گوگل در پرونده افترا مسئولیتی ندارد، دادگاه استرالیا حکم قبلی را لغو کرد

این تصمیم سردرگمی تازه‌ای را برای سؤالی ایجاد می‌کند که سال‌ها در استرالیا در مورد اینکه مسئولیت تهمت آنلاین در کجاست. بررسی سال‌ها قانون افترا در این کشور هنوز توصیه نهایی را در مورد اینکه آیا پلتفرم‌های بزرگی مانند گوگل و فیسبوک متا پلتفرم‌ها باید پاسخگو باشند ارائه نکرده است.

بالاترین دادگاه استرالیا روز چهارشنبه حکمی را که گوگل را با ارائه پیوندی به یک مقاله روزنامه مورد بحث درگیر توهین دانسته بود، لغو کرد و دوباره به نحوه رسیدگی به پرونده های افترا آنلاین در این کشور توجه کرد.

دو نفر از داوران هیئت در حکم روز چهارشنبه نوشتند: “مقاله Underworld توسط هیچ کارمند یا نماینده شاکی نوشته نشده است.”

© تامسون رویترز 2022

هیئت هفت قاضی دادگاه عالی استرالیا با رأی 5-2 رأی قبلی مبنی بر اینکه واحد الفبا در انتشار مقاله مورد مناقشه با ایفای نقش «کتابخانه» ایفای نقش کرده است را رد کرد و گفت که وب سایت هیچ نقش فعالی نداشته است. .

دفتروس در دادگاه ایالتی شکایت کرد که گوگل ناشر است و به او دستور داد 40000 دلار استرالیا (تقریبا 2213400 روپیه) به او بپردازد. گوگل به این حکم اعتراض کرد و در تصمیم روز چهارشنبه به اوج خود رسید.

این توسط یک خبرنگار بدون ارتباط با شاکی نوشته شده و توسط یک روزنامه مستقل منتشر شده است که فرجام خواه هیچ کنترل یا نفوذی بر آن نداشته است.

آنها نوشتند که گوگل “مالک یا کنترل اینترنت نیست”.

این حکم پس از آن صادر شد که سال گذشته دادگاه عالی یک ناشر روزنامه را مسئول اظهار نظرهای توهین آمیز در زیر مقاله ای که در فیس بوک پست کرده بود، تشخیص داد.

تفاوت بین پرونده 2021 فیس بوک و پرونده چهارشنبه در این بود که شرکت های رسانه ای سال گذشته “دعوت و تشویق نظر کردند”، در حالی که گوگل “فروم یا مکانی را برای برقراری ارتباط ارائه نکرد، و همچنین نوشتن نظر در پاسخ را تشویق نکرد. “، داوران نوشتند.

دفتروس در بیانیه ای گفت که این روند “طولانی، طولانی، پرهزینه و بسیار استرس زا” بوده است، اما او احساس مسئولیت می کند زیرا دادگاه موافقت کرده است که این مقاله توهین آمیز است، حتی اگر گوگل مسئولیتی نداشته باشد.

بر اساس حکم منتشر شده، این پرونده از مقاله ای در سال 2004 ناشی می شود که نشان می دهد یک وکیل مدافع جنایی از خطوط حرفه ای عبور کرده و به “معتمد” مجرمان تبدیل شده است. وکیل جورج دفتروس، در سال 2016 در جستجوی نام خود در گوگل، پیوندی به این داستان پیدا کرد و پس از مشاهده 150 نفر از گوگل خواست آن را حذف کند.




منبع

سخنگوی گوگل بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبود.