یکی از بنیانگذاران اتریوم معتقد است که صنعت کریپتو نباید برای جذب سرمایه سازمانی تلاش زیادی کند.

اساساً، به‌ویژه در این زمان، مقرراتی که فضای کریپتو را برای عمل درونی آزاد می‌گذارد، اما دسترسی پروژه‌های کریپتو به جریان اصلی را سخت‌تر می‌کند، بسیار بدتر از مقرراتی است که در نحوه عملکرد داخلی کریپتو دخالت می‌کند.

— vitalik.eth (@VitalikButerin) 30 اکتبر 2022

بنیانگذار اتریوم همچنین به پیشنهاد KYC برای بخش های مالی غیرمتمرکز (DeFi) که توسط بنیانگذار FTX سام بنکمن-فرید ارائه شده بود، واکنش نشان داد. به گفته وی، KYC برای DeFi بی معنی است و فقط کاربران را آزار می دهد. از نظر بوترین، تمام مقررات بر دستیابی به دو هدف متمرکز هستند – حمایت از مصرف کننده و ایجاد مشکل برای مجرمان و بازیگران بد در جابجایی مقادیر زیادی پول.

بوترین خاطرنشان می کند که مقرراتی که رشد جریان اصلی کریپتو را محدود می کند به همان اندازه بد است که مقرراتی که به پروژه های رمزنگاری در داخل آسیب می زند.





منبع

بوترین توضیح داد که صنعت کریپتو نباید به دنبال سرمایه نهادی باشد زیرا اکوسیستم باید ابتدا به بلوغ برسد. با این حال، او به نوعی خوشحال است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست‌ها را برای ETF‌های نقدی رد می‌کند.

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، در به اشتراک گذاشتن نظر خود در مورد مقررات ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که “خوشحال” است که وجوه قابل معامله در مبادلات (ETF) به تاخیر افتاده است. ویتالیک بوترین در یک تاپیک طولانی در توییتر به این موضوع پرداخت که مقررات چگونه بر کریپتو تاثیر می گذارد. به گفته بوترین، تمام مقررات یا بر حمایت از مصرف کننده تمرکز می کنند یا اینکه انتقال مقادیر زیادی پول را برای بازیگران بد مشکل می کنند. بوترین همچنین از مقرراتی حمایت کرد که می‌تواند این صنعت را آسان‌تر کند تا به تصویب جریان اصلی برسد.

بوترین گفت، “من دوست دارم قوانینی را ببینم که به گونه ای نوشته شوند که الزامات را بتوان با شواهد دانش صفر تا حد امکان برآورده کرد. ZKP ها فرصت های جدیدی را برای برآورده کردن اهداف خط مشی و حفظ حریم خصوصی در همان زمان ارائه می دهند، و ما باید از این فرصت استفاده کن.”

وقتی صحبت از انتقال پول توسط بازیگران بد به میان می‌آید، ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم، گفت که این مسائل نه تنها در DeFi متمرکز شده‌اند، بلکه به طور کلی در پرداخت‌های ارزهای دیجیتال در مقیاس بزرگ متمرکز هستند. با این حال، او مقرراتی را برای پیشخوان های DeFi توصیه کرد. این موارد شامل محدودیت در اهرم، نیاز به شفافیت در ممیزی ها و بررسی های امنیتی برای کدهای قرارداد، و محدود کردن استفاده از آزمایش های مبتنی بر دانش به جای ارزش خالص بود.