گزارش: مایکروسافت 5 درصد از نیروی کار را کاهش می دهد که بر هزاران کارمند تأثیر می گذارد

انتظار می رود در روز چهارشنبه هزاران شغل در بخش های منابع انسانی و مهندسی کاهش یابد. این اخراج ها آخرین مورد در بخش فناوری ایالات متحده خواهد بود، جایی که شرکت هایی از جمله آمازون و متا در پاسخ به کاهش تقاضا و بدتر شدن چشم انداز اقتصاد جهانی، تمرینات تعدیل نیرو را اعلام کرده اند.

این شرکت تا 30 ژوئن 221,000 کارمند تمام وقت داشت که از جمله 122,000 در ایالات متحده و 99,000 در سطح بین المللی است.

مایکروسافت قرار است امروز هزاران کارمند خود را اخراج کند. به نقل از اسکای نیوز، رویترز گزارش داد که هزاران نقش کاهش خواهد یافت و این غول نرم افزاری به دنبال کاهش حدود 5 درصد از نیروی کار خود یا حدود 11000 نقش است.

به گزارش رویترز، مایکروسافت برای حفظ نرخ رشد در واحد ابری خود Azure تحت فشار است، پس از چندین فصل رکود در بازار رایانه‌های شخصی به فروش ویندوز و دستگاه‌ها لطمه زد.

تیرماه سال گذشته گفته بود که تعداد کمی از نقش ها حذف شده است. در ماه اکتبر، سایت خبری Axios گزارش داد که مایکروسافت کمتر از 1000 کارمند را در چندین بخش اخراج کرده است.

نادلا گفت: “دو سال آینده احتمالاً چالش برانگیزترین خواهد بود.” ما در طول همه‌گیری شتاب زیادی داشتیم، و مقداری عادی‌سازی این تقاضا وجود دارد. و علاوه بر آن، یک رکود واقعی در برخی از نقاط جهان وجود دارد.»


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع این کاهش همچنین تنها چند هفته پس از هشدار ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت در مورد چالش های پیش رو برای صنعت فناوری، انجام شد. نادلا در مصاحبه ای با CNBC اذعان کرد که مایکروسافت “از تغییرات جهانی مصون نیست” و از نیاز شرکت های فناوری برای کارآمد بودن صحبت کرد.

حرکت مایکروسافت می تواند نشان دهنده این باشد که بخش فناوری ممکن است به کاهش شغل ادامه دهد. مایکروسافت آخرین شرکت بزرگ فناوری است که با اقتصاد چالش برانگیزی مواجه شده است و این کاهش مشاغل تنها چند روز پس از اجرای سیاست جدید مرخصی نامحدود توسط مایکروسافت صورت خواهد گرفت. کارمندان مایکروسافت که دارای مانده مرخصی استفاده نشده هستند، در ماه آوریل یک بار پرداخت دریافت می کنند و مدیران می توانند «تعطیلی اختیاری» نامحدود را تأیید کنند.

به گزارش رویترز، سهام مایکروسافت که قرار است نتایج سه ماهه را در 24 ژانویه گزارش کند، در معاملات اواخر بعد از ظهر اندکی بالاتر بود.