گزارش: گروه هکر APT41 مستقر در چین، 20 میلیون دلار از بودجه امداد کووید-19 ایالات متحده را سرقت کرد


به نقل از سرویس مخفی این کشور، هکرهای مستقر در چین حداقل 20 میلیون دلار (تقریبا 165 کرور روپیه) از مزایای کمک به کووید در ایالات متحده از جمله صندوق های بیمه بیکاری و وام های اداره مشاغل کوچک را سرقت کردند. هکرهای مرتبط با دولت چین از یک گروه مستقر در چنگدو به نام APT41 هستند. در این گزارش آمده است که سایر تحقیقات فدرال در مورد کلاهبرداری همه گیر نیز به هکرهای وابسته به دولت خارجی اشاره دارد.

روی داتسون، هماهنگ‌کننده بازیابی تقلب‌های همه‌گیر ملی سرویس مخفی، به NBC گفت: «احمقانه است اگر فکر کنیم این گروه تمام 50 ایالت را هدف قرار نداده است.

سرویس مخفی ایالات متحده از تایید دامنه تحقیقات دیگر خودداری کرد.

آنها گفتند که بیش از 1000 تحقیق در حال انجام است که شامل عوامل جنایتکار فراملی و داخلی است که از برنامه های منافع عمومی کلاهبرداری می کنند و APT41 “بازیگر قابل توجهی” است.

در ماه های اخیر، ایالات متحده شاهد افزایش پرونده های جاسوسی از چین بوده است.

ماه گذشته، در سه پرونده جداگانه، دولت ایالات متحده 13 نفر از جمله اعضای دستگاه امنیتی و اطلاعاتی چین و عوامل آنها را به اتهام تلاش برای اعمال نفوذ غیرقانونی در ایالات متحده به نفع دولتشان متهم کرد.

مریک بی. گارلند، دادستان کل ایالات متحده گفت: “همانطور که این موارد نشان می دهد، دولت چین به دنبال مداخله در حقوق و آزادی های افراد در ایالات متحده و تضعیف سیستم قضایی ما بود که از این حقوق محافظت می کند. آنها موفق نشدند.” همانطور که در بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری نقل شده است.

“وزارت دادگستری تلاش های هیچ قدرت خارجی برای تضعیف حاکمیت قانون را که دموکراسی ما بر آن استوار است تحمل نخواهد کرد. ما به حمایت شدید از حقوق تضمین شده برای همه در کشورمان ادامه خواهیم داد. و از یکپارچگی نهادهای خود دفاع خواهیم کرد.” “گارلند افزود.

هفت شهروند چینی – دو نفر از آنها در 20 اکتبر در نیویورک دستگیر شدند – به مشارکت در طرحی برای بازگرداندن اجباری یک تبعه جمهوری خلق چین مقیم ایالات متحده به کشور متهم شدند.

متهمان متهم به نظارت و مشارکت در کمپینی برای آزار و اذیت و اجبار یک ساکن ایالات متحده برای بازگشت به پکن به عنوان بخشی از یک تلاش بین المللی برای بازگشت غیرقانونی به وطن معروف به “عملیات شکار روباه” هستند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

فاکسکان گزارش می دهد که فروش پس از اختلال در اعتراضات در کارخانه آیفون چین کاهش یافته است

ویدیوی برگزیده روز

ایسوس ROG Phone 6: بهترین گوشی بازی؟





منبع