️ دریچه داکت اسپلیت انواع و قیمت شرکت صنعتی رحمتی

پس از گوشه زنیِ اضلاع فریم دریچه داکت اسپلیت ،این اضلاع بوسیله ی کُرنرها یا گوشه های فلزیِ مخصوص بدون استفاده از جوشِ خاصی به هم متصل و تشکیل یک چهارچوبه به نام فریم دریچه داکت اسپلیت را می دهد. فریم این دریچه داکت اسپلیت با توجه به وزنه ای بودنِ دربِ دریچه داکت اسپلیت دارای ساختار سه پَری می باشد که درب به راحتی در داخل این چهارچوبه ی سه پری به راحتی جانمایی گردد.پس از آماده شدن فریم دریچه داکت اسپلیت باید جای پیچ های دریچه داکت اسپلیت بر روی نما یا داخل فریم دریچه داکت اسپلیت می رسد. اگر فریم بصورت پیچ ازرو نصب گردد این جای پیچ ها بر روی ساختارِ بیرونی و نمای فریم دریچه داکت اسپلیت تعبیه می گردد ولی اگر دریچه داکت اسپلیت بصورت پیچ مخفی نصب گردد این جای پیچ ها در ساختارِ دراخلیِ فریم دریچه داکت اسپلیت جانمایی می گردد. نکته مهم در اینجا که ذکرِ آن اهمیت دارد این است که تمام جای پیچها یا سوراخ های احتمالی که قرار است بر روی بدنه ی درب دریچه داکت اسپلیت تعبیه گردد باید لزوما در مراحل ساخت و قبل از عملیات رنگ بر روی بدنه یا فریمِ دریچه داکت اسپلیت تعبیه شود. استفاده از دستگاههای cncباعث گردیده ساختِ دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی در انواع مدلها قابلیت پیدا کند. دریچه بازدید داکت اسپلیت چوبی داری دو قطعه از جمله فریمِ چوبی و درب دریچه بازدیدِ چوبی می‌باشد که هر دو قطعه می‌تواند با طرح و رنگ های متنوع طراحی و ساخته گردد.

دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی با درب شیاردار لولایی

️ دریچه داکت اسپلیت انواع و قیمت شرکت صنعتی رحمتی

هوا توسط این دریچه بصورت گردابی توزیع می‌شود و جهت استفاده در ارتفاع سقف تا 4 دریچه داکت اسپلیت متر مناسب است. طول پرتاب باد این نوع دریچه نسبتا بلند است و معمولا 2/3 طول اتاق را شامل می‌شود. دریچه‌های ایرفویلی یا لنزی یک طرفه و دو طرفه، دریچه‌های خطی صفر، پانزده و سی درجه و دریچه‌های خطی اسلوت جز دریچه‌های دیواری به شمار می‌روند. از آنجا که شرایط را برای بازدیدهای منظم و دوره‌ای فراهم می‌کنند باید گفت معایب چندانی ندارند. شاید وزنی که دریچه‌های آلومینیومی دارند را بتوان از مشکلات آن‌ها دانست که در زمان‌های جداسازی آن‌ها، فرد را دچار سختی می‌کنند.

  • درب دریچه بازدید داکت اسپلیت هم می‌تواند به صورت کاملاً بسته طراحی و ساخته شود و هم به صورت گریل دار و شبکه ای که امکان ورود هوا به محفظه فنکویل را نیز ایجاد کند تولید شود.
  • در این حالت برای حفظ استاندارد ورودی هوا و حفظ زیبایی ظاهری دریچه بازدید داکت اسپلیت از دریچه بازدید داکت اسپلیت ترکیبی بهره گرفته می‌شود.به طور مثال روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت از شیارهای پره Zدر کناره های طولی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت و ورق پانچ در قسمت داخلی درب به کار گرفته می‌شود.درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت هم مانند انواع دیگر دریچه فن کویل به صورت لولایی و وزنه‌ای ساخته می‌شود.
  • از سویی دیگر، اگر نصب را باید به شکل پیچ مخفی انجام داد پیچ ها باید در ساختار داخلی و دیواره ی سه پری فریم تعبیه شوند.
  • با توجه به فِلت بودنِ سطوح درب دریچه بازدید داکت اسپلیت برای استحکام بیشتر و عدم تا خوردگی و یا دفرمه شدنِ قسمت های داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت در محیطِ دربِ این دریچه بازدید داکت اسپلیت ،یک لبه ی یک و نیم سانتی به داخل ایجاد می شود تا هم ایستاییِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت بصورت مستحکم پابرجا باشد و هم ساختار داخلیِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت شیک تر به نظر برسد.
  • به همین منظور برداشت ابعاد داخلیِ کلاف ِزیرکار به صورت صفرتاصفر از داخل کلاف صورت می‌گیرد.
  • همچنین برای تناسب بیشتر با محیط می‌توان طبق نظر کارفرما هر رنگی روی دریچه بازدید داکت اسپلیت پاشید.

