درجه تولید کرده است. طبق گزارشی، نمونه اولیه نمایشگر تاشو که برای اولین بار در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) 2023 به نمایش گذاشته شد، می تواند در هر دو جهت تا محدوده کامل 360 درجه تا شود. Samsung Display (یکی از زیرمجموعه های سامسونگ که نمایشگرهای خود را تولید می کند) آن را نمایشگر “Flex in and out” می نامد و در حالی که در مورد دستگاه های تاشو فاکتور جدیدی نیست، مطمئنا موارد استفاده جالبی دارد. سامسونگ چندین نمونه اولیه نمایشگر را در CES 2023 به نمایش گذاشته بود، از جمله یک صفحه نمایش هیبریدی فلکس جدید که به طور همزمان هم تا می شود و هم کشویی.

طبق گزارشی در The Verge، سامسونگ اخیراً این نمونه اولیه نمایشگر را در CES 2023 به نمایش گذاشته است. این بدان معنی است که صفحه نمایش می تواند مانند باز کردن یک روزنامه باز شود یا مانند جلد گالینگور یک کتاب به سمت بیرون تا شود و اطراف دستگاه بپیچد.

نمایشگر تاشو و تاشو دو کاره در درجه اول نیاز به نمایشگر خارجی دوم را کاهش می دهد، که اغلب در هنگام تا شدن دستگاه استفاده می شود. این امکان پذیر است، زیرا صفحه نمایش داخلی در صورت تا شدن به سمت بیرون می تواند دو برابر شود و دستگاه را می توان در یک طرف روی سطحی مانند میز قرار داد. در حالی که این طرح در گذشته آزمایش شده است، اما عمدتاً به این دلیل که نمایشگرهای تاشو در آن زمان در معرض دوام نبودند، حذف شد. اگر سامسونگ با این لولا و صفحه نمایش تاشو جدید برای مدل بعدی فولد خود پیش برود، نیاز به داشتن نمایشگر خارجی ثانویه را کاهش می دهد، مگر اینکه سامسونگ انتظار داشته باشد که کاربر نمایشگر را به سمت داخل تا شده نگه دارد و توسط دو پوسته بیرونی محافظت شود. جیب یا در انبار


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع