یک مقام دولتی می گوید که وب سایت ICMR با 6000 تلاش ناموفق هک در روز مورد هک قرار گرفته است.


به گفته یک مقام دولتی، هکرها ظاهراً سعی کردند به وب سایت سازمان تحقیقات بهداشتی apex شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) نفوذ کنند، اما تلاش آنها خنثی شده است. این مقام گفت که ظاهراً هکرهایی از هنگ کنگ در 30 نوامبر حدود 6000 بار در یک بازه زمانی 24 ساعته به وب سایت ICMR حمله کردند.

این حملات به دنبال حمله باج افزار ادعایی است که خدمات آنلاین AIIMS را در دهلی فلج کرده بود.

این مقام گفت: “محتوای وب سایت ICMR ایمن است. سایت در مرکز داده NIC میزبانی می شود، بنابراین فایروال از NIC است که آنها به طور مرتب به روز می شوند. از حمله با موفقیت جلوگیری شد.”

ماه گذشته، سرور موسسه علوم پزشکی سراسر هند (AIMS) دهلی در یک حمله سایبری در معرض خطر قرار گرفت. در آن زمان گفته می شد که داده های حدود 3-4 کرور بیمار ممکن است به دلیل رخنه ای که در سرور بیمارستان شناسایی شده است به خطر بیفتد.

بر اساس گزارشی که حاکی از آن است که هکرها 100 میلیون روپیه درخواست کرده‌اند، خدمات مراقبت از بیمار در بخش‌های اورژانس، سرپایی، بستری و آزمایشگاهی به‌صورت دستی مدیریت می‌شوند، زیرا سرور از کار افتاده است. 200 کرور ارز دیجیتال از موسسه. با این حال، در آن زمان، پلیس دهلی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «هیچ درخواست باج‌گیری که توسط بخش‌های خاصی از رسانه‌ها نقل شده بود، توسط مقامات AIIMS به اطلاع آنها نرسیده بود.

تیم واکنش اضطراری رایانه ای هند (CERT-IN)، پلیس دهلی و نمایندگان وزارت کشور در حال بررسی این حمله باج افزار هستند و یک مورد اخاذی و تروریسم سایبری توسط واحد اطلاعات فیوژن و عملیات استراتژیک (IFSO) ثبت شد. پلیس دهلی در 25 نوامبر.

سرور AIIMS داده های چندین فرد VIP از جمله نخست وزیران سابق، وزرا، بوروکرات ها و قضات را ذخیره کرده است. یکی از منابع در آن زمان به PTI گفت: «گفته می‌شود هکرها حدود 200 کرور روپیه از طریق ارزهای دیجیتال درخواست کرده‌اند.


پیوندهای وابسته ممکن است به طور خودکار ایجاد شوند – برای جزئیات بیشتر به بیانیه اخلاقی ما مراجعه کنید.

برای آخرین اخبار و بررسی‌های فنی، Gadgets 360 را دنبال کنید توییتر، فیس بوک و اخبار گوگل. برای آخرین ویدیوها در مورد ابزارها و فناوری، در کانال YouTube ما مشترک شوید.

هیرواکی کیتانو، مدیر ارشد فناوری، می گوید: سونی پس از روشن شدن استفاده، آماده ساخت ربات های انسان نما است.

ویدیوی برگزیده روز

چگونه آموزش عکاسی با گوشی هوشمند به یک شغل تبدیل شد؟





منبع