گوگل، فیس بوک، فناوری بزرگ باید هزینه های شبکه را بپردازند، شرکت های مخابراتی اتحادیه اروپا را پیشنهاد می کنند


به گفته چهار منبع نزدیک به این موضوع، اپراتورهای مخابراتی اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار می دهند تا قوانین جدیدی را اجرا کند که به تبعیت از مثال استرالیا، Big Tech هزینه های شبکه را بپردازد.

اپراتورهای مخابراتی اروپا برای کمک مالی شرکت های فناوری آمریکایی مانند گوگل آلفابت، فیسبوک متا و نتفلیکس لابی کرده اند و گفته اند که آنها از بخش عظیمی از ترافیک اینترنت منطقه استفاده می کنند.

آخرین پیشنهاد، که گزارش نشده است، در گروه لابی مخابراتی GSMA، انجمنی که بیش از 750 اپراتور تلفن همراه را نمایندگی می کند، مورد بحث قرار گرفته است.

جان گیوستی، مدیر ارشد نظارتی GSMA، بدون توضیح بیشتر در مورد محتوای این پیشنهاد، گفت: «GSMA در حال هماهنگ کردن پیشنهادی است که در مورد مشارکت فناوری بزرگ در سرمایه‌گذاری زیرساخت‌های اروپا صحبت می‌کند.

گیوستی گفت که نامه ای به تیری برتون، رئیس صنعت اتحادیه اروپا در پنج تا شش هفته آینده ارسال خواهد شد.

گوگل، فیسبوک، نتفلیکس، آمازون فورا به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

این پیشنهاد پیش از رایزنی بلوک 27 کشور در مورد مشارکت به اصطلاح “سهم عادلانه” از سوی شرکت هایی مانند گوگل، نتفلیکس، متا و آمازون که بیش از نیمی از ترافیک اینترنت را تشکیل می دهند، ارائه شده است.

این پلتفرم ها این ایده را رد می کنند و آن را مالیات ترافیک اینترنت می دانند.

به گفته این منابع، قوانین استرالیا که اخیراً به تصویب رسیده است، در اختلاف خود با گوگل و فیس بوک به عنوان محبوب ترین سلاح برای اپراتورهای مخابراتی در اختلاف آنها با شرکت های بزرگ فناوری ظاهر شده است.

این قوانین، ابتدا با هدف اجبار غول‌های فناوری به پرداخت آنلاین برای محتوای خبری، به داور منصوب شده توسط دولت استرالیا اجازه می‌دهد تا در صورتی که شرکت‌های فناوری بزرگ و ناشران اخبار نتوانند نقطه مشترکی بر سر حق چاپ پیدا کنند، هزینه‌هایی را تعیین کند.

Rupert Murdoch’s News سال گذشته با فیس بوک متا در استرالیا بر اساس قوانین قراردادی برای تامین محتوا امضا کرد که به پایان دادن به اختلافی که باعث شد این غول رسانه های اجتماعی برای مدت کوتاهی هزاران صفحه را در کشور تعطیل کند، کمک کرد.

بر اساس قانون الزام آور استرالیا به نام “داوری پیشنهاد نهایی”، طرفین باید با حسن نیت مذاکره کنند. اما اگر معامله ای بین آنها انجام نشد، آنها باید پیشنهادات خود را ارائه کنند و برای انتخاب یکی از داوران موکول شوند.

هدف این است که غول‌های فناوری و ناشران اخبار را تشویق کنیم تا قبل از اینکه مجبور به انجام این آخرین راه شوند، به توافق برسند.

به گفته منابع، اپراتورهای مخابراتی که بخشی از GSMA هستند، از جمله برخی از بزرگ‌ترین اپراتورهای اروپا مانند Orange، Deutsche Telekom و Telefonica موافق هستند که راه استرالیا بهترین رویکرد است.

این منابع گفتند که هنوز هیچ سند رسمی برای برتون ارسال نشده است. یکی از منابع گفت که مقامات در حال بحث هستند که آیا این پیشنهاد مستقیماً توسط GSMA ارائه خواهد شد یا از سوی گروهی از مدیران اجرایی.

برتون گفته است که قبل از تهیه پیش‌نویس، از هر دو طرف بازخورد خواهد گرفت.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع