گوگل اندروید 13 را برای گوشی های هوشمند پیکسل عرضه می کند. رفع مشکلات اسکنر اثر انگشت: همه جزئیات

این شرکت همچنین اعلام کرد که اواخر امسال، به‌روزرسانی اندروید 13 برای سایر گوشی‌های هوشمند از برندهایی مانند سامسونگ گلکسی، ایسوس، اچ‌ام‌دی (تلفن‌های نوکیا)، iQOO، موتورولا، وان پلاس، اوپو، ریلمی، شارپ، سونی، تکنو، عرضه خواهد شد. ویوو، شیائومی و موارد دیگر.

اندروید 13: موارد جدید

به‌روزرسانی اندروید 13 برای گوشی‌های هوشمند پیکسل، چندین رفع اشکال مربوط به برنامه‌ها، دستیار Google، صدا، شارژ و موارد دیگر را به همراه دارد. به نظر می رسد برجسته ترین اصلاح با به روز رسانی مربوط به Biometrics باشد. گوگل گفت که این به‌روزرسانی مشکلی را که در آن برنامه در حین باز کردن قفل اثر انگشت از کار می‌افتد، برطرف می‌کند، مشکلی که گهگاه به کاربران اجازه نمی‌دهد از باز کردن قفل اثر انگشت در زمانی که سایه اعلان‌ها پایین بود، استفاده کنند. این شرکت همچنین مشکلی را برطرف کرده است که اجازه نمی داد ویژگی بازگشایی با چهره فعال شود. این به‌روزرسانی همچنین شامل بهبودهایی برای عملکرد، پایداری و قابلیت اطمینان اسکنر اثر انگشت و ثبت آن می‌شود.

نسخه جدید سیستم عامل اندروید پشتیبانی از ویدیوی HDR را برای برنامه های دوربین شخص ثالث به ارمغان می آورد. کاربران اکنون می توانند با به روز رسانی اندروید 13، محتوا را از گوشی روی میز کپی-پیست کنند یا بالعکس. برای تبلت ها، به روز رسانی اندروید 13 نوار وظیفه جدید و به روز شده ای را به همراه دارد که گفته می شود چندوظیفه ای را آسان تر می کند. با به‌روزرسانی، تبلت‌ها اکنون لمس‌های کف دست کاربر و قلم استایلوس را جداگانه ثبت می‌کنند.




منبع به‌روزرسانی Android 13 برای تلفن‌های Google Pixel همچنین از پرداخت‌های NFC در پروفایل‌های ثانویه پشتیبانی می‌کند. برای اتصال از طریق بلوتوث، و برای دوربین، تعمیراتی دریافت می کند. این شرکت اعلام کرد که تشخیص کف دست و پاسخ صفحه لمسی با اندروید 13 در گوشی‌های پیکسل بهبود یافته است. طبق تغییرات، گوگل در رابط کاربری، روی پشتیبانی از ناوبری حرکتی با لانچرهای شخص ثالث، همراه با تجربه راه اندازی گوشی کار کرده است.

گوگل اعلام کرده است که اندروید 13 را برای گوشی های هوشمند پیکسل در روز دوشنبه، 15 آگوست عرضه می کند. این شرکت اعلام کرد که نسخه جدید سیستم عامل در اواخر سال جاری بر روی سامسونگ، شیائومی، نوکیا و گوشی های هوشمند دیگر عرضه خواهد شد. اندروید 13 به کاربران چند زبانه اجازه می‌دهد تا زبان‌های خاصی را به برنامه‌های جداگانه اختصاص دهند. همچنین دارای یک پخش کننده رسانه به روز شده است که ظاهر خود را بر اساس موسیقی یا پادکستی که کاربر گوش می دهد تغییر می دهد. به گفته این شرکت، کاربران اندروید به زودی می توانند با نسخه جدید سیستم عامل، یک برنامه پیام رسانی را از گوشی خود به کروم بوک خود بازتاب دهند.

در دسترس بودن اندروید 13

وب‌سایت Google Play Services نشان می‌دهد که عرضه اندروید 13 برای Google Pixel 6، Pixel 6 Pro و Pixel 6a حاوی به‌روزرسانی بوت‌لودر است که نسخه ضد رول بک را افزایش می‌دهد. این بدان معناست که پس از به‌روزرسانی، کاربر به اندروید 12 برنمی‌گردد. این شرکت گفت: «پس از فلش کردن بیلد اندروید 13 در این دستگاه‌ها، نمی‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید 12 را فلش کنید.

گوگل اعلام کرده است که این غول فناوری از دوشنبه شروع به عرضه نسخه پایدار اندروید 13 برای گوشی های هوشمند پیکسل خود کرده است. طبق تغییرات، گوشی‌های پیکسلی که این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند عبارتند از Google Pixel 4 XL، Pixel 4a، Pixel 4a 5G، Pixel 5، Pixel 5a 5G، Pixel 6، Pixel 6 Pro و Pixel 6a.

گوگل فاش کرد که به‌روزرسانی اندروید 13 «ظاهر و سبک تکامل‌یافته‌ای را ارائه می‌کند که بر اساس Material You» ساخته شده است. این به کاربران اجازه می دهد تا برنامه های شخص ثالث را برای مطابقت با تم و رنگ با کاغذ دیواری سفارشی کنند. این شرکت همچنین در حال اضافه کردن قابلیت اختصاص زبان های خاص به برنامه های جداگانه با به روز رسانی اندروید 13 است. علاوه بر این، یک پخش کننده رسانه به روز شده با آخرین به روز رسانی سیستم عامل وجود دارد که “ظاهر و احساس” خود را بر اساس نوع موسیقی و پادکستی که کاربر به آن گوش می دهد تغییر می دهد.

اندروید 13 ویژگی های سفارشی سازی بیشتری را برای حالت Bedtime به ارمغان می آورد. علاوه بر این، کاربران را قادر می‌سازد تا تصاویر و ویدیوهای خاصی را که می‌خواهند به برنامه‌ها دسترسی داشته باشند، انتخاب کنند. اکنون، با نسخه جدید سیستم عامل اندروید، برنامه‌ها باید برای ارسال اعلان‌ها اجازه «صریح» از کاربر بگیرند. این شرکت همچنین اعلام کرده است که کاربران به زودی می توانند یک برنامه پیام رسانی را از تلفن خود به Chromebook خود بازتاب دهند. به گفته این شرکت، صدای بلوتوث کم انرژی (LE) نیز به اندروید 13 اضافه شده است که به کاربر امکان می دهد صدای همگام سازی شده بهتر را با تاخیر کمتر بشنود.