گوگل در مورد جستجوی محدود برای مراکز بارداری ضد سقط جنین توسط جمهوری خواهان هشدار داد

دادستان کل در نامه‌ای به ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل و شرکت مادرش نوشت: «سرکوب صداهای حامی زندگی و مادران به اصرار مقامات دولتی، بنیادی‌ترین اصل بازار ایده‌های آمریکا را نقض می‌کند».

این گروه همچنین از شرکت درخواست کرد که آیا برای رسیدگی به این که آیا یک کلینیک سقط جنین انجام می دهد یا خیر، موارد سلب مسئولیت را اضافه می کند. دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک نیز در نامه ای در ژوئن به گوگل، نگرانی های مشابهی را مطرح کرد.

برخی از این مکان‌ها که به مراکز حاملگی بحرانی معروف هستند، به ارائه اطلاعات گمراه‌کننده درباره سقط جنین و پیشگیری از بارداری نیز متهم شده‌اند. بسیاری از آنها وابسته به دین هستند.

آنها نوشتند که اگر شرکت با “این تقاضای نامناسب” برای “سوگیری” نتایج جستجوی خود موافقت کند، دفاتر آنها با بررسی اینکه آیا نقض قوانین ضد انحصار یا تبعیض مذهبی وجود داشته است، پاسخ خواهند داد. آنها همچنین متعهد شدند که بررسی کنند که آیا قوانین جدید به “حمایت از مصرف کنندگان و بازارها” کمک می کند یا خیر.

AP روز پنجشنبه درخواستی را برای نظر دادن به گوگل ارسال کرد.

میارس، که مارک هرینگ، دادستان کل دموکرات فعلی را در نوامبر شکست داد، اخیراً به یک مرکز بارداری در بحران لینچبورگ که پس از حکم دادگاه عالی تخریب شد، سفر کرد و آنچه او آن را «خشونت سیاسی» خواند، محکوم کرد.

گوگل در این ماه اعلام کرد که به طور خودکار اطلاعات مربوط به کاربرانی را که از کلینیک‌های سقط جنین یا مکان‌های دیگری که ممکن است مشکلات قانونی ایجاد کند را با توجه به حکم دادگاه عالی پاک کند.




منبع

این شرکت از شرکت مستقر در کالیفرنیا خواست تا ظرف 14 روز پاسخ دهد و توضیح دهد که آیا اقداماتی برای درمان مراکز حاملگی بحرانی متفاوت از قبل از افشای پیش‌نویس تصمیم دادگاه عالی انجام داده یا خواهد کرد.

جمهوری خواهان با نامه 17 ژوئن سناتور آمریکایی مارک وارنر، دی ویرجینیا، و نماینده الیسا اسلاتکین از ایالت میشیگان به شرکت، که توسط 19 عضو دیگر کنگره امضا شده بود، مخالفت کردند.

نامه AGs جمهوری خواه از کار مراکز حاملگی بحرانی دفاع می کند. اشاره می‌کند که چنین مراکزی اغلب خدماتی مانند سونوگرافی رایگان، آزمایش بارداری، آزمایش بیماری‌های مقاربتی و کلاس‌های آموزش والدین و دوران بارداری را ارائه می‌دهند. همچنین استدلال می‌کند که «حداقل برخی» از کاربران گوگل که اطلاعاتی در مورد سقط جنین جستجو می‌کنند، انتظار دارند اطلاعاتی درباره گزینه‌های جایگزین پیدا کنند.

ما اعتماد داریم که با این نامه با جدیت مورد نیاز برخورد خواهید کرد و امیدواریم تصمیم بگیرید که نتایج جستجوی Google نباید تحت فشار سیاسی جناح چپ قرار گیرد که به طور فعال به زنانی که به دنبال کمک ضروری هستند آسیب برساند. اگر این کار را نکنید، ما باید از تمام ابزارهای قانونی و مناسب برای حفاظت از حقوق رای دهندگانمان، حمایت از تنوع دیدگاه ها، آزادی بیان، و آزادی مذهب برای همه آمریکایی ها و اطمینان از آزاد بودن بازارهایمان استفاده کنیم. در واقع، نه صرفاً در تئوری،» در نامه آمده است.

در نامه ژوئن که پس از افشای پیش نویس نظری که نشان دهنده این موضوع است، آمده است: «هدایت زنان به سمت کلینیک های جعلی که اطلاعات نادرست دارند و خدمات بهداشتی جامعی ارائه نمی دهند، برای سلامت زنان خطرناک است و یکپارچگی نتایج جستجوی گوگل را تضعیف می کند. دادگاه عالی ایالات متحده حکم برجسته سال 1973 رو علیه وید را که سقط جنین را در سراسر کشور قانونی می کرد، لغو خواهد کرد. دادگاه این اقدام را در 24 ژوئن انجام داد.

یک ماه پس از اینکه برخی از اعضای کنگره از گوگل خواستند تا ظاهر مراکز بارداری ضد سقط جنین را در برخی از نتایج جستجوی مرتبط با سقط محدود کند، 17 دادستان کل جمهوریخواه به این شرکت هشدار دادند که انجام این کار می تواند تحقیقات و اقدامات قانونی احتمالی را دعوت کند.

این گروه تحت رهبری دموکرات‌ها از گوگل خواست تا اقداماتی را برای محدود کردن ظاهر «مراکز حاملگی با بحران» در نتایج جستجو، تبلیغات و نتایج نقشه‌ها برای کاربرانی که «کلینیک سقط جنین»، «قرص سقط جنین» یا سایر موارد مشابه را جستجو می‌کنند، انجام دهد. مقررات.

گوگل و سایر شرکت‌های بزرگ فناوری همچنین اخیراً با درخواست‌هایی برای کنترل‌های حریم خصوصی سخت‌گیرانه‌تر مواجه شده‌اند تا نگرانی‌هایی در مورد استفاده از اطلاعات مربوط به مکان، متون، جستجوها و ایمیل‌ها علیه افرادی که به دنبال پایان دادن به بارداری ناخواسته هستند، برطرف شود.

این نامه به تحقیقات مرکز غیرانتفاعی مقابله با نفرت دیجیتالی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد جستجوی گوگل برای «کلینیک سقط جنین نزدیک من» و «قرص سقط جنین» نتایجی را برای مراکزی که به مشتریان درباره سقط جنین مشاوره می‌دهند، نشان می‌دهد.

این تلاش توسط دادستان کل جمهوری خواه ویرجینیا، جیسون میارس و دادستان کل کنتاکی، دانیل کامرون رهبری شد و این نامه قبل از انتشار عمومی با آسوشیتدپرس به اشتراک گذاشته شد.