گوگل در تلاش برای مسدود کردن حکم CCI در دادگاه عالی شکست خورد و متعهد شد با مرجع ضدتراست همکاری کند

فیصل کاووسا، موسس شرکت تحقیقاتی هندی Techarc، گفت که گوگل ممکن است مجبور شود مدل‌های تجاری دیگری مانند دریافت هزینه اولیه از استارت‌آپ‌ها را برای دسترسی به پلتفرم اندروید و فروشگاه Play آن در نظر بگیرد.

© تامسون رویترز 2023


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گوگل روز جمعه اعلام کرد که پس از تایید حکم ضدانحصار توسط دادگاه عالی هند که شرکت آمریکایی را مجبور به تغییر نحوه بازاریابی پلتفرم محبوب اندروید خود کرد، با مقام رقابت هند همکاری خواهد کرد.

گوگل به امید جلوگیری از اجرای دستورالعمل‌های CCI، حکم CCI را در دادگاه عالی به چالش کشیده بود و هشدار داده بود که می‌تواند رشد اکوسیستم اندروید را متوقف کند. همچنین اعلام کرد که در صورت اجرای دستورالعمل ها، مجبور خواهد شد ترتیبات خود را با بیش از 1100 سازنده دستگاه و هزاران توسعه دهنده برنامه تغییر دهد.

برخی از تحلیلگران می گویند که گوگل اکنون باید تغییرات مشابهی را در هند انجام دهد تا از دستورالعمل ها پیروی کند.

کمیسیون رقابت هند (CCI) در ماه اکتبر حکم داد که گوگل، متعلق به آلفابت، از موقعیت غالب آن در اندروید سوء استفاده کرده و به آن گفته بود که محدودیت‌های مربوط به سازندگان دستگاه‌ها، از جمله موارد مربوط به نصب پیش‌نصب اپلیکیشن‌ها و اطمینان از انحصاری بودن جستجوی خود را حذف کند. همچنین گوگل را 161 میلیون دلار (تقریبا 1308 کرور) جریمه کرد.

روز پنجشنبه، گوگل چالشی در دادگاه عالی برای مسدود کردن دستورالعمل‌ها را از دست داد و هفت روز فرصت داشت تا از آن پیروی کند.

بر اساس برآوردهای Counterpoint Research، حدود 97 درصد از 600 میلیون گوشی هوشمند در هند با اندروید کار می کنند. اپل تنها 3 درصد سهم دارد.

سخنگوی گوگل در بیانیه‌ای به رویترز بدون توضیح درباره اقداماتی که می‌تواند انجام دهد، گفت: “ما به کاربران و شرکای خود متعهد هستیم و در مسیر آینده با CCI همکاری خواهیم کرد.”

گوگل گفت: “ما در حال بررسی جزئیات تصمیم دیروز هستیم که به معافیت موقت محدود می شود و در مورد صحت درخواست تجدید نظر ما تصمیم گیری نمی کند.” و افزود که به دنبال چالش حقوقی خود برای تصمیم اندروید ادامه می دهد.

گوگل در مورد تصمیم هند نگران است، زیرا این مراحل فراگیرتر از آنچه در حکم کمیسیون اروپا در سال 2018 اعمال شده است، دیده می شود. در آنجا به دلیل اعمال محدودیت‌های غیرقانونی بر روی سازندگان دستگاه‌های تلفن همراه اندرویدی توسط کمیسیون جریمه شد. گوگل همچنان در حال به چالش کشیدن جریمه رکورد 4.3 میلیارد دلاری (تقریباً 34935 کرور) در این مورد است.

در اروپا، گوگل بعداً تغییراتی ایجاد کرد، از جمله به کاربران دستگاه اندروید اجازه داد موتور جستجوی پیش‌فرض خود را انتخاب کنند و گفت که سازندگان دستگاه‌ها می‌توانند به مجموعه برنامه‌های تلفن همراه Google به طور جداگانه از برنامه جستجوی Google یا مرورگر کروم مجوز بگیرند.

عالی‌ترین دادگاه هند اعلام کرده است که دادگاه پایین‌تر – جایی که گوگل برای اولین بار دستورالعمل‌های اندروید را به چالش کشیده است – می‌تواند به رسیدگی به درخواست تجدیدنظر این شرکت ادامه دهد و باید تا 31 مارس تصمیم بگیرد.