به طور معمول پره های Z این دریچه در یک یا دو جهت نصب می شوند و هوا از این طریق به داخل دستگاه وارد میشود. تعداد این پره ها با میزان فشار مکش دستگاه نسبت مستقیم دارد.میتوان برای زیبایی بیشتر شیارهای Z شکل را در دو سمت دریچه تعبیه نمود. به این کار یعنی ایجاد شیار های ۹ یا ۱۸ سانتی روی درب دریچه بازدید داکت اسپلیت عملیات پانچ کاری گفته می‌شود. به همین دلیل نام دیگر این دریچه بازدید داکت اسپلیت، دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی است. حال به مرحله رنگ آمیزی دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردار موازی وزنه‌ای می رسیم.

نکات مهم در کانال کشی داکت اسپلیت

زمانی که بخواهید دستگاه را مورد بازدید قرار دهید باید دریچه را به طور کامل بردارید. رنگ های عُرفی که برای نقش دهی به بدنه ی دریچه داکت اسپلیت استفاده می شود عبارت از سفید،کرم،قهوهای،طوسی،نقرهای،مشکی و…است ولی محدودیتی در انتخاب کدرنگ های دیگر برای پوشش دهی به ساختار دریچه داکت اسپلیت وجود ندارد. شایان ذکر است دریچه داکت اسپلیت بصورت سفارشی و بر اساس ابعادِ اعلامی از سوی کارفرما طراحی و ساخته می شود و هیچ محدودیتی در ساخت دریچه داکت اسپلیت در سایز و ابعاد وجود ندارد.پس از ساخت و پایان مراحل مونتاژ دریچه داکت اسپلیت برای محافظت از کیفیت رنگ و بدنه ی دریچه داکت اسپلیت در مسر کارخانه تا محل پروژه ، از کاور یا روکش مشماییِ ضخیم و ضدصربه استفاده می شود تا دریچه داکت اسپلیت با کیفیت عالی به بهره برداری برسد. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی مطالعه نمودید برخی از دستگاه‌های فن کوئل یا داکت اسپلیت به حجم هوای بیشتر نیاز داشته و برای تامین آن می‌توانید از دریچه بازدید مختلط بهره ببرید. در این حالت امکان استفاده همزمان از شیار پره‌ای Z بر روی دریچه بازدید به همراه پانچ طولی درب اصلی جهت افزایش جریان هوا وجود دارد. تولید در نوع از دریچه‌ها در دو حالت لولایی و وزنه‌ای در رنگ‌های مختلف نیز ممکن است.

طریق ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت پانچی لولایی

ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت وزنه‌ای از ابعاد داخلی فریم نشات می‌گیرد.برای تعیین دقیق ابعاد درب باید از ابعاد تودرتوی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزان ۲ میلیمتر از هر سو کسر کرد تا درب وزنه‌ای دریچه بازدید داکت اسپلیت به راحتی در هنگام بازوبستن،برداشته و گذاشته شود. برعکس حالت وزنه‌ای که با بلند و جداکردنِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت امکان بازدید، تعمیر و چکاپِ دستگاه داکت اسپلیت حاصل می‌گردد در اینجا درب به‌ یکی از اضلاع فریم با یک لولا متصل گشته و به صورت لولایی عمل می‌نماید. پس برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت به سه رکنِ فریم،دربِ مشبک و لولا نیاز است.مراحل تولید این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز با سایزینگِ ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت شروع می‌گردد.پس از سایزینگِ ابعاد و محاسبه و لحاظِ بادخور بر روی ابعاد فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت نسبت به برش این اضلاع اقدام می نماییم. درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی به وسیله قفل زیمنسی باز و بسته می‌شود. سطوح دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی با رنگ کوره‌ای در انواع رنگهای متنوع از قبیل سفید،کرم و… قایل رنگ آمیزی می‌باشد. دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندی از دو نوع فریم به اندازه های ۳ و ۵ سانتی درست می‌شود.