گوگل پیشتاز سرمایه‌گذاری 36 میلیون دلاری برای راه‌اندازی تصاویر ماهواره‌ای مبتنی بر بنگلور Pixxel است.

Pixxel در میان بسیاری از شرکت‌های خصوصی است که از زمانی که هند بخش فضایی را باز کرد و استارت‌آپ‌ها را به ارائه خدمات پهنای باند مانند Starlink و تقویت برنامه‌های کاربردی مانند ردیابی زنجیره‌های تامین تشویق می‌کند، به دنبال راه‌حلی است.

دولت چارچوب سیاست فضایی بخش خصوصی خود را در آوریل اعلام کرد.

این کمک مالی در زمانی انجام می شود که استارت آپ ها در سطح جهانی برای جمع آوری سرمایه با مشکل مواجه شده اند. استارت آپ های فضایی، به ویژه، پس از ورشکستگی شرکت پرتاب ویرجین اوربیت ریچارد برانسون، تحت فشار قرار گرفته اند.

احمد گفته است که برای راه اندازی یک استارتاپ فضایی از بازدید از SpaceX ایلان ماسک به عنوان بخشی از یک مسابقه دانشجویی برای ساخت یک غلاف حمل و نقل نمایشی “هایپرلوپ” الهام گرفته است.

احمد گفت که این بودجه برای ساخت شبکه ماهواره ای آن استفاده خواهد شد. Pixxel شش ماهواره را برای پرتاب در سال آینده آماده می کند تا به سه ماهواره ای که اکنون در اختیار دارد اضافه کند و به دنبال استخدام مهندسان بیشتری برای تجزیه و تحلیل خود است.

© تامسون رویترز 2023


Google I/O 2023 شاهد بود که غول جستجو به طور مکرر به ما گفت که به هوش مصنوعی اهمیت می دهد، در کنار عرضه اولین تلفن تاشو و تبلت با برند پیکسل. امسال، این شرکت قصد دارد اپلیکیشن ها، خدمات و سیستم عامل اندروید خود را با فناوری هوش مصنوعی سوپرشارژ کند. ما در مورد این و موارد بیشتر در Orbital، پادکست Gadgets 360 بحث می کنیم. Orbital در Spotify، Gaana، JioSaavn، Google Podcasts، Apple Podcasts، Amazon Music و هر جایی که پادکست های خود را دریافت می کنید در دسترس است.
پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.



منبع

او و یکی از بنیانگذاران، Kshitij Khandelwal تصمیم گرفتند یک مدل هوش مصنوعی بسازند که می تواند از داده های ماهواره ای برای پیش بینی بازده محصولات، شناسایی استخراج غیرقانونی معدن و ردیابی بلایای طبیعی استفاده کند.

این استارت آپ بیش از 71 میلیون دلار (تقریباً 585 کرور روپیه) از سرمایه گذارانی از جمله Accenture PLC جمع آوری کرده است. Pixxel مشخص نکرد که گوگل چقدر سرمایه گذاری کرده است یا ارزشی که منعکس می کند.

زمانی که به این نتیجه رسیدند که تصاویر ماهواره ای تجاری موجود جزئیات کافی را ارائه نمی دهند، Pixxel را راه اندازی کردند. ماهواره‌های Pixxel به جای اختصاص دادن رنگ‌های اصلی به هر پیکسل، طیف وسیعی از نور را جذب و تجزیه و تحلیل می‌کنند، فناوری که به عنوان تصویربرداری فراطیفی شناخته می‌شود.

بنیانگذار و مدیر اجرایی، آویس احمد گفت که Pixxel پس از این سرمایه‌گذاری، «با ارزش‌ترین شرکت فناوری فضایی در هند» خواهد بود.

گوگل در هند بلافاصله به سؤالات مربوط به سرمایه گذاری پاسخ نداد.

احمد به رویترز گفت: «ما با داده‌های ماهواره‌ای کار می‌کنیم و گوگل کارهای زیادی را در زمینه کشاورزی و محیط زیست انجام می‌دهد. آنها همچنین Google Earth را دارند … بنابراین ترکیبی از آن منجر به دیدن آنها شد.

Pixxel گفت که Miner Rio Tinto و شرکت استرالیایی agritech DataFarming مشتری هستند.

به گفته Tracxn که استارت آپ ها را ردیابی می کند، این تامین کننده موشک و پرتاب Skyroot Aerospace بود که ارزش آن حدود 163 میلیون دلار (تقریبا 1343 کرور) است.

Pixxel که در سال 2019 تأسیس شد، در حال ساخت مجموعه‌ای از ماهواره‌ها است که توانایی شناسایی ذخایر معدنی یا بهره‌وری محصولات را با تجزیه و تحلیل امضای طیفی یک تصویر دارند.

گوگل آلفابت در اولین سرمایه گذاری بزرگ در بخش فضایی هند از زمانی که دولت سیاست خصوصی سازی خود را در آوریل آغاز کرد، دور سرمایه گذاری 36 میلیون دلاری (تقریبا 297 کرور روپیه) را برای Pixxel مستقر در بنگلور، یک استارت آپ تصویر ماهواره ای، رهبری می کند.