گوگل پس از تایید حکم CCI توسط دادگاه عالی هند، تغییرات گسترده ای را برای سازندگان دستگاه های اندرویدی در هند اعلام کرد.

بر اساس برآوردهای Counterpoint Research، حدود 97 درصد از 600 میلیون گوشی هوشمند در هند با اندروید کار می کنند، در حالی که در اروپا، این سیستم 75 درصد از 550 میلیون تلفن هوشمند را تشکیل می دهد.

گوگل به امید جلوگیری از اجرای دستورالعمل های CCI، به دادگاه عالی مراجعه کرده و هشدار داده بود که رشد اکوسیستم اندروید خود متوقف خواهد شد. این شرکت اعلام کرد که در صورت اجرا شدن دستورالعمل ها، مجبور خواهد شد ترتیبات خود را با بیش از 1100 سازنده دستگاه و هزاران توسعه دهنده برنامه تغییر دهد.

CCI در ماه اکتبر حکم داد که گوگل، متعلق به آلفابت، از موقعیت مسلط آن در اندروید سوء استفاده کرده و به آن گفته بود که محدودیت‌های مربوط به سازندگان دستگاه‌ها، از جمله موارد مربوط به نصب پیش‌نصب برنامه‌ها و اطمینان از انحصاری بودن جستجوی خود را حذف کند. همچنین گوگل را 161 میلیون دلار (تقریبا 1300 کرور) جریمه کرد.

اما دادگاه عالی با مسدود کردن دستورالعمل ها همانطور که گوگل به دنبال آن بود موافقت نکرد. دادگاه همچنین گفته بود که یک دادگاه پایین‌تر – جایی که گوگل برای اولین بار دستورالعمل‌های اندروید را به چالش کشیده است – می‌تواند به استیناف این شرکت ادامه دهد و باید تا 31 مارس تصمیم بگیرد.

غول جستجوی ایالات متحده همچنین گفت که در حال به روز رسانی الزامات سازگاری اندروید است تا تغییراتی را برای شرکای خود برای ساخت انواع ناسازگار اندروید ایجاد کند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دادگاه عالی کشور هفته گذشته دستورالعمل‌های ضد انحصار سخت‌گیرانه‌ای را تایید کرد و چالش گوگل علیه حکم کمیسیون رقابت هند را رد کرد که می‌گفت این شرکت از موقعیت خود در بازار سوء استفاده کرده و به آن دستور داد تا نحوه بازاریابی سیستم اندروید خود را در یک بازار رشد کلیدی تغییر دهد. .

گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد که به سازندگان دستگاه در هند اجازه می‌دهد تا مجوز برنامه‌های شخصی خود را برای پیش‌نصب دریافت کنند و به کاربران این امکان را می‌دهد که موتور جستجوی پیش‌فرض خود را انتخاب کنند و تغییرات گسترده‌ای را در نحوه عملکرد سیستم اندروید خود اعلام کند.

در اروپا، گوگل به دلیل اعمال محدودیت هایی که کمیسیون آن را غیرقانونی بر روی سازندگان دستگاه های تلفن همراه اندروید خواند، جریمه شد. گوگل همچنان در حال به چالش کشیدن جریمه رکورد 4.3 میلیارد دلاری (تقریباً 35100 روپیه) در این مورد است.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

گوگل در یک پست وبلاگی گفت: “اجرای این تغییرات در سراسر اکوسیستم یک فرآیند پیچیده خواهد بود و به کار قابل توجهی در پایان ما و در بسیاری از موارد، تلاش های قابل توجهی از طرف شرکا، سازندگان تجهیزات اصلی (OEMs) و توسعه دهندگان نیاز دارد.”

گوگل در مورد تصمیم هند نگران بود زیرا این مراحل فراگیرتر از آنچه در حکم تاریخی کمیسیون اروپا در سال 2018 علیه اندروید تحمیل شد، دیده می شود.

گوگل گفت: «ما همچنان با احترام به برخی از جنبه‌های تصمیمات CCI اعتراض می‌کنیم.