گلدمن ساکس به دنبال خرید و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارز دیجیتال تحت تأثیر سقوط FTX است

او گفت: «آنچه افزایش یافته است تعداد مؤسسات مالی است که می خواهند با ما تجارت کنند. من گمان می‌کنم تعدادی از آنها با FTX معامله کرده‌اند، اما نمی‌توانم این را با اطمینان بگویم.»

مک درموت گفت: «این قطعاً بازار را از نظر احساسات به عقب بازگردانده است، هیچ شکی در آن وجود ندارد. FTX در بسیاری از بخش‌های اکوسیستم یک پوستر بود.

مک درموت گفت که این شرکت همچنین در حال ساخت فناوری دفتر کل توزیع شده خصوصی خود است.

در حالی که میزان سرمایه گذاری بالقوه گلدمن برای غول وال استریت که در سال گذشته 21.6 میلیارد دلار (تقریباً 178129 کرور) درآمد داشت، زیاد نیست، تمایل آن برای ادامه سرمایه گذاری در بحبوحه نوسانات بخش نشان می دهد که فرصت طولانی مدتی را احساس می کند.

در همین حال، نوئل کوین، مدیر عامل HSBC، هفته گذشته در یک کنفرانس بانکی در لندن گفت که هیچ برنامه ای برای توسعه تجارت کریپتو یا سرمایه گذاری برای مشتریان خرده فروشی ندارد.

متیو مک‌درموت، رئیس دارایی‌های دیجیتال گلدمن، به رویترز گفت که فروپاشی FTX نیاز به بازیکنان قابل اعتمادتر و قانون‌گذاری شده ارزهای دیجیتال را تشدید کرده است و بانک‌های بزرگ فرصتی برای شروع کسب و کار می‌بینند.

گلدمن ساکس همچنین به همراه MSCI و Coin Metrics داده شناسی سرویس داده را با هدف طبقه بندی دارایی های دیجیتال بر اساس نحوه استفاده از آنها راه اندازی کرده است.

مک درموت ماه گذشته در مصاحبه ای گفت: “ما فرصت های بسیار جالبی را می بینیم که قیمت آنها بسیار معقول تر است.”

مدیرعامل آن دیوید سولومون در 10 نوامبر، در حالی که درام FTX در حال رخ دادن بود، به CNBC گفت که در حالی که او ارزهای دیجیتال را “بسیار حدس و گمان” می داند، با رسمی شدن زیرساخت های آن، پتانسیل زیادی در فناوری زیربنایی می بیند.

بازیکنان “معتمد”

جیمز گورمن، مدیر عامل مورگان استنلی، در کنفرانس رویترز NEXT در 1 دسامبر گفت: “فکر نمی‌کنم این یک مد باشد یا از بین برود، اما نمی‌توانم ارزشی ذاتی برای آن قائل شوم.”

برخی دیگر نیز فروپاشی کریپتو را فرصتی برای ایجاد کسب و کار خود می دانند.

او گفت: «ما از زمان سقوط FTX شاهد علاقه مشتریان بیشتری بوده ایم. “مشتریان اعتماد خود را به برخی از مشاغل جوان در این بخش که صرفاً رمزنگاری می‌کنند از دست داده‌اند و به دنبال طرف مقابل قابل اعتماد بیشتری هستند.”

بر اساس اطلاعات سایت CoinMarketCap، بازار جهانی ارزهای دیجیتال در اواخر سال 2021 به 2.9 تریلیون دلار (تقریباً 2،39،07،000 کرور) رسید، اما حدود 2 تریلیون دلار (تقریباً 1،64،96،900 کرور در سال جاری) کاهش یافته است. بانک‌ها اعتبارات خود را کاهش دادند و یک رشته از ورشکستگی‌های شرکت‌های بزرگ رخ داد. آخرین بار در 5 دسامبر به 865 میلیارد دلار (تقریباً 7100 کرور) رسید.

او اضافه کرد که گلدمن در حال انجام تحقیقات لازم روی تعدادی از شرکت های رمزنگاری مختلف است، بدون اینکه جزئیاتی ارائه کند.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مک درموت که در اوقات فراغت خود در مسابقات سه‌گانه شرکت می‌کند، در سال 2005 به گلدمن پیوست و پس از خدمت به عنوان رئیس تامین مالی متقابل، کسب و کار دارایی‌های دیجیتال آن را اداره کرد.

او گفت که بریتانیا در حال درخواست مجوزهای بیشتری برای ارائه خدمات رمزنگاری مانند انجام معاملات برای افراد ثروتمند است.

مک درموت گفت، گلدمن همچنین فرصت‌های استخدامی را در شرایطی می‌بیند که شرکت‌های ارز دیجیتال و فناوری کارمندان خود را از دست می‌دهند، اگرچه بانک در حال حاضر از اندازه تیم خود راضی است.

رقبا بدبین تر هستند.

گلدمن در 11 شرکت دارایی دیجیتال سرمایه گذاری کرده است که خدماتی مانند انطباق، داده های ارزهای دیجیتال و مدیریت بلاک چین را ارائه می دهند.

تیم او به بیش از 70 نفر افزایش یافته است، از جمله یک میز معاملات ارز دیجیتال و مشتقات دارای هفت گزینه قوی.

FTX در 11 نوامبر پس از سقوط چشمگیر آن، درخواست حمایت از ورشکستگی فصل 11 را در ایالات متحده ارائه کرد که باعث ترس از سرایت و تشدید درخواست ها برای مقررات بیشتر ارزهای دیجیتال شد.

بروس گفت، این شرکت مستقر در لندن قصد دارد به مشتریانی خدمت کند که مشتاق تنوع بخشیدن به ارزهای دیجیتال هستند، اما قبلا هرگز چنین کاری نکرده اند. همچنین برای سرمایه‌گذارانی که با دارایی‌ها آشنا هستند، اما از زمان فروپاشی FTX نسبت به ذخیره‌سازی وجوه در صرافی‌های کریپتو عصبی شده‌اند، پاسخ می‌دهد.

گلدمن ساکس قصد دارد ده ها میلیون دلار را برای خرید یا سرمایه گذاری در شرکت های ارز دیجیتال پس از سقوط صرافی FTX به ارزش گذاری ها و کاهش علاقه سرمایه گذاران خرج کند.

مارک بروس، مدیر اجرایی این گروه به رویترز گفت که گروه مالی بریتانیا در حال ساخت خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

مک درموت گفت که اثرات موجی سقوط FTX حجم معاملات گلدمن را افزایش داده است، زیرا سرمایه گذاران به دنبال معامله با طرف های قراردادی تنظیم شده و دارای سرمایه خوب بودند.