گوگل با شکایت 21 میلیون نفر به دلیل رقابت در فروشگاه پلی استور روبرو می شود

در سراسر کشور، شاکیان خسارت کلی 4.7 میلیارد دلاری (تقریباً 38400 کرور) را شناسایی کرده اند.

وکلای گوگل در استدلال علیه گواهی دعوای دسته جمعی گفتند که شاکیان نتوانستند نشان دهند که چگونه آسیب دیده اند، استدلالی که دوناتو آن را رد کرد.

اعضای این کلاس، مصرف کنندگان انفرادی فروشگاه Google Play در 12 ایالت، از جمله اوهایو، میشیگان و جورجیا، علاوه بر ساموآی آمریکایی، گوام، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده هستند.

سخنگوی گوگل روز دوشنبه گفت: “ما در حال ارزیابی حکم هستیم و پس از آن، گزینه های خود را ارزیابی خواهیم کرد.”

این پرونده در میان مجموعه ای از اقدامات ضد انحصار معلق علیه گوگل است و دادستان های ایالتی در بیش از سه ده ایالت دیگر در سال گذشته ادعاهای مشابهی را علیه گوگل ارائه کردند. وکلای شاکیان در دعوای دسته جمعی که به تازگی تایید شده اند، به طور مشترک با آن مجریان دولتی کار می کنند.

قاضی ناحیه ایالات متحده، جیمز دوناتو، در یک دستور 27 صفحه ای گفت که شاکیان عناصر قانونی “مشترک” و سایر عوامل را برای تشکیل یک دعوای دسته جمعی که ادعا می کند اقدامات تجاری ضد رقابتی است، ایجاد کرده اند.

وکلای کلاس از جمله ادعا می کنند که گوگل توسعه دهندگان برنامه را از هدایت مشتریان به سمت رقبا منع کرده است و از “هشدارهای گمراه کننده برای جلوگیری از دانلود برنامه های خارج از فروشگاه Google Play” استفاده می کند.

یک قاضی آمریکایی در کالیفرنیا روز دوشنبه اجازه داد دادخواهی علیه گوگل آلفابت به عنوان یک دعوای دسته جمعی مصرف کننده از 21 میلیون نفر که این شرکت را به نقض قوانین ضد رقابت ایالات متحده در نحوه اداره فروشگاه برنامه Google Play خود متهم می کنند، ادامه یابد.

گوگل از شیوه های تجاری فروشگاه Play خود دفاع کرده و ادعاهای موجود در پرونده قبل از دوناتو و دیگران را رد کرده است.

آنها ادعا کردند که “اما به دلیل رفتار ضدرقابتی گوگل، شاکیان و اعضای کلاس قیمت های کمتری برای برنامه ها و خریدهای درون برنامه ای پرداخت می کردند و از انتخاب گسترده سود می بردند.”

وکلای این شرکت در شرکت حقوقی ایالات متحده مورگان، لوئیس و بوکیوس در روز دوشنبه فوراً به پیامی که به دنبال اظهار نظر بود، پاسخ ندادند.

یک وکیل اصلی کلاس در شرکت شاکیان بارتلیت بک از اظهار نظر خودداری کرد.

آزمایشی قرار است در ژوئن 2023 آغاز شود.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع