سازمانها اغلب استراتژی خروج از یک ارائهدهنده ابری ندارند، زیرا تصور نمیکنند که ابر را ترک کنند. علاوه بر این، تدوین چنین استراتژی می تواند دشوار باشد. اسمیت مشاهده کرد: «مردم پاسخ هایی را که قرار است دریافت کنند دوست ندارند، بنابراین از آن اجتناب می کنند.
گلد به TechNewsWorld گفت: «برای به دست آوردن بهترین مزیت از پیادهسازی ابر، باید برنامهها، راهحلها، معماری و استراتژی خود را بازنگری کنید.
تبلیغات
اسمیت خاطرنشان کرد: منطقی است که در مرحله پذیرش، جایی که ممکن است به تخصص خارجی نیاز داشته باشید، برون سپاری کنید. اما آنچه اتفاق می افتد این است که خیلی آسان است که خود را در موقعیتی قرار دهید که به فروشندگان خود اجازه دهید استراتژی شما را تعریف کنند.
گارتنر توضیح داد که رویکرد “اول ابر” به این معنی است که وقتی شخصی می خواهد یک دارایی جدید بسازد یا قرار دهد، ابر عمومی مکان پیش فرض برای انجام این کار است.
با این وجود، او افزود: «سازمانها باید همیشه در مورد طرح B فکر کنند، صرف نظر از اینکه این طرح ابری یا جایگزین دیگری باشد.»
سازمان ها همیشه باید قبل از اجرا یا پذیرش، برنامه های استراتژی ابری ایجاد کنند. برنامه استراتژیک در طول مرحله تصمیم گیری انجام می شود که در آن رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات درباره نقش رایانش ابری در سازمان تصمیم می گیرند. برنامه پیاده سازی ابری در مرحله بعدی قرار می گیرد و استراتژی ابر را به اجرا در می آورد.
تریسی وو، تحلیلگر Forrester، یک شرکت تحقیقاتی بازار ملی که دفتر مرکزی آن در کمبریج، ماساچوست، مستقر است، خاطرنشان کرد: در روزهای اولیه ایجاد فضای ابری، قفل شدن فروشنده یک ترس قابل توجه بود، اما امروزه کمتر چنین است.
وو اشاره کرد که برخی از داراییهایی که به بهترین وجه در خارج از فضای ابری قرار میگیرند، دادههایی با شرایط اقامتی سنگین (دادهها نمیتوانند از یک منطقه یا کشور خاصی خارج شوند)، دادههایی که به دلایل تاخیر یا عملکرد باید از نظر فیزیکی نزدیک به جایی که پردازش میشوند، و دادههایی که در آن خروجی هستند، هستند. بسیار پرهزینه است، مانند برنامه های کاربردی داده های بزرگ و هوش مصنوعی.
باور اینکه برای طراحی یک استراتژی ابری خیلی دیر است
وو موافقت کرد. او گفت: «من نمیتوانم بگویم برونسپاری استراتژی ایده بدی است، مگر اینکه تمام استراتژی برونسپاری شود، بدون هیچ جهتی از خود شرکت. “این در واقع بخش بزرگی از کاری است که یکپارچهسازهای سیستم جهانی هنگام کمک به طراحی و اجرای یک استراتژی ابری انجام میدهند.”
معادل سازی یک استراتژی ابری با «اول ابر»
مردم به آن نگاه می کنند و می گویند، این فناوری است. بگذارید فنآوران با آن برخورد کنند.» او ادامه داد. “آنچه اتفاق می افتد این است که مردم بر مرحله پذیرش تمرکز می کنند – که در مورد نحوه انجام کارها و زمان است – که با بخش استراتژی متفاوت است، که بر روی کاری که انجام می دهید و چرا تمرکز می کند.”
اجتناب از یک استراتژی خروج
برخی از حوزههایی که معمولاً در یک برنامه استراتژی ابری شناسایی شده توسط Woo نادیده گرفته میشوند، شامل اهداف کلیدی، اهداف درآمد مورد نظر، جریانهای درآمد جدید، و تجارت یا کشش جدیدی است که سازمان میخواهد با استفاده از ابر ایجاد کند.
مارکو مایناردی، تحلیلگر نایب رئیس گارتنر، در بیانیه ای گفت: «رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات باید از اشتباه ابداع استراتژی IT محور و سپس تلاش برای «فروش آن» به بقیه کسب و کار اجتناب کنند. “کسب و کار و فناوری اطلاعات باید در تعریف استراتژی ابری شرکای برابر باشند.”
او ادامه داد: «با توجه به اینکه گفته میشود، به ندرت درباره شرکتهایی شنیده میشود که واقعاً از یک ارائهدهنده ابری خاص به طور کامل خارج میشوند.»
اشتباه گرفتن یک طرح استراتژی ابری با یک طرح اجرای ابر
وو به TechNewsWorld گفت: «برخی از شرکتها تصمیم میگیرند که با یک فروشنده خاص قفل شوند تا زودتر به بازار برسند یا از قیمتها یا خدمات خاص استفاده کنند.
تبلیغات
اسمیت به TechNewsWorld گفت: «هر وقت کاری را انجام میدهید، میخواهید دید واضحی داشته باشید که چرا آن را انجام میدهید، دلیل تجاری چیست.
Meinardi افزود: “یک استراتژی ابری خوب باید یک سند کوتاه و قابل مصرف باشد که شامل 10 تا 20 صفحه یا اسلاید باشد.”
او افزود: «آنها همچنین در تصمیم گیری اینکه کدام برنامه ها باید در حالت اولیه باقی بمانند و کدام باید به یک محیط ابری بروند، کار خوبی انجام نمی دهند.
گارتنر مدعی است که برای طراحی یک استراتژی ابری هرگز دیر نیست. مایناردی گفت: «اگر سازمانها بدون استراتژی، پذیرش ابر را پیش ببرند، در نهایت باعث مقاومت افرادی میشود که با محرکها و اصول کلیدی استراتژی همسو نیستند. “در نتیجه، این مقاومت پذیرش ابر را کند می کند و به طور بالقوه کل پروژه ابر را به خطر می اندازد.”
منبع
او میگوید: «بسیار اوقات، شرکتها با عجله در استفاده از فضای ابری وارد میشوند و فقط به جنبه پیادهسازی آن فکر میکنند بدون اینکه به هدف بالاتر یا استراتژی بزرگتری که در دست دارند فکر کنند.»
معادل سازی یک استراتژی ابری برای مهاجرت همه چیز به ابر
گلد افزود: «اگر میخواهید بیرون بروید و از کسی که میداند چه کار میکند کمک بگیرید، خوب است، اما باید بر کارهایی که انجام میدهند نظارت کنید». “شما نمی خواهید فقط یک چک را روی دیوار بیندازید. شما باید در درک استراتژی خود مشارکت داشته باشید، حتی اگر شخص دیگری به شما کمک کند تا آن را تنظیم کنید.
از سوی دیگر، برخی از سازمان ها معتقدند انتقال به فضای ابری کار ساده ای است.
تبلیغات
گارتنر در کنفرانس زیرساخت فناوری اطلاعات، عملیات و استراتژی های ابری خود در این هفته خاطرنشان کرد که یک استراتژی موفق ابری نیاز به حمایت خارجی های فناوری اطلاعات دارد.
او ادامه داد: برنامه های زیادی وجود دارند که هرگز به فضای ابری منتقل نمی شوند. آنها 10 سال است که در حال اجرا هستند. آنها قرار است 10 سال دیگر کار کنند. چرا زحمت؟”
برون سپاری توسعه استراتژی ابری شما
دیوید اسمیت، معاون تحلیلگر گارتنر، افزود: «تکنولوژی به خاطر فناوری عموماً ایده خوبی نیست.
مایناردی توضیح داد که بسیاری از رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات از تدوین استراتژی ابری خودداری می کنند زیرا به این معنی است که آنها مجبور خواهند شد از محاسبات ابری برای همه چیز استفاده کنند. او توصیه کرد: «سازمانها باید ذهنی باز داشته باشند و با یک متخصص فناوری غیر ابری، مانند یک معمار سازمانی، که میتواند دیدگاه گستردهای را در تعریف استراتژی ابری شما ایجاد کند، شریک شوند.
این روزها اداره یک کسب و کار بدون پشتیبانی ابری امری نادر است. با این حال، به نظر می رسد که شرکت ها هنگام تدوین استراتژی ابری اشتباهات رایجی مرتکب می شوند. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.
تبدیل استراتژی ابری خود به یک استراتژی فقط فناوری اطلاعات
Meinardi ادامه داد: “اما Cloud-first فقط به معنای ابر نیست.” اگر رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات یک اصل ابر اول را اتخاذ کنند، استراتژی آنها باید استثناهایی را برای انتخاب پیشفرض که برنامههای کاربردی را در جای دیگری غیر از فضای ابری ایجاد میکند، تعیین کند.
جک ای گلد، بنیانگذار و تحلیلگر اصلی در J.Gold Associates، خاطرنشان کرد: «یکی از بزرگترین چالشهایی که شرکتها دارند این است که فکر میکنند میتوانند آنچه را که در حال اجرا هستند بهصورت پیشفرض و فقط به فضای ابری منتقل کنند». شرکت مشاوره فناوری اطلاعات Northborough, Mass.
همانقدر که پرداخت هزینه برای ایجاد یک استراتژی ابری به شخص دیگری ممکن است برای برخی از رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات جذاب باشد، گارتنر آن را توصیه نمی کند. برون سپاری بسیار مهم است.
اسمیت توضیح داد: «اگر چیزی را یک استراتژی بنامید، و آن واقعاً یک طرح پذیرش است، در نهایت صدها صفحه از جزئیات را خواهید دید که برای افراد تجاری جالب نیست، بنابراین آنها را می ترسانید.