گزارش: گوگل با شکایت وزارت دادگستری ایالات متحده به دلیل تسلط بر بازار تبلیغات دیجیتال روبرو می شود

بر اساس گزارش Insider Intelligence، در حالی که گوگل تا حد زیادی رهبر بازار باقی مانده است، سهم آن از درآمد تبلیغات دیجیتال ایالات متحده در حال کاهش است و از 36.7 درصد در سال 2016 به 28.8 درصد در سال گذشته کاهش یافته است.

بلومبرگ نیوز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزارت دادگستری ایالات متحده آماده است تا سه شنبه از گوگل آلفابت به دلیل تسلط آن بر بازار تبلیغات دیجیتال شکایت کند.

این غول فناوری یک سری خرید از جمله DoubleClick در سال 2008 و AdMob در سال 2009 انجام داد تا به آن کمک کند تا به یک بازیگر غالب در تبلیغات آنلاین تبدیل شود.

تبلیغ‌کنندگان و ناشران وب‌سایت شکایت کرده‌اند که گوگل در مورد اینکه دلارهای تبلیغاتی کجا می‌رود، به‌ویژه اینکه چقدر به ناشران و چقدر به Google می‌رسد، شفاف نبوده است.

وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد، در حالی که گوگل از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد.

انتظار می‌رود این دعوا به تجارت تبلیغاتی گوگل که حدود 80 درصد از درآمد آن را تشکیل می‌دهد، بپردازد. گوگل علاوه بر جستجوی شناخته شده خود، که رایگان است، از طریق کسب و کارهای مرتبط با فناوری تبلیغاتی خود درآمد کسب می کند که تبلیغ کنندگان را با روزنامه ها، وب سایت ها و سایر شرکت هایی که به دنبال میزبانی آنها هستند مرتبط می کند.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

این شکایت دومین شکایت ضد انحصار فدرال خواهد بود که علیه گوگل ارائه می شود و به نقض قوانین ضد انحصار در نحوه کسب یا حفظ سلطه این غول فناوری اشاره می کند. شکایت وزارت دادگستری علیه گوگل در سال 2020 بر انحصار آن در جستجو متمرکز است و قرار است در ماه سپتامبر به دادگاه کشیده شود.

گوگل قبلاً استدلال کرده بود که اکوسیستم فناوری تبلیغات با فیس بوک، AT&T، Comcast و دیگران رقابتی است.