یک محقق ادعاهای تکان دهنده ای درباره برنامه های متا، اینستاگرام و تیک تاک آیفون می کند

آقای کراوز همچنین ادعا کرد که اینستاگرام “کد جاوا اسکریپت را به هر وب سایت نشان داده شده تزریق می کند”، به آنها امکان دسترسی بالقوه به همه آن داده های کاربر و موارد دیگر را می دهد – علیرغم این واقعیت که هیچ مدرکی وجود ندارد که اینستاگرام، فیس بوک یا TikTok چنین داده هایی را ضبط یا ذخیره می کنند. .



منبع

ادعاهای این محقق در بحبوحه نگرانی هایی است که توسط چندین مقام نظارتی درباره حریم خصوصی و امنیت TikTok متعلق به چین مطرح شده است.

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: وقتی کاربران اینستاگرام روی لینک محصولات ارسال شده توسط دوستانشان به عنوان پیام مستقیم در آیفون خود کلیک می کنند، URL ها در مرورگر درون برنامه باز می شوند. آقای کراوز ادعا کرد که اگر کاربران تصمیم به خرید محصولات دارند، باید اطلاعات کارت اعتباری، آدرس حمل و نقل و سایر اطلاعات خود را وارد کنند که همه اینها توسط اینستاگرام قابل پیگیری است. او اضافه کرد که اگر آنها یک محصول را از تبلیغات اینستاگرام بخرند، ظاهراً همین اتفاق می افتد.

به گفته آقای کراوس، کاربرانی که روی پیوندهای دو برنامه کلیک می‌کنند، به جای اینکه به مرورگر وب ترجیحی کاربر، مانند سافاری یا فایرفاکس ارسال شوند، به صفحات وب در یک «مرورگر درون برنامه‌ای» که گفته می‌شود توسط فیس‌بوک یا اینستاگرام کنترل می‌شود هدایت می‌شوند. .

هفته گذشته، محقق یک مقاله را منتشر کرد گزارش در این برنامه ها ادعا می کنند که تمام پیوندهای شخص ثالث در برنامه های آنها می تواند خطرات مختلفی را برای کاربر ایجاد کند.

یک محقق امنیتی اتهامات جدی علیه متا (که قبلاً به نام فیس بوک شناخته می شد)، اینستاگرام و تیک تاک مطرح کرده است و می گوید برنامه های آیفون آنها ممکن است قادر باشد هر چیزی را که کاربران در مرورگرهای اینترنتی درون برنامه خود تایپ می کنند ردیابی کنند.

این محقق، مهندس سابق گوگل به نام فلیکس کراوس، به نقل از The نیویورک پست که همه این برنامه‌ها می‌گویند که حریم خصوصی کاربر را نقض نمی‌کنند یا داده‌های حساس کاربر مانند اطلاعات کارت اعتباری، گذرواژه‌ها و آدرس‌های وارد شده از طریق مرورگرهای درون‌برنامه را ردیابی نمی‌کنند، اما می‌توانند این کار را انجام دهند.