گزارش: ورشکستگی FTX: دادستان های ایالات متحده بررسی صرافی رمزارز را ماه ها قبل از سقوط آغاز کردند

بلومبرگ نیوز روز دوشنبه به نقل از افراد آشنا با تحقیقات گزارش داد که FTX ماه ها قبل از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال در رادار دادستان های فدرال در منهتن قرار داشت. این گزارش می افزاید، دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک ماه ها بر روی بررسی گسترده پلتفرم های ارزهای دیجیتال که دارای تسلیحات آمریکایی و فراساحلی از جمله عملیات مبادلات گسترده FTX هستند، کار کرد.

او گفت که مشکلات FTX بر لزوم اعمال نظارت‌های شدیدتر در اسرع وقت توسط رگولاتورها تاکید می‌کند و افزود که BoE یک مشاوره عمومی برای تشریح قوانین مربوط به استیبل کوین‌ها با جزئیات بیشتر در مورد نحوه ادعای دارندگان سکه از صادرکننده و کیف پول‌ها تشکیل خواهد داد. باید به گونه‌ای طراحی شود که بازخریدی را هم تراز با پول بانک تجاری ارائه کند.

فروپاشی FTX موج هایی را در سراسر صنعت پخش کرده است و نقدینگی را در شرکت هایی که زمانی یکی از بزرگترین صرافی های ارزهای دیجیتال در جهان بود، کاهش داده است و باعث تحقیقات توسط تنظیم کننده ها در چندین کشور شده است. پس از اینکه FTX یک “بحران شدید نقدینگی” را ترسیم کرد، این نگرانی ها را در مورد آینده صنعت کریپتو افزایش داد.

در حالی که دنیای ارزهای دیجیتال، همانطور که در زمستان سال گذشته کریپتوها و انفجار FTX در هفته گذشته نشان داده شد، در حال حاضر به اندازه کافی بزرگ یا به اندازه کافی با جریان اصلی مالی مرتبط نیست که ثبات سیستم مالی را تهدید کند، پیوندهای آن با جریان اصلی مالی به سرعت در حال توسعه است. “کانلیف ​​گفت.

روز دوشنبه، جان کانلیف، معاون بانک انگلستان، گفت که انفجار FTX نیاز به وارد کردن دنیای ارزهای دیجیتال در چارچوب مقررات را نشان می دهد.

نماینده دادستانی مربوطه ایالات متحده از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کرد، در حالی که FTX بلافاصله پاسخی نداد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

در اوایل ماه جاری، FTX درخواست حمایت از ورشکستگی ایالات متحده را ارائه کرد و بنیانگذار آن سام بنکمن-فرید، پس از کناره گیری صرافی رقیب بایننس از خرید پیشنهادی، از سمت مدیر اجرایی استعفا داد.

از آن زمان چندین شرکت ارزهای دیجیتال خود را برای پیامدهای سقوط FTX آماده کرده‌اند و بسیاری میزان قرار گرفتن آنها در معرض این صرافی تحت محاصره را میلیون‌ها نفر می‌دانند.