گزارش: ویژگی اضطراری SOS مبتنی بر ماهواره آیفون 14 از مودم کوالکام، تراشه‌های رادیویی اپل استفاده می‌کند

در گزارشی آمده است که ویژگی اتصال ماهواره ای سری آیفون 14 که به کاربران امکان می دهد در صورت نداشتن شبکه تلفن همراه پیام SOS ارسال کنند، توسط مودم کوالکام و تراشه های رادیویی جدید اپل تسهیل می شود. گفته می شود این ویژگی در ماه نوامبر در ایالات متحده و همچنین کانادا عرضه خواهد شد و برای دو سال اول رایگان خواهد بود. اخیراً گزارش شده است که ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس «مذاکرات امیدوارکننده‌ای» با اپل در مورد استفاده از اتصال Starlink برای ویژگی جدید ماهواره داشته است.

علاوه بر این، اپل به رویترز گفت که تلفن های تازه راه اندازی شده همچنین دارای قطعات رادیویی سفارشی برای این ویژگی هستند. اپل می‌گوید: «آی‌فون 14 شامل اجزای فرکانس رادیویی سفارشی و نرم‌افزار جدیدی است که کاملاً توسط اپل طراحی شده است، که در کنار هم «SOS اضطراری» را از طریق ماهواره در مدل‌های جدید آیفون 14 فعال می‌کنند.

رویترز با استناد به تجزیه و تحلیل خرابی آیفون 14 پرو مکس توسط iFixit و بیانیه اپل می گوید که گوشی های این سری دارای تراشه مودم Qualcomm X65 هستند که به غیر از ارائه اتصال 5G، قادر به استفاده از باند n53 – باند فرکانس است. توسط ماهواره های Globalstar استفاده می شود. گزارش قبلی بیان کرد که اپل و گلوبال استار برای این ویژگی با یکدیگر همکاری کردند و دومی حدود 95 درصد از بودجه 450 میلیون دلاری (تقریباً 4000 کرور روپیه) را دریافت خواهد کرد.




منبع

اپل در رویداد “Far Out” اعلام کرد که ویژگی پیام‌رسانی ماهواره‌ای SOS Emergeny در ماه نوامبر به کانادا و ایالات متحده خواهد آمد. در گزارشی آمده است که ممکن است به کشورهای دیگر نیز بیاید. این ویژگی برای دو سال اول رایگان است.

اخیراً گزارشی حاکی از آن است که ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس، «مذاکرات امیدوارکننده‌ای» با اپل برای استفاده از اتصال Starlink برای ویژگی جدید ماهواره‌ای معرفی‌شده در سری آیفون‌های اخیر داشته است. اسپیس ایکس قبلاً با اپراتور بی‌سیم ایالات متحده T-Mobile همکاری کرده است تا اتصال ماهواره‌ای را اعلام کند که عملکردی مشابه ویژگی جدید سری آیفون 14 دارد.