گوگل سفارش CCI را در دستگاه‌های اندرویدی به چالش می‌کشد و آن را برای کاربران هندی شکست می‌خواند

کمیسیون رقابت یک جریمه 1337.76 کرور روپیه برای گوگل برای اقدامات ضدرقابتی در رابطه با دستگاه های تلفن همراه اندرویدی تعیین کرده بود. در حکم اکتبر، CCI همچنین به شرکت بزرگ اینترنتی دستور داده بود تا از اقدامات مختلف تجاری ناعادلانه خودداری کند.

گوگل اکنون به دادگاه تجدیدنظر قانون شرکت ملی (NCLAT) مراجعه کرده و دستور CCI را به چالش می کشد.

گوگل در دو حکم CCI به فاصله کمتر از یک هفته در ماه اکتبر بیش از 2200 کرور روپیه جریمه شد.

منابع آگاه از موضع این شرکت گفتند که گوگل معتقد است که این حکم به توسعه دهندگان هندی آسیب می رساند که هزینه های آنها افزایش می یابد.

در ماه نوامبر، گوگل اعلام کرد که اجرای الزامات توسعه‌دهندگان برای استفاده از سیستم صورت‌حساب Play برای خرید کالاها و خدمات دیجیتال برای تراکنش‌های کاربران در هند را در حالی که گزینه‌های قانونی پس از حکم CCI را بررسی می‌کند، «توقف» می‌کند.

این شرکت گفت که اندروید سود زیادی برای کاربران هندی، توسعه دهندگان و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) داشته است و تحول دیجیتال هند را تقویت کرده است.

یکی از سخنگویان گوگل به PTI گفت: “ما تصمیم گرفتیم به تصمیم CCI در مورد اندروید اعتراض کنیم زیرا معتقدیم این تصمیم یک شکست بزرگ برای کاربران هندی و مشاغل ما است که به ویژگی‌های امنیتی اندروید اعتماد دارند و احتمالاً هزینه دستگاه‌های تلفن همراه را افزایش می‌دهد.” این سخنگوی افزود: “ما مشتاقانه منتظر هستیم تا پرونده خود را در NCLAT مطرح کنیم و به کاربران و شرکای خود متعهد هستیم.”

در دومین حکم خود علیه گوگل، کمیسیون رقابت جریمه ای معادل 936.44 کرور روپیه برای این شرکت به دلیل سوء استفاده از موقعیت غالب خود در رابطه با سیاست های فروشگاه پلی استور تعیین کرده بود.

این منابع ادعا کردند که تصمیم CCI کاربران هندی را در معرض خطرات امنیتی بی‌سابقه‌ای قرار می‌دهد و دستگاه‌های اندرویدی در هند را نسبت به امروز گران‌تر، عملکرد کمتر و ایمن‌تر می‌کند.

هند بازار قابل توجهی برای غول‌های فناوری جهانی است که به پایگاه کاربران بزرگ، اشتهای فناوری، پتانسیل تجاری و سیاست‌های توانمند آن کشیده شده‌اند.

گوگل یک سفارش CCI در مورد سوء استفاده از موقعیت برتر این غول فناوری در چندین بازار در اکوسیستم دستگاه های تلفن همراه اندروید را به چالش کشیده است و می گوید این حکم یک شکست برای کاربران هندی است و چنین دستگاه هایی را در این کشور گران تر می کند.

منابع گفتند که گوگل به دنبال ادامه سفارش است و افزودند که این شرکت معتقد است که CCI نتوانسته است شواهد قوی را از OEM ها، توسعه دهندگان و کاربران که نشان دهد مدل کسب و کار اندروید باز از رقابت به نفع همه سهامداران پشتیبانی می کند، قدردانی کند. به طور خاص در هند

ساندار پیچای، مدیرعامل هندی الاصل گوگل، در جریان سفرش به هند در اوایل این هفته، گفته بود که سرعت تغییرات تکنولوژیکی در این کشور فوق العاده بوده و این شرکت از کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها، سرمایه گذاری در امنیت سایبری، ارائه آموزش و آموزش مهارت ها حمایت می کند. و استفاده از هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) در بخش هایی مانند کشاورزی و مراقبت های بهداشتی.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

درخواست تجدید نظر علیه دستورات CCI را می توان در دادگاه استیناف NCLAT ثبت کرد.