گوگل در حال کار بر روی ویژگی Face Unlock Pixel 6، ممکن است به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بستگی داشته باشد: گزارش

بر اساس گزارش 9to5Google، گوگل در حال توسعه نسخه ای از قفل با چهره است که از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز استفاده می کند. طبق گزارش ها، این ویژگی جدید با کاهش آستانه تشخیص برای حسگر اثر انگشت زمانی که گوشی هوشمند تا حدی چهره را تشخیص می دهد، کار می کند. طبق گزارش، دقت مورد نیاز مطابقت اثر انگشت به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.




منبع

بر اساس این گزارش، استفاده از قفل با چهره با حسگر اثرانگشت می‌تواند در پیکسل 6a و سایر گوشی‌های هوشمند سری a گوگل نیز عمل کند. حتی Pixel 7 و Pixel 7 Pro نیز می توانند از این ویژگی استفاده کنند. شایان ذکر است، گفته می‌شود که این رویکرد نسبت به ویژگی بازگشایی قفل با چهره سنتی از مصرف انرژی کارآمدتر است.

قابل ذکر است، این ویژگی جدید نیازی به هیچ سخت افزار جدیدی ندارد تا مطابق مورد نظر عمل کند. به این ترتیب، این رویکرد می‌تواند قابلیت بازگشایی با چهره را به پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو بیاورد و طبق گزارش‌ها، گوگل در حال آزمایش این ویژگی بر روی این تلفن‌های هوشمند است.

گفته می‌شود که گوگل به کار خود برای آوردن ویژگی تشخیص چهره به پیکسل 6 ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود دستگاه‌های آینده، از جمله سری Pixel 7 آینده نیز از این ویژگی بهره‌مند شوند. طبق یک گزارش جدید به نقل از منابع صنعتی، گوگل ممکن است در حال کار بر روی استفاده از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر در ارتباط با قابلیت بازگشایی چهره باشد. طبق گزارش‌ها، این رویکرد در مصرف انرژی کارآمد است و انتظار می‌رود روی طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند پیکسل کار کند. شایان ذکر است، شایعه شده بود که Pixel 6 Pro با Face Unlock عرضه می‌شود، اما طبق گزارش‌ها، این ویژگی نزدیک به راه‌اندازی آن متوقف شده است.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که این رویکرد جدید می‌تواند ترفند گوگل برای به دست آوردن بهترین نتیجه از سنسور زیر نمایشگر پایین‌تر از حد متوسط ​​در گوشی‌های هوشمند سری Pixel 6 باشد. گفته می شود که سرعت تشخیص سنسور در مقایسه با سرعت های ارائه شده توسط سایر گوشی های هوشمند پرچمدار مانند سری گلکسی S22 سامسونگ پایین است. گوگل هنوز رسما اعلام نکرده است که قصد دارد سیستمی مبتنی بر تشخیص چهره را برای سری گوشی های هوشمند پیکسل خود معرفی کند.