گزارش TSMC برای تولید تراشه های 4 نانومتری پیشرفته در کارخانه آریزونا بر اساس تقاضای اپل برنامه ریزی می کند

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

TSMC قبلاً گفته بود که 20000 ویفر در ماه در تاسیسات آریزونا تولید خواهد کرد اما ممکن است تولید نسبت به برنامه های اولیه افزایش یابد. اپل با شروع تولید از حدود یک سوم تولید استفاده خواهد کرد.

این گزارش افزوده است که مشتریان TSMC از این شرکت خواسته اند تا آخرین فناوری های خود را به طور همزمان در ایالات متحده و تایوان عرضه کند.

ماه گذشته، TSMC افزایش 80 درصدی سود در دوره جولای تا سپتامبر 2022 را گزارش کرد که قوی‌ترین رشد در دو سال اخیر است. با این حال، TSMC همچنین هزینه های سرمایه ای را حداقل 10 درصد برای امسال کاهش داد. TSMC، با ارزش‌ترین شرکت بورسی آسیا، گفت که در برنامه‌ریزی سرمایه‌گذاری برای سال 2023 محافظه‌کارانه‌تر عمل می‌کند، اما همچنان انتظار یک سال رشد را دارد.

هفته گذشته موریس چانگ، بنیانگذار TSMC گفت که این شرکت در حال برنامه ریزی برای تولید تراشه هایی با فناوری پیشرفته 3 نانومتری در آریزونا است، اما افزود که این برنامه ها هنوز نهایی نشده اند.

بلومبرگ نیوز روز پنجشنبه گزارش داد که شرکت تولید نیمه هادی تایوان تراشه های پیشرفته 4 نانومتری را با افتتاح کارخانه جدید 12 میلیارد دلاری (تقریباً 97500 کرور روپیه) خود در آریزونا در سال 2024 ارائه خواهد کرد که توسط مشتریان آمریکایی از جمله اپل ترغیب شد تا این کار را انجام دهند. بر اساس این گزارش، به نقل از افراد آشنا، انتظار می‌رود این شرکت زمانی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا برای مراسمی در مراسمی سه‌شنبه آینده از فینیکس بازدید کنند، طرح جدید را اعلام کند.

TSMC از اظهار نظر خودداری کرد، در حالی که اپل، AMD و Nvidia بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

چانگ به خبرنگاران در تایپه گفت که این نیروگاه 3 نانومتری در همان سایت آریزونا با نیروگاه 5 نانومتری قرار خواهد گرفت. چانگ که از TSMC بازنشسته شده اما همچنان در این شرکت و صنعت تراشه‌های گسترده‌تر تأثیرگذار است، می‌گوید: «TSMC سه نانومتری در حال حاضر برنامه‌ای دارد، اما کاملاً نهایی نشده است.

در این گزارش آمده است که علاوه بر اپل، مشتریان TSMC از جمله AMD و Nvidia نیز از TSMC خواسته اند تا تراشه های پیچیده تری را در کارخانه آریزونا تولید کند.