گوگل پروژه ضد اطلاعات نادرست را در هند راه‌اندازی می‌کند و از ویدیوهای «پیش از مخفی کردن» برای مقابله با ادعاهای نادرست استفاده می‌کند.

وزارت اطلاعات و صدا و سیما (I&B) بارها برای مسدود کردن کانال‌های یوتیوب و برخی حساب‌های توییتر و فیس‌بوک که گفته می‌شود برای انتشار اطلاعات نادرست مضر استفاده می‌شوند، از «اختیارات فوق‌العاده» استفاده کرده است.

بت گلدمن، رئیس تحقیق و توسعه Jigsaw، گفت: «این فرصتی برای تحقیق در مورد پیش‌سودگی در یک بازار غیر غربی و جهانی جنوب است.

پس از تماشای ویدیوها، از بینندگان خواسته می‌شود که پرسشنامه کوتاه چند گزینه‌ای را پر کنند، که برای سنجش آنچه در مورد اطلاعات نادرست آموخته‌اند طراحی شده است. تحقیقات اخیر این شرکت در مورد این موضوع نشان می دهد که بینندگان 5 درصد بیشتر احتمال دارد که اطلاعات نادرست را پس از تماشای چنین ویدیوهایی شناسایی کنند.

مانند سایر کشورها، اطلاعات نادرست به سرعت در سراسر هند پخش می شود، عمدتاً از طریق رسانه های اجتماعی و ایجاد تنش های سیاسی و مذهبی.

تلاش‌های گوگل برای به چالش کشیدن انتشار اطلاعات نادرست نشان‌دهنده تضاد با رقیب توییتر است که اعتماد و تیم‌های ایمنی خود را کاهش می‌دهد، علی‌رغم اینکه مالک جدید الون ماسک می‌گوید که به یک «منظره جهنمی رایگان برای همه» تبدیل نخواهد شد.

© تامسون رویترز 2022


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

مقامات دولت هند از شرکت‌های فناوری مانند گوگل، متا و توییتر خواسته‌اند تا در برابر انتشار اخبار جعلی اقدامات جدی‌تری انجام دهند.

انتظار می رود نتایج در تابستان 2023 منتشر شود.

گوگل اخیراً آزمایشی را در اروپا انجام داده است که در آن در پی تهاجم روسیه به اوکراین، به دنبال مقابله با روایت‌های آنلاین ضد پناهجویان بود.

پیام‌های التهابی نیز از طریق سرویس پیام‌رسان متا Whatsapp که بیش از 200 میلیون کاربر در هند دارد، منتشر شده است. در سال 2018، پس از ادعاهای نادرست در مورد آدم ربایان که منجر به ضرب و شتم دسته جمعی بیش از ده ها نفر شد، این شرکت تعداد دفعات ارسال پیام را محدود کرد.

با هشدار دادن به افراد و تجهیز آنها برای شناسایی و رد استدلال های گمراه کننده، آنها در برابر گمراه شدن در آینده مقاومت می کنند.”

Jigsaw با همکاری بنیاد Alfred Landecker، یک سازمان طرفدار دموکراسی مستقر در آلمان، شرکت سرمایه گذاری خیرخواهانه Omidya Network India، و تعدادی از شرکای منطقه ای کوچکتر، پنج ویدیو را به سه زبان مختلف تولید کرده است.

آزمایش در هند از نظر دامنه وسیع‌تر خواهد بود زیرا با چندین زبان محلی – بنگالی، هندی و مراتی – سروکار دارد و بخش‌های مختلف کشوری را پوشش می‌دهد که بیش از یک میلیارد نفر جمعیت دارد.

این ابتکار از ویدئوهای “prebunking” استفاده می کند – که برای مقابله با ادعاهای نادرست قبل از فراگیر شدن آنها طراحی شده است – که در پلتفرم یوتیوب این شرکت و سایر سایت های رسانه های اجتماعی منتشر شده است.

به گفته یکی از مدیران ارشد، زیرمجموعه Jigsaw گوگل در حال راه‌اندازی یک پروژه جدید ضد اطلاعات غلط در هند است که هدف آن جلوگیری از اطلاعات گمراه‌کننده‌ای است که به تحریک خشونت متهم شده‌اند.

گلدمن افزود: ابتکار هند بر مسائلی که در این کشور طنین انداز می شود تمرکز خواهد کرد.