7 خطای برنامه ریزی مهاجرت ابری که باید از آن اجتناب کنید

سازمان‌ها اغلب استراتژی خروج از یک ارائه‌دهنده ابری ندارند، زیرا تصور نمی‌کنند که ابر را ترک کنند. علاوه بر این، تدوین چنین استراتژی می تواند دشوار باشد. اسمیت مشاهده کرد: «مردم پاسخ هایی را که قرار است دریافت کنند دوست ندارند، بنابراین از آن اجتناب می کنند.

گلد به TechNewsWorld گفت: «برای به دست آوردن بهترین مزیت از پیاده‌سازی ابر، باید برنامه‌ها، راه‌حل‌ها، معماری و استراتژی خود را بازنگری کنید.

تبلیغات

استراتژی‌های خدمات همه‌کانالی خود را با بینش‌های مبتنی بر داده تقویت کنید.

اسمیت خاطرنشان کرد: منطقی است که در مرحله پذیرش، جایی که ممکن است به تخصص خارجی نیاز داشته باشید، برون سپاری کنید. اما آنچه اتفاق می افتد این است که خیلی آسان است که خود را در موقعیتی قرار دهید که به فروشندگان خود اجازه دهید استراتژی شما را تعریف کنند.

گارتنر توضیح داد که رویکرد “اول ابر” به این معنی است که وقتی شخصی می خواهد یک دارایی جدید بسازد یا قرار دهد، ابر عمومی مکان پیش فرض برای انجام این کار است.

با این وجود، او افزود: «سازمان‌ها باید همیشه در مورد طرح B فکر کنند، صرف نظر از اینکه این طرح ابری یا جایگزین دیگری باشد.»

سازمان ها همیشه باید قبل از اجرا یا پذیرش، برنامه های استراتژی ابری ایجاد کنند. برنامه استراتژیک در طول مرحله تصمیم گیری انجام می شود که در آن رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات درباره نقش رایانش ابری در سازمان تصمیم می گیرند. برنامه پیاده سازی ابری در مرحله بعدی قرار می گیرد و استراتژی ابر را به اجرا در می آورد.

تریسی وو، تحلیلگر Forrester، یک شرکت تحقیقاتی بازار ملی که دفتر مرکزی آن در کمبریج، ماساچوست، مستقر است، خاطرنشان کرد: در روزهای اولیه ایجاد فضای ابری، قفل شدن فروشنده یک ترس قابل توجه بود، اما امروزه کمتر چنین است.

اسمیت به TechNewsWorld گفت: «هر وقت کاری را انجام می‌دهید، می‌خواهید دید واضحی داشته باشید که چرا آن را انجام می‌دهید، دلیل تجاری چیست.

Meinardi افزود: “یک استراتژی ابری خوب باید یک سند کوتاه و قابل مصرف باشد که شامل 10 تا 20 صفحه یا اسلاید باشد.”

او افزود: «آنها همچنین در تصمیم گیری اینکه کدام برنامه ها باید در حالت اولیه باقی بمانند و کدام باید به یک محیط ابری بروند، کار خوبی انجام نمی دهند.

گارتنر مدعی است که برای طراحی یک استراتژی ابری هرگز دیر نیست. مایناردی گفت: «اگر سازمان‌ها بدون استراتژی، پذیرش ابر را پیش ببرند، در نهایت باعث مقاومت افرادی می‌شود که با محرک‌ها و اصول کلیدی استراتژی همسو نیستند. “در نتیجه، این مقاومت پذیرش ابر را کند می کند و به طور بالقوه کل پروژه ابر را به خطر می اندازد.”



منبع

او می‌گوید: «بسیار اوقات، شرکت‌ها با عجله در استفاده از فضای ابری وارد می‌شوند و فقط به جنبه پیاده‌سازی آن فکر می‌کنند بدون اینکه به هدف بالاتر یا استراتژی بزرگ‌تری که در دست دارند فکر کنند.»

معادل سازی یک استراتژی ابری برای مهاجرت همه چیز به ابر

گلد افزود: «اگر می‌خواهید بیرون بروید و از کسی که می‌داند چه کار می‌کند کمک بگیرید، خوب است، اما باید بر کارهایی که انجام می‌دهند نظارت کنید». “شما نمی خواهید فقط یک چک را روی دیوار بیندازید. شما باید در درک استراتژی خود مشارکت داشته باشید، حتی اگر شخص دیگری به شما کمک کند تا آن را تنظیم کنید.

از سوی دیگر، برخی از سازمان ها معتقدند انتقال به فضای ابری کار ساده ای است.

گارتنر در کنفرانس زیرساخت فناوری اطلاعات، عملیات و استراتژی های ابری خود در این هفته خاطرنشان کرد که یک استراتژی موفق ابری نیاز به حمایت خارجی های فناوری اطلاعات دارد.

او ادامه داد: برنامه های زیادی وجود دارند که هرگز به فضای ابری منتقل نمی شوند. آنها 10 سال است که در حال اجرا هستند. آنها قرار است 10 سال دیگر کار کنند. چرا زحمت؟”

برون سپاری توسعه استراتژی ابری شما

دیوید اسمیت، معاون تحلیلگر گارتنر، افزود: «تکنولوژی به خاطر فناوری عموماً ایده خوبی نیست.

مایناردی توضیح داد که بسیاری از رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات از تدوین استراتژی ابری خودداری می کنند زیرا به این معنی است که آنها مجبور خواهند شد از محاسبات ابری برای همه چیز استفاده کنند. او توصیه کرد: «سازمان‌ها باید ذهنی باز داشته باشند و با یک متخصص فناوری غیر ابری، مانند یک معمار سازمانی، که می‌تواند دیدگاه گسترده‌ای را در تعریف استراتژی ابری شما ایجاد کند، شریک شوند.

این روزها اداره یک کسب و کار بدون پشتیبانی ابری امری نادر است. با این حال، به نظر می رسد که شرکت ها هنگام تدوین استراتژی ابری اشتباهات رایجی مرتکب می شوند. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

تبدیل استراتژی ابری خود به یک استراتژی فقط فناوری اطلاعات

Meinardi ادامه داد: “اما Cloud-first فقط به معنای ابر نیست.” اگر رهبران کسب و کار و فناوری اطلاعات یک اصل ابر اول را اتخاذ کنند، استراتژی آنها باید استثناهایی را برای انتخاب پیش‌فرض که برنامه‌های کاربردی را در جای دیگری غیر از فضای ابری ایجاد می‌کند، تعیین کند